ناسا منابع آبی کره ماه را شناسایی می کند

به گزارش وبلاگ خبری، ناسا با استفاده از ماهواره Lunar Flashlight در پی شناسایی منابع آب در کره ماه است تا در سفرهای طولانی به مریخ و مقاصد دیگر از آنها استفاده کند.

ناسا منابع آبی کره ماه را شناسایی می کند

هرچند ماه نزدیکترین همسایه زمین است و ده ها سال قبل فتح شده اما شناخت ما از آن به ویژه در طرف دور آن چندان زیاد نیست. یکی از اهداف پروژه آرتمیس (Artemis) در کنار بازگشت به ماه و فتح مریخ، شناخت بیشتر این کره برای استفاده از منابع آن است و ناسا به همین منظور ماهواره مکعبی Lunar Flashlight را توسعه داده است.

این ماهواره پس از قرار دریافت در مدار ماه طی دو هفته به قطب جنوب آن رسیده و پرتوهای لیزری را به سمت دهانه های تاریک شلیک می کند. این پرتوها پس از برخورد به سطح ماه به اشکال مختلفی به سوی ماهواره برگردانده می شوند. در صورتی که پرتو به صخره برخورد کند با شدت زیادی سوی ماهواره منعکس می شود اما اگر از قدرت آن کاسته شود نشانگر جذب پرتو توسط یخ است. هرچه انعکاس ضعیفتر شود، احتمال وجود آب منجمد در این مناطق بیشتر می شود.

دانشمندان در مورد منابع آب ماه اختلاف نظر دارند. برخی آنرا ناشی از برخورد سیارک ها و ستاره های دنباله دار غنی از مواد منجمد می دانند اما تعدادی دیگر به واکنش های بین خاک ماه و بادهای خورشیدی باور دارند.

در رابطه با میزان آب موجود در این کره هم اطلاعات دقیقی در دست نیست اما ماهواره Lunar Flashlight با استفاده از پرتوی لیزری داده های جامعی را در مورد منابع آبی سطحی گردآوری خواهد کرد. در صورتی که این منابع به قدر کافی باشد فضانوردان می توانند هم برای نوشیدن و هم به عنوان بخشی از منبع سوخت روی آن حساب باز کنند.

ماهواره Lunar Flashlight یکی از 13 محموله ثانویه آرتمیس یک خواهد بود که در نخستین پرواز فضاپیمای اوریون و راکت SLS در سال آینده روانه فضا می شوند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "ناسا منابع آبی کره ماه را شناسایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا منابع آبی کره ماه را شناسایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید