خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در زنجان از مرز 100 نفر گذشت

به گزارش وبلاگ خبری، زنجان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در این استان را تا به امروز 101 نفر اظهار داشت و گفت: فوتی های استان زنجان نیز در این ارتباط در مجموع هفت نفر بوده است.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در زنجان از مرز 100 نفر گذشت

دکتر پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با وبلاگ خبری استان که به صورت ویدئو کنفراس برگزار گردید، اضافه نمود: در زمان حاضر فرایند بستری بیماران در بیمارستان های استان شیب تند ندارد اما پیش بینی ها برای روزهای آینده، از افزایش آمار مبتلایان حکایت دارد.

وی اضافه نمود: بر این اساس در چند هفته آینده ابتلا به بیماری کرونا در استان صعودی خواهد بود و در هفته دوم و سوم فروردین سال آینده به اوج خود خواهد رسید، هرچند امیدواریم چنین نشود.

این مسؤول در ادامه از آماده سازی 670 تخت بیمارستانی برای مواجهه با این بیماری در استان سخن گفت و ادامه داد: 30 تخت از این مجموع به تخت های آی سی یو اختصاص دارد.

قزلباش اضافه نمود: آمار بیماران مشکوک و بستری شده بیماران کرونایی از ابتدای ورود این ویروس به استان تا نون 430 نفر بوده که بخش عمده ای از آنها ترخیص شده اند و در زمان حاضر حدود 170 بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس پس از معین شدن نتیجه آزمایشات این بیماران در خصوص شرایط آنها تصمیم گیری خواهد شد و بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا به حال خود رها نشده و تحت درمان قرار می گیرند.

وی گفت: بحران کرونا، یک بحران دنیای بوده و در این میان آرامش حق مردم است، هر چند، شیوع این بیماری اثرات اجتماعی و مالی بر جای گذاشته و خواهد گذاشت که تا کنون هیچ موضوعی تا این حد کشورها مختلف دنیا را درگیر نکرده بود.

قزلباش یادآوری کرد: به حتم با همکاری مردم از این بحران عبور خواهیم کرد و در این میان باید کوشش ها به سمتی باشد که تلفات و هزینه ها تا عبور از این بحران کاهش یابد و توان تحقق این مهم نیز وجود دارد.

وی اضافه نمود: رنج سنی مبتلایان به بیماری کرونا همه گیر بوده ولی در مجموع تعداد بچه ها دارای علائم این نوع بیماری اندک شمار و در مقابل آمار افراد بالای 40 سال نمود بیشتری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در ارتباط با فرایند تامین لوازم بهداشتی مورد احتیاج در سطح استان نیز گفت: کوشش شده است توزیع وسایل بهداشتی و حفاظتی در بیمارستان ها روال مطلوبی داشته باشد که این فرایند همچنان تداوم خواهد داشت.

وی گفت: با وجود اقدامات و اطلاع رسانی های فراوان در ارتباط با بیماری کرونا و راه های پیشگیری می توان گفت آنگونه که باید و شاید تغییرات زیادی در رفتار مردم ایجاد نشده است و تداوم این امر می تواند مسائل زیادی ایجاد کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در زنجان از مرز 100 نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در زنجان از مرز 100 نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید