حضور گردشگران کشورهای عضو اکو در ایران تسهیل می گردد، استان اردبیل قطب جهانی گردشگری است

به گزارش وبلاگ خبری، سیدعزت الله ضرغامی 13 مهر در پنجمین نشست وزرای گردشگری کشورهای اکو که در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار گردید، اظهار کرد: در مقاطع مختلفی شاهد رخداد بعضی سوءتفاهم های سیاسی بین کشورها هستیم و این موضوع نباید در گردشگری خلل و وقفه ای ایجاد کند و با توجه به جمعیت بیش از 500 میلیون نفری کشورهای عضو اکو، این موضوع دارای اهمیت ویژه است.

حضور گردشگران کشورهای عضو اکو در ایران تسهیل می گردد، استان اردبیل قطب جهانی گردشگری است

وی اضافه کرد: از دبیرخانه سازمان اکو درخواست داریم که عدم ایجاد خلل در صنعت گردشگری کشورها در زمان وقوع سوءتفاهم های سیاسی را به شکل جدی آنالیز و پیگیری نمایند چراکه گردشگری روابط بین دولت ها را پایدار و محکم می نماید و همه بخش های مالی و اجتماعی و فرهنگی را در برمی گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در جمهوری اسلامی ایران حرکتی را شروع کردیم تا حضور گردشگران کشورهای عضو اکو را تسهیل کنیم که یکی از آن ها تسهیل در ویزا است که با وزارت امور خارجه همکاری خیلی نزدیکی اجرا شده و آرام به سمت حذف ویزا بین کشورها حرکت می کنیم.

ضرغامی توضیح داد: امروز محیط زیست دنیا در خطر جدی است، باید کشورهایی که سالیان طولانی کشور خود را با گازهای گلخانه ای اداره کردند، به وسیله کشورهای عضو اکو که حامی واقعی گردشگری سبز هستند، برای حفظ محیط زیست مورد خطاب جدی قرار بگیرند.

اهمیت برنامه ریزی برای جلوگیری از آسیب گردشگری به محیط زیست

وی ادامه داد: در بالاترین سطح جمهوری اسلامی ایران، در زمینه گردشگری و طبیعت اقدامات ویژه ای در دستور کار است و اگر برنامه ریزی های مناسبی در حوزه گردشگری سبز صورت بگیرد، از آسیب های گردشگری به طبیعت جلوگیری خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: معماری و سازه های ایران در گذشته های دور برای حفظ محیط زیست بوده و بسیاری از بافت هایی که در این حوزه است به ثبت دنیای رسیده، اعم از قنات هایی که برای حفظ و نگهداری آب های زیرزمینی، با کیلومترها سازه، شاهد مهندسی جالب توجهی در زیرزمین هستیم.

ضرغامی با قدردانی از میزبانی اردبیل، اظهار کرد: استان اردبیل با دارا بودن میراث فرهنگی و تاریخی، طبیعت، آب وهوای مناسب، امکانات گردشگری، موقعیت جغرافیایی برای کشورهای همسایه و دست رسی به همه مواهب گردشگری در فواصل کوتاه، تبدیل به قطب دنیای گردشگری شده است که باید بیش تر به کشورهای مختلف دنیا معرفی گردد.

منبع: گردشبان

به "حضور گردشگران کشورهای عضو اکو در ایران تسهیل می گردد، استان اردبیل قطب جهانی گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور گردشگران کشورهای عضو اکو در ایران تسهیل می گردد، استان اردبیل قطب جهانی گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید