از رویداد CES 2024 چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش وبلاگ خبری، رویداد CES 2024 به صورت رسمی، از 5 روز دیگر شروع می گردد و به مدت 3 روز ادامه پیدا می نماید. در این رویداد اتفاقات هیجان انگیز زیادی منتظر ماست که در این مطلب به صورت خلاصه به آن خواهیم پرداخت.

از رویداد CES 2024 چه انتظاراتی داریم؟

تا شروع رویداد CES 2024 کمتر از یک هفته به جای مانده و قرار است اتفاقات هیجان انگیزی در طی این مراسم سه روزه رخ دهد. این رویداد از 9 ژانویه شروع شده و تا 12 ژانویه ادامه خواهد داشت؛ یعنی از 19 تا 22 دی ماه امسال.

برندهای زیادی از جمله آمازون، گوگل، اینتل، LG، مرسدس بنز، پاناسونیک و… در این رویداد شرکت خواهند کرد و محصولات و خدمات مختلفی را طی آن رونمایی می نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاه مختصری داشته باشیم به مهم ترین محصولاتی و فناوری هایی که قرار است در CES 2024 رونمایی شوند.

هوش مصنوعی

بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان حوزه فناوری، سال 2024 را سالی ویژه به خصوص برای فناوری هوش مصنوعی می دانند. این فناوری از سال گذشته به شکل ابتدایی در بین کاربران جا افتاد و در سال 2024 قرار است از آنچه که اکنون شاهد هستیم فراگیرتر شده و به شکل جدی تری به زندگی کاربران ورود کند.

برای مثال سال گذشته زمانی که CES 2023 برگزار گردید، ChatGPT فقط دو ماه از عمرش گذشته بود اما حالا شرکت های مختلف در پی این هستند که مدل زبانی خاص خود را توسعه داده و در محصولات شان به کار بگیرند.

از آن جایی که حدودا 900 شرکت در زمینه هوش مصنوعی در CES پیش رو شرکت خواهند کرد، باید انتظار اتفاقات هیجان انگیزی را در این بخش داشته باشیم. شرکت هایی نظیر انویدیا، AMD و سامسونگ از جمله معروف ترین شرکت های فعال در زمینه فراوری سخت افزار هستند که انتظار می رود در این بخش درخشان ظاهر شوند.

البته رویداد رونمایی از سری گلکسی S24 که گفته می گردد گوشی های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود، تقریبا 5 روز پس از سرانجام CES 2024 برگزار خواهد شد اما شرکت هایی نظیر دل، HP، لنوو، مایکروسافت، انویدیا و AMD در CES برنامه های ویژه ای در بخش هوش مصنوعی خواهند داشت.

تلویزیون

رویداد CES 2024 فرصت فوق العاده ای است برای شرکت ها تا از تلویزیون های هوشمند خود رونمایی نمایند. سال گذشته این رویداد از لحاظ رونمایی از تلویزیون واقعاً غنی بود چرا که مثلا LG از تلویزیون OLED M خود با فناوری بی سیم رونمایی کرد؛ محصولی که تمام محتوای خود را از یک رسیور خارجی ارسال می کرد.

سامسونگ هم از تلویزیون 73 اینچی خود با فناوری MicroLED رونمایی کرد و آن را کوچک ترین و به صرفه ترین تلویزیون MicroLED دنیا نام گذاری کرد. LG و سامسونگ به احتمال زیاد امسال هم برنامه خواهند داشت. مثلا LG که پیش از این اعلام نموده بود تلویزیون هایش از فناوری های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر و رفرش ریت 144 هرتزی بهره خواهند برد، شاید اطلاعات بیشتری در CES 2024 از این دستگاه ها منتشر کند.

شرکت دیگری تحت عنوان Displace هم قرار است از دو محصول 27 و 55 اینچی با نام Displace Mini و Displace Flex رونمایی کند. تلویزیون های مبتنی بر باتری که در صورت استفاده روزانه تا 6 ساعت، حدودا 1 ماه دوام می آورند.

علاوه بر این ها، انتظار داریم از تلویزیون های تاشوی، تلویزیون های بی سیم با قابلیت اتصال راحت به دیوار و تلویزیون هایی با بیشینه روشنایی خیره نماینده 10.000 نیت هم در این رویداد رونمایی گردد.

واقعیت افزوده / واقعیت مجازی

در بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، به نظر می رسد چون این فناوری رو به رشد است، خبرهای خوبی را ببینیم. اما می دانیم اپل قرار است در امسال، هدست ویژن پرو را در دسترس قرار دهد. البته این هدست 3500 دلار قیمت دارد در حالی که متا کوئست 3 با امکانات مشابه، قیمت بسیار کمتری داشته و حالا هم برای خرید در دسترس واقع شده است.

طبق مسئول برگزارنماینده رویداد CES 2024، ظاهرا 345 شرکت از هایسنس گرفته تا پاناسونیک، محصولات خود را بر پایه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده رونمایی نمایند. بنابراین باید منتظر رونمایی از هدست های مختلف باشیم.

فناوری های مربوط به خانه هوشمند

فناوری مربوط به خانه هوشمند هیچوقت به این میزان که حالا به آن دسترسی داریم، در دسترس نبوده است. البته این همه گیری به جای اینکه به عنوان یک سرعت گیر عمل کند، باعث شده شرکت ها بیشتر به تکاپو بیافتند و از محصولات مختلفی رونمایی نمایند.

مثلا LG سال گذشته از محصولی با نام AI Agent رونمایی کرد؛ ربات متحرکی که می توانید در نقش یک هاب خانگی هوشمند ظاهر گردد. LG برای امسال هم برنامه دارد و احتمالا اطلاعات بیشتری از ربات مجذوب کنندهش را منتشر خواهد نمود.

در حال حاضر شرکت های فعال در زمینه توسعه فناوری های خانه هوشمند فراوان هستند اما بسیاری از آن ها قرار است در نمایشگاه CES پیش رو از فناوری های نو خود رونمایی نمایند که البته اطلاعات دقیقی در این بخش نداریم.

خودرو

خودروها به خصوص خودروی الکتریکی طی چند سال گذشته توانسته اند محبوبیت زیادی در نزد کاربران پیدا نمایند. در CES 2024 هم به احتمال زیاد و به لطف شرکت هایی نظیر BMW، مرسدس بنز، هوندا، کیا و…، شاهد رونمایی از خودرو یا فناوری های مجذوب کننده در این زمینه خواهیم بود. متأسفانه به عاشقان خودروهای آمریکایی باید بگوییم در این رویداد خبری از خودرو سازان مطرحی چون فورد، GM و استلانتیس نخواهد بود.

شما بگویید؛ از رویداد CES 2024 پیش رو چه انتظاراتی دارید و دوست دارید شاهد چه محصولات و فناوری هایی باشید؟

منبع: Life Hacker

منبع: دیجیکالا مگ

به "از رویداد CES 2024 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رویداد CES 2024 چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید