372 نامزد انتخاباتی در استان اصفهان رقابت می نمایند، نهادهای مدنی را تقویت کنیم

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران/اصفهان معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: از مجموع 1242 نفر دواطلب که در استان اصفهان ثبت نام نموده بودند 222 نفر تایید صلاحیت شده بودند، اما با اعلام نظر شورای نگهبان تعداد افراد تایید صلاحیت شده در استان به 372 نفر رسید.

372 نامزد انتخاباتی در استان اصفهان رقابت می نمایند، نهادهای مدنی را تقویت کنیم

حیدر قاسمی عصر امروز (دوشنبه-14 بهمن) در نشست نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با موضوع جرائم و تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: فرایندهای انتخابات تا به امروز به خوبی در استان اصفهان پیش رفته است. 11 بهمن روز اعلام نظر شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت ها بود که در نتیجه آن بعضی افرادی که تایید صلاحیت نشده بودند تایید صلاحیت شدند.

وی در همین خصوص اضافه نمود: بر این اساس از مجموع 1242 نفر دواطلب که در استان اصفهان ثبت نام نموده بودند 222 نفر تایید صلاحیت شده بودند، اما با اعلام نظر شورای نگهبان تعداد افراد تایید صلاحیت شده در استان به 372 نفر رسید که روز دوم اسفند در 15 حوزه انتخابیه به رقابت می پردازند.

به گزارش وبلاگ خبری؛ رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: کاندیداهای انتخاباتی می توانند از روز 24 بهمن به طور رسمی تبلیغات خود را شروع نمایند و فرصت آنان برای تبلیغات 7 روز است.

قاسمی با بیان اینکه در کوشش هستیم یک فضای آرام را برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم، ادامه داد: همه دوستانی که در چارچوب نظام اسلامی مسئولیت دارند یاری نمایند تا مردم ترغیب به شرکت در انتخابات شوند چرا که مشارکت حداکثری موجب ایجاد پشتوانه ای قوی برای منتخبان مردم می گردد.

معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، توضیح داد: نکته اصلی این است که مشارکت قوی در انتخابات برای مردم تعلق و تعهد ایجاد می نماید که خودشان را جدا از مدیریت جامعه و کشور ندانند.

وی اظهار کرد: در انتخابات دو رکن انتخاب شوندگان و انتخاب نمایندگان مطرح است. بنابراین در اینجا انتخاب اصلح اهمیت خاصی پیدا می نماید و اگر این دو رکن مهم دچار مشکل گردد کار خواهد لنگید.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان، گفت: باید نهادهای مدنی در جامعه را تقویت کنیم، اگر این نهادها حضور فعال نداشته باشند در کم و کیف انتخاب شوندگان و انتخاب نمایندگان تاثیر منفی می گذارد. تا به تقویت نهادهای مدنی نپردازیم نباید انتظار زیادی داشته باشیم.

قاسمی اظهار داشت: مجلس عصاره ملت است و تبلیغات کاندیداها باید اثباتی باشد نه سلبی و تمام نامزدها در مدار قانون حرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "372 نامزد انتخاباتی در استان اصفهان رقابت می نمایند، نهادهای مدنی را تقویت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "372 نامزد انتخاباتی در استان اصفهان رقابت می نمایند، نهادهای مدنی را تقویت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید