اقامت بچه ها 2 تا 12 سال نیم بهاست

به گزارش وبلاگ خبری، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در نامه ای به سایت ها و سامانه های رزرو مراکز اقامتی، جدیدترین دستورالعمل معاونت گردشگری در نوروز 1403 را ابلاغ کرد.

اقامت بچه ها 2 تا 12 سال نیم بهاست

به گزارش وبلاگ خبری، یحیی نقی زاده محجوب در نامه های جداگانه به شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری و مراکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور، توضیحات و هشدارهایی را درباره اجرای مقررات رزرو اماکن اقامتی ابلاغ کرد، که بر این اساس تاکید شد: هرگونه گران فروشی و فروش اقامت در سایت های رزرواسیون، بالاتر از نرخ مصوب ابلاغ شده به تأسیسات گردشگری، با هر عنوانی ممنوع است.

در این ابلاغیه بعلاوه آمده است: مشتریان در استفاده از خدمات جانبی تأسیسات گردشگری و معین مدت اقامت خود باید حق انتخاب داشته باشند و سایت رزرواسیون فارغ از اینکه مستقیما با واحد، قرارداد بسته و یا به وسیله دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی نسبت به تهیه بسته سفر اقدام می نماید، مجاز نیست فروش اقامت را در قالب پکیچ خدماتی به مشتریان تحمیل نموده و یا شرط حداقل مدت اقامت را در سامانه خود اعمال کند.

در صورت انصراف مسافر از سفر، سامانه فروش یا رزرواسیون باید در چهارچوب دستورالعمل ابطال رزرو و یا توافق نامه ای که قبل از واریز وجه به رویت و تائید مسافر رسیده است، درباره مرجوع کردن هزینه دریافتی با کسر کسورات معین شده، ظرف مدت حداکثر 48 ساعت اقدام کند.

به استناد دستورالعمل نرخ گذاری تأسیسات گردشگری و بخش نامه های مرتبط، نرخ اقامت بچه ها تا 2 سال در هتل و در تمام مراکز اقامتی، رایگان و برای بچه ها 2 تا 12 سال به صورت نیم بها محاسبه می گردد. پیاده سازی رویه مذکور در سامانه رزرواسیون الزامی است.

بعلاوه فروش تخت اضافه به قیمت مشابه سایر تخت ها ممنوع است. سایت فروش موظف است در مورد تعریف تخت اضافه و معین نرخ آن مطابق با نرخ معین شده در نرخ نامه مصوب اقدامات لازم را در سامانه های خود به عمل آورد.

منبع: دنیای سفر

به "اقامت بچه ها 2 تا 12 سال نیم بهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت بچه ها 2 تا 12 سال نیم بهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید