افتتاح آسیاب تاریخی درده تیران

به گزارش وبلاگ خبری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تیران وکرون از افتتاح و شروع به کار آسیاب تاریخی درده پس از عملیات بازسازی و بازسازی این بنای تاریخی اطلاع داد.

افتتاح آسیاب تاریخی درده تیران

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، محسن مظاهری روز گذشته 17 اردیبهشت ماه با اعلام این مطلب گفت: این آسیاب قدیمی که متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است در کنار رودخانه فصلی مرغاب و یکی از عناصر تشکیل دهنده هسته تاریخی شهر تیران است که در مجاورت آثاری همچون مسجد تاریخی خان و حمام تاریخی ملک السلطان بنا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تیران وکرون اضافه کرد: این آسیاب تاریخی در دهه های گذشته بر اثر فرسایش و بلااستفاده بودن در خاک مدفون شده بود، عملیات بازسازی این اثر تاریخی در سال 1397 از سوی استادان بازسازی ،با نظارت کارشناسان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و با حمایت شهرداری، شروع شد.

او ادامه داد: عملیات نجات بخشی و آواربرداری که حدود 3 سال به طول انجامید با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال انجام شد و پس از آن در سال گذشته عملیات احیاء، بازآفرینی و راه اندازی این اثر تاریخی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال شروع شد و در ابتدای امسال به سرانجام رسید.

مراسم افتتاح این آسیاب تاریخی با حضور فریدون اله کمک مدیرکل و جمعی از مدیران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرستان و همچنین مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور برگزار گردید.

در ادامه آیین افتتاح این آسیاب تاریخی، از اعضای فعال انجمن دوستداران میراث و بازسازی تیران کهن برای پاسداشت فعالیت حفاظتی و بازسازیی آنها در این شهرستان تقدیر و تجلیل شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "افتتاح آسیاب تاریخی درده تیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح آسیاب تاریخی درده تیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید