ایران آماده همکاری و دوستی با کشورهای منطقه است

به گزارش وبلاگ خبری، تهران (پانا) - سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با استقبال و قدردانی از نقش انسان محبت آمیز سلطنت عمان در حل اختلافات در منطقه، گفت: ایران دست همکاری و دوستی به سوی کشورهای همسایه دراز می نماید و از این منظر ما درهای گفت وگو با همه را گشوده ایم.

ایران آماده همکاری و دوستی با کشورهای منطقه است

به گزارش سفارت ایران در عمان، علی نجفی خوشرودی، روابط عمان و ایران را تاریخی توصیف کرد و گفت: روابط نزدیک و اراده مداوم رهبران دو کشور دوست برای تقویت این روابط و همکاری در زمینه های مختلف متمایز شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان ادامه داد: ایران به توافق هسته ای متعهد و آماده گفت وگو است. مذاکرات بین ایران و گروه 1+4 همچنان ادامه دارد و عمان در زمینه نقش برجسته ای داشته است. ما همواره از نقش انسان محبت آمیز سلطنت عمان در حل اختلافات در منطقه استقبال و قدردانی می کنیم.

نجفی خوشرودی اضافه نمود: ایران دست همکاری و دوستی به سوی کشورهای همسایه و کشورهای منطقه دراز می نماید و از این منظر ما درهای گفت وگو با همه را گشوده ایم و ابتکارات متعددی چون ابتکار صلح هرمز در این چارچوب است. ابتکاری که هدف آن سرانجام دادن به اختلافات بین کشورهای منطقه است تا شاهد هماهنگی، صلح و دوستی و احترام متقابل باشیم.

وی یادآور شد: حجم مبادلات تجاری بین عمان و ایران در حال حاضر حدود یک میلیارد دلار است و ما با کوشش های مشترک به دنبال تقویت روابط تجاری و افزایش سطح مبادلات تجاری بین دو کشور هستیم. ایده ها و ابتکارات مختلفی وجود دارد که در حال مطالعه آنها و چارچوب های اجرایی آن هستیم.

نجفی در خصوص پیش نویس توافق نامه گازی بین عمان و ایران نیز گفت: این پروژه در صورت حل بعضی مسائل فنی آن، به عنوان یک پروژه مهم در جهت تقویت روابط بین عمان و ایران به شمار می رود. در این زمینه جلساتی بین دو کشور برگزار شده است.

وی در خصوص چشم انداز 2040 عمان ضمن ابراز امیدواری برای دستیابی به اهداف چشم انداز توضیح داد: این یک چشم انداز بلند مدت و آینده داری است که با هدف ایجاد رونق عمان در زمینه های مختلف به وسیله ایجاد تنوع در منابع درآمد و فعالیت های مالی تنظیم شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ایران آماده همکاری و دوستی با کشورهای منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران آماده همکاری و دوستی با کشورهای منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید