روشی برای یادآوری شستن دستها جهت جلوگیری از کرونا

به گزارش وبلاگ خبری، با استفاده از یادآورهایی که در گوشی ها و ساعت های هوشمند وجود دارد، می توان شستن دستان را به صورت زمان دار تنظیم کرد که این کار، بهترین روش برای سالم ماندن و جلوگیری از گسترش ویروس کروناست.

روشی برای یادآوری شستن دستها جهت جلوگیری از کرونا

به گزارش وبلاگ خبری، با جدی تر شدن شیوع ویروس کرونا در در سراسر جهان، احتمالا بارها در مورد اقدامات مهم برای سالم ماندن و مهار شیوع ویروس، مانند شستن مکرر دست ها و لمس نکردن صورت شنیده اید. با وجود این، این عادات به سختی می تواند تغییر کنند. به همین دلیل وب سایت 9to5mac به بررسی روشی برای یادآوری شستن دست ها و لمس نکردن صورت در گوشی های آیفون و ساعت های اپل پرداخته است.

گوشی ها و ساعت های هوشمند می توانند ابزاری عالی برای سالم ماندن و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باشند. این کار را می توان با استفاده از Reminder ها یا یادآورهایی که در گوشی های هوشمند وجود دارد، انجام داد که می تواند به شما اطمینان دهد در طول روز به اندازه کافی دستانتان را می شویید و البته از لمس صورت خود پرهیز می کنید.

تحقیقات نشان می دهد که ایجاد یک عادت جدید اغلب دو ماه طول می کشد و این روزها شاید اینکه بخواهید از عادت لمس کردن صورتتان خودداری کنید، دشوارتر از شستن دست هایتان باشد که در طول روز به طور معمول انجام می دید. اما قرار دادن یادآورهای مداوم در گوشی هوشمندتان می تواند این بازه زمانی را به طور قابل توجهی کوتاه کند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) به طور رسمی توصیه می کنند که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا لازم است دست های خود را با صابون به مدت حداقل 20 ثانیه کاملا شست وشو دهید، برخی دیگر از منابع هم شستن دست ها به مدت 30 ثانیه را توصیه می کنند.

نحوه تنظیم یادآوری ساعتی برای شستن دستان

برای تنظیم کردن یادآور در گوشی آیفون خود ابتدا اپلیکیشن Reminders را باز کنید و یک یادآوری جدید بسازید. سپس i که در قسمت راست یادآوری واقع شده است را انتخاب کنید. سپس بخش در روز به من یادآوری کن (Remind me on a day) را فعال کنید. سپس گزینه تکرار (Repeat) را انتخاب کرده و یادآوری ساعتی (Hourly) را فعال کنید.

همچنین می توانید به جای اینکه از فعال کردن یادآوری ساعتی به صورت دستی استفاده کنید، از سیری (دستیار صوتی اپل) کمک بگیرید که برای شما یادآوری روزانه را تنظیم کند. مثلا می توانید به او بگویید: به من یادآوری کن که هر ساعت دست هایم را بشویم. در تصاویر زیر، نحوه تنظیم کردن یادآوری ساعتی آمده است.

گزینه دیگر برای یادآوری شستن دستانتان، استفاده از اپلیکیشن است. اگر ایده استفاده از نرم افزار برای شستن دستانتان را پسندیده اید، نرم افزار Wash Your Hands هم وجود دارد و شما می توانید فواصل زمانی دلخواه را تنظیم کنید و یک تایمر داخلی نیز برای اطمینان از شستن برای مدت زمان کافی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روشی برای یادآوری شستن دستها جهت جلوگیری از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی برای یادآوری شستن دستها جهت جلوگیری از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید