رشد انفجاری ابتلا به کرونا در آمریکا تا 2 هفته دیگر

به گزارش وبلاگ خبری به نقل از حساب شخصی توئیتر فرزاد مستشاری، وی که در حال حاضر شرکتی به نام Aledade را اداره کرده و خدمات مستقل مراقبت های درمانی ارائه می دهد، در رشته توئیت های خود شرح داد: ما باید به روشنی مهار این ویروس را به عنوان یک هدف بهداشت عمومی تعریف کنیم و جلوی گردش ویروس کرونا را بگیریم.

رشد انفجاری ابتلا به کرونا در آمریکا تا 2 هفته دیگر

وی که مدرک پزشکی خود را از دانشگاه های ییل و هاروارد دریافت کرده، از کاهش فعالیت های کاری برای مقابله با افزایش شیوع ویروس مذکور دفاع کرده و افزوده انتشار ویروس کرونا در آمریکا به شکلی مداوم در حال وقوع است و هر روز افراد جدید مبتلا به این ویروس شناسایی می شوند که سابقه مسافرت یا ارتباط با افراد بیمار را نداشته اند و ما می دانیم که این تازه نوع کوه یخی است که به علت تأخیر در انجام تست های کرونا شکل گرفته است.

رشد انفجاری ابتلا به کرونا در آمریکا تا 2 هفته دیگر

مستشاری در توئیت های خود پیش بینی کرده که ظرف دو هفته آینده تعداد موارد شناسایی شده ابتلاء به کرونا در آمریکا رشدی انفجاری خواهد داشت و این امر موجب خستگی فعالان بخش بهداشت و درمان و ناتوانی آنها برای واکنش مؤثر در برابر ویروس کرونا در شرایطی خواهد شد که رشد انفجاری آن تازه آغاز شده است.

هیچ وب سایت دولتی تازه ترین تحولات کرونایی را اطلاع رسانی نمی کند

وی از به تأخیر انداختن تعطیلی مدارس، لغو رویدادهای عمومی و گردهمایی ها و وادار کردن مردم به باقی ماندن در منازل انتقاد کرده و از اینکه هیچ وب سایت رسمی دولتی در آمریکا در مورد تازه ترین تحولات مربوط به ویروس کرونا اطلاع رسانی نمی کند، اظهار نارضایتی کرده است.

شاهد هیچ گونه شفافیتی از سوی دولت نیستیم

مستشاری نوشته است: از همه نگران کننده تر اینکه، من شاهد هیچ گونه شفافیتی از سوی دولت نیستم تا مشخص شود آیا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا بدان حد افزایش یافته که باعث بیشترشدن قابل ملاحظه مراجعه مردم به اورژانس و بستری شدن آنها شود یا خیر.

ضرورت لغو تمامی تجمع ها و گردهمایی های عمومی و تعطیلی مدارس

وی استراتژی مناسب برای مقابله با کرونا را بدین شکل توصیف کرده است: نظارت و کنترل جدی بر مبتلایان به بیماری های حاد تنفسی و دریافت آنی آمار و اطلاعات مربوط به این افراد از طریق سیستم ها و تجهیزات فناورانه نصب شده در 70 درصد از بیمارستان های آمریکا و سپس برنامه ریزی برای مهار کرونا بر مبنای اطلاعات دقیق به دست آمده و خودداری از انجام آزمایش های روتین پزشکی در مورد افرادی که فاقد علائم بیماری هستند، عدم تماس نزدیک محافظت نشده با بیماران و لغو تمامی تجمع ها و گردهمایی های عمومی و تعطیلی مدارس.

این متخصص ایرانی الاصل در انتها همچنین خواستار تغییر برخی عادات مردم مانند دست دادن شده و افزوده که افراد باید دست های خود را به طور مرتب با ضدعفونی کننده بشویند، به هیچ عنوان صورتشان را با دست لمس نکنند و همه امور کاری و حرفه ای را از منازل انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رشد انفجاری ابتلا به کرونا در آمریکا تا 2 هفته دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد انفجاری ابتلا به کرونا در آمریکا تا 2 هفته دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید