کدام ایرلاین ها در مهر ماه بیشتر مسافران را حرص دادند!

به گزارش وبلاگ خبری، بر اساس آمارهای مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور، در مهر امسال 24 درصد پروازهای خروجی تأخیر داشتند و میانه زمان تأخیر پرواز ایرلاین ها به 84 دقیقه رسید.

کدام ایرلاین ها در مهر ماه بیشتر مسافران را حرص دادند!

تأخیر پرواز یکی از حواشی قدیمی صنعت هوایی ایران است که بسیاری از آنها به واسطه ایمن سازی هواپیما رخ می دهد و در ادامه به واسطه کمبود ناوگان و فعالیت هواپیماهای موجود در پروازهای متوالی، تأخیر در هر پرواز می تواند زمینه ساز بروز تأخیر در سایر پروازهای یک هواپیما شود.

بر اساس آخرین آمارهای مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور، کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت در مهر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل، در نشست وبرخاست چهار درصد افزایش پیدا کرده اما در اعزام و پذیرش مسافر با کاهش 3 درصدی روبرو بوده است.

طبق این اطلاعات، ارسال و پذیرش بار و پست نیز در پروازهای مهرماه نسبت به سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

بررسی تغییرات پروازهای انجام شده در فرودگاه های کشور به تفکیک پروازهای داخلی و داخلی نشان می دهد: تعداد پروازهای داخلی در مهر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل در نشست وبرخاست پنج درصد افزایش و در اعزام و پذیرش مسافر چهار درصد کاهش داشته است. ضمن اینکه ارسال و پذیرش بار و پست نیز در پروازهای داخلی با افت سه درصدی روبرو بوده است.

در مورد پروازهای بین المللی فرودگاه های کشور، تعداد نشست وبرخاست هواپیماها با افزایش 13 درصدی روبرو بوده اعزام و پذیرش مسافر نیز 18 درصد رشد کرده است. همچنین ارسال و پذیرش بار و پست در پروازهای بین المللی 22 درصد افزایش داشته است.

تحولات ماهانه پروازهای مهرماه

کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در مهرماه نسبت به شهریورماه با افزایش 5 درصدی در نشست وبرخاست روبرو بوده اما اعزام و پذیرش مسافر دو درصد و ارسال و پذیرش بار و پست چهار درصد کاهش داشته است.

پروازهای داخلی فرودگاه های کشور در مهرماه نسبت به ماه گذشته در نشست وبرخاست دو درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر دو درصد افزایش و ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد کاهش داشته است.

پروازهای بین المللی نیز در مهرماه سال 1402 نسبت به ماه گذشته در نشست وبرخاست 25 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 25 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 16 درصد کاهش داشته است.

در جدول منتشرشده شرکت فرودگاه ها، نام 23 شرکت هواپیمایی فعال آمده است که در مهرماه سال 1402، درمجموع 12 هزار و 996 پرواز انجام داده اند و 3114 پرواز با تأخیرهای بیشتر از 30 دقیقه داشته اند؛ اندازه تأخیر پروازهای خروجی تاخیردار، 261 هزار و 612 دقیقه معادل 4360 ساعت و 181 روز بوده که 24 درصد پروازها را شامل می شود؛ در شهریورماه نیز 24 درصد پروازها تأخیر بیش از 30 دقیقه داشتند.

میانه زمان تأخیر پروازهای تاخیردار در مهرماه به 84 دقیقه رسیده است؛ درحالی که میانه زمان تأخیر پروازهای تاخیردار در شهریورماه 81 دقیقه بود و این حاکی از افزایش سه درصدی نسبت به ماه گذشته است. در این میان ایرلاین های ایرتور با 126، یزدایر با 120، چابهار با 119 و اروان با 104 دقیقه میانه تأخیرهایشان بیشتر از 100 دقیقه بود.

در مهرماه سال 1402 شرکت های هواپیمایی تابان و ساها با 43 و 42 درصد بیشترین و شرکت های هواپیمایی آساجت و یزدایر به ترتیب با 4 و 6 درصد در پروازهای برنامه ای مسافری، کمترین درصد تأخیر را داشته اند.

همچنین نسبت به ماه گذشته، شرکت های هواپیمایی کارون و کاسپین به ترتیب با 10 و 8 درصد افزایش بیشترین و شرکت های هواپیمایی معراج و اروان به ترتیب با 31 و 15 درصد کاهش در پروازهای برنامه ای مسافری، کمترین تغییر درصد رشد پروازهای تاخیردار را دارند.

در بخش پروازهای باطل شده نیز شرکت های هواپیمایی زاگرس و معراج با 76 و 74 درصد بیشترین و شرکت های هواپیمایی طوس ایر و یزدایر با صفر و دو درصد در کل پروازهای دارای مجوز، کمترین درصد پروازهای باطل شده را دارند؛ به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی طوس ایر و یزدایر بهترین عملکرد را داشته اند.

منبع: توریسم آنلاین

به "کدام ایرلاین ها در مهر ماه بیشتر مسافران را حرص دادند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ایرلاین ها در مهر ماه بیشتر مسافران را حرص دادند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید