بازگشایی بزرگترین آب انبار تاریخی تربت حیدریه

به گزارش وبلاگ خبری، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز 2 بهمن ماه 99ضمن اعلام این خبر گفت: بزرگترین آب انبار تاریخی تربت حیدریه بعد از پنجاه سال بلااستفاده و متروکه بودن با مساعدت امام آدینه، شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی بازگشایی شد.

بازگشایی بزرگترین آب انبار تاریخی تربت حیدریه

او با بیان اینکه آب انبار تاریخی شیرچهارسوق که عظیم ترین آب انبار شهر تربت حیدریه محسوب می گردد در هسته مرکزی و قدیمی شهر واقع است و ساخت آن مربوط به دوران قاجاریه و دارای مالکیت وقفی است، مطرح کرد: عنوان شیر چهارسوق، نشان از صندلی مهم این آب انبار در تاریخ گذشته شهر تربت حیدریه و به عنوان تامین کننده اصلی آب شرب مردم بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: قسمت های اصلی این آب انبار شامل: مخزن مستطیلی و ستوندار، پاشیر، بادگیر و نورگیر است که با مصالح آجر سنتی و ملاط ساروج کار شده و دارای تزئینات آجرکاری و طاق نما در قسمت پاشیر است.

او بیان نمود: این مجموعه بعد از آواربرداری و سامان دهی می تواند با تغییر کاربری فرهنگی و گردشگری به عنوان یکی از جاذبه های شاخص شهر تبدیل گردد.

منبع: گردشبان

به "بازگشایی بزرگترین آب انبار تاریخی تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی بزرگترین آب انبار تاریخی تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید