امیر محنتی: تفاوت اسپانسر و سرمایه گذار در هنر جا نیفتاده است!

به گزارش وبلاگ خبری، تهران (پانا) - امیر محنتی می گوید اسپانسرهای هنری بیشتر دنبال بازگشت سرمایه هستند اما هنوز تفاوت اسپانسر و سرمایه گذار در کشور و به ویژه سینما و هنر جا نیفتاده است!

امیر محنتی: تفاوت اسپانسر و سرمایه گذار در هنر جا نیفتاده است!

امیر محنتی متولد سال 1372 تهران است. پدر وی فیلمساز است، وی بعد از گرفتن دپیلم کامپیوتر در سال 1390 در دانشگاه سما کرج در رشته کامپیوتر شروع به تحطیل کرد و علیرغم میل باطنی، از دانشگاه انصراف داد. در سال 1392 در رشته هنر گرایش عکاسی در دانشگاه جهاد دانشگاهی مشغول به تحطیل شد. به هدایت یکی از اساتید خود کوروش جلاوند همون سال اول استارات عکاسی از نمایش روی صحنه را شروع کرد. محنتی در یک ماه بیش از 20 نمایش را عکاسی کرد، در همان سال به آموزش گیتار نزد پژمان خلیلی پرداخت و بعد از دریافت فوق دیپلم با معدل بالا از دانشگاه جهاد دانشگاهی فازغ التحصیل شد. در سال 1394 با خبرگزاری برنا در بخش عکاسی وارد همکاری شد و در سال 1395 عکاس نمایش خاتون به کارگردانی حسین عالم بخش شد. بعد از حدود 3 ماه عکاس نمایش دره شیطان به کارگردانی دکتر پونه الکریم زاده شد. سال 1396 در فراخوان ارکستر گروه کر مهرگان به رهبری دکتر آریا سیاح شرکت کرد و در آزمون قبول شد که در حال حاضر به عنوان خوانده گروه کر در بخش صدای تنور در این گروه فعالیت می نماید و در سال 97 در رشته عکاسی تبلیغات از دانشکده خبر فارغ الحصیل شد. با او به بهانه حضورش در تئارت و موسیقی به گفت وگو نشستیم.

امیر محنتی در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره اینکه چطور وارد عرصه تئاتر شده است، شرح داد: از کودکی به هنر علاقه مند بودم، برای یکی از درس های دانشگاه باید از یک تئاتر عکاسی می کردم که نمایش هوموریباس کار از یاسر خاسب که در تالار حافظ اجرا می رفت. با هماهنگی یک از دوستانم توانستم عکاسی کنم و از همان جا بود که راه عکاسی کردن از تئاتر رو یاد گرفتم و در ماه از 30 نمایش عکاسی کردم. افتخار همکاری با اساتید برجسته تئاتر سیروس همتی، حسین عالم بخش، پونه عبدالکریم زاده، غلامرضا شهبازی، فاطیماجودکی و.. را داشتم.

وی در خصوص اولین نمایشی که به عنوان عکاس همکاری داشته، گفت: نمایش کلارینت نوشته سیروس همتی بود که در تئاترشهر به روی صحنه رفت. می توانم بگویم افتخار بود اولین تجربه من در سالن تئاتر شهر به حاسب می آید که بعد از این نمایش کاری دیگری که به بنده پیشنهاد شد، نمایش خاتون در حوزه هنری کاری از حسن عالم بخش بود. بعد از آن هم نمایش دره شیطان کاری از پونه عبداکریم زاده که آن هم در حوزه هنری به روی صحنه رفت.

محنتی بعلاوه بیان نمود: با عکاسی شروع کردم که رفته رفته به سمت روابط عمومی و مدیر رسانه پروژه ها تئاتر و سینما یا آهنگسازی پیش می رفت؛ در سال 95 که عکاس ستاد جشنواره موسیقی فجر شدم، به نوعی یک تجربه عالی برای من بود. اولین پروژه تئاتری که موسیقی برایش ساختم نمایشنامه خوانی فیش آباد بود که سیروس همتی آن را در سالن تئاترشهر اجرا رفت. بعد از آن برای یک فیلم مستند آهنگسازی و تدوین انجام دادم. در حال حاضر پیشنهادهای مختلفی در حوزه تئاتر، سینما و موسیقی شده است که اکثرا در پیش فراوری کار هستند و بعلاوه در حال آنالیز آنها هستم.

وی در ادامه درباره حضورش در گروه کُر مهرگان گفت: از کودکی چون علاقه زیادی به موسیقی داشتم، در یک فراخوانی برای تست خوانندگی گروه کر شرکت کردم و به صلاحدید رهبر ارکستر انتخاب شدم که در حاضر نزدیک به 5 سال در گروه کر مهرگان به رهبری آریا سیاح هستم.

این هنرمند جوان درباره ارزیابی شرایط معیشت هنرمندان بیان نمود: وقتی شما پروژه ای را قبول می کنید و تهیه کننده کار دستمزد شما را کمتر در نظر می گیرد، می توان حساب کرد که هنرمندان قشر ضعیفی هستند و در خیلی از پروژه ها چه در تئاتر و چه سینما دستمزدها پرداخت نمی گردد. در خیلی از پروژه ها دستمزد من خورده شد و جالب این است که بعد از اتمام کار کارگردان گله می نماید که شما کاری نکردید!

محنتی در انتها با بیان اینکه علاقمند به کارگردانی است اما به علت هزینه بالای ساخت یک اثر، وارد این حوزه نشده است، درباره حضور اسپانسرها در پروژه های هنری گفت: همان طور که می دانید اسپانسر بیشتر دنبال بازگشت سرمایه هستند. هنوز تفاوت اسپانسر و سرمایه گذار در کشور و به ویژه سینما و هنر جا نیفتاده است. اسپانسر در حقیقت هزینه تبلیغات را می پردازد که دیده گردد و این موضوع را نمی داند که با حمایت از گروه های هنری می تواند معاف از مالیات گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "امیر محنتی: تفاوت اسپانسر و سرمایه گذار در هنر جا نیفتاده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر محنتی: تفاوت اسپانسر و سرمایه گذار در هنر جا نیفتاده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید