اژدها کرگدن پس از یک قرن رویت شد

به گزارش وبلاگ خبری، در سوماترا یک اژدها کرگدن که پیش از این گمان می شد منقرض شده باشد، پس از بیش از صد سال دیده شد.

اژدها کرگدن پس از یک قرن رویت شد

به گزارش وبلاگ خبری به نقل از اسپوتنیک، دانشمندان یک مارمولک اژدها را در جزیره سوماترا کشف نموده اند که نمایندگان آن تقریبا 130 سال است که توسط زیست شناسان دیده نشده اند.

در اواخر قرن 18، الیو مودیلیانی، کاوشگر ایتالیایی، خزندگان غیرمعمول با شاخ در نوک بینی اش را به موزه تاریخ طبیعی جنوا آورد. پس از آن، این خزندگان را به افتخار این دانشمند، مارمولک مودیلیانی یا اژدها کرگدن نامگذاری کردند.

در سال 2018، زیست شناس، چابرانوس ادها پوتراس خزنده مرده ای را در منطقه کوهستانی سوماترا با یک زائده معین بر روی صورتش پیدا کرد. پیش از این، بعضی دانشمندان تصور می کردند که این گونه پیش از این منقرض شده است.

پس از این، پوترا دوباره به جزیره رفت تا نمایندگان زنده اژدها کرگدن را پیدا کند. این زیست شناس خوش شانس بود و روی یکی از درختان خزنده سبز روشنی پیدا کرد. این دانشمند قبل از رها کردن آن به حیات وحش، حیوان را اندازه گیری نموده، از آن عکس گرفته و رفتار آن را تماشا نموده است.

در مقایسه با حیوانی که در موزه جنوا واقع شده است، اژدها کرگدن پر جنب و جوش دارای رنگی روشن است که بسته به پوشش گیاهی اطراف آن متفاوت است.

منبع: اقتصادنیوز

به "اژدها کرگدن پس از یک قرن رویت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اژدها کرگدن پس از یک قرن رویت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید