تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

به گزارش وبلاگ خبری، یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

به گزارش وبلاگ خبری، علیرضا رحیمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

علیم یارمحمدی و سایر نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به وزیر جهاد کشاورزی: مقابله با هجوم مجدد ملخ به شهرهای جنوبی استان. به رئیس جمهور: علت کوتاهی در معین تکلیف مدارک هویتی مردم کشور به ویژه در استان های مرزی از جمله استان سیستان و بلوچستان چیست؟

نادر قاضی پور به وزیر بهداشت و درمان: تسریع در جذب و استخدام پرستاران مورد احتیاج بیمارستان های جدید و درمانگاه های شبانه روزی استان های آذربایجان غربی.

قاسم ساعدی و سیدراضی نوری به وزیر آموزش و پرورش: چرا با گذشت 45 روز از سال تحصیلی بسیاری از کلاس های درس خوزستان خالی از معلم است. به وزیر آموزش و پرورش: علت خالی ماندن کلاس های درس از معلمان، علت عدم تأمین کتب درسی و علت عدم تشکیل کلاس های کنکوردر دبیرستان های متوسطه دختران چیست؟

احمد صفری به وزیر نیرو: علت بی توجهی به ساماندهی طرح آب کرمانشاه چیست؟

محمدرضا رضایی کوچی به وزیر کشور: علت حذف عنوان معاونت استانداری از حکم انتصاب فرمانداران ویژه چیست؟

حسن نوروزی به وزیر راه و شهرسازی: چرا نسبت به استقلال ادارات در حوزه انتخابیه طبق ماده 10 قانون شهرهای جدید اقدام نمی گردد. به وزیر راه و شهرسازی: چرا نسبت به تکمیل پروژه مترو در شهرستان دستور داده نمی گردد.

جلال محمودزاده و 12 نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: به چه دلیل فدراسیون فوتبال نسبت به برخورد با تیم ها، بازیکنان و تماشاچیانی که تحرک های قومی و نژادپرستانه دارند، اقدام نمی کند.

محمدنعیم امینی فرد نو نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به وزیر راه و شهرسازی: مسئولیت آمار بالای تصادفات و تلفات جاده ای در استان که ناشی از پایین بودن شاخص های زیرساخت های مواصلاتی است بر عهده چه کسی است؟ به وزیر آموزش و پرورش: مسئولیت حوادث مکرر جان باختن دانش آموزان معصوم در مسیرهای تردد که ناشی از فقدان فضاهای آموزشی است، بر عهده چه کسی است؟

حسینعلی شهریاری به وزیر آموزش و پرورش: عدم آغاز به تحصیل حدود 300 نفر از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان که سازمان سنجش برای آنها اعلام قبولی نموده ولی هنوز بلاتکلیف هستند.

نظر افضلی به وزیر صمت: تسریع در ابلاغ برطرف ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور استان خراسان جنوبی که در مجاورت کشور افغانستان قرار دارند. به وزیر راه و شهرسازی: متأسفانه طی هفته های اخیر حوادث تصادف در محور نهبندان - سربیشه اتفاق افتاده که باعث جان باختن شهروندان و روستاییان شده است.

علی کرد به وزیر راه و شهرسازی: چرا نقاط حادثه خیز جاده ای در استان سیستان و بلوچستان معین تکلیف نمی گردد.

عبدالغفور ایران نژاد به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت رسیدگی فوری به جاده های استان با توجه به تصادفات سهمگین در جنوب استان سیستان و بلوچستان.

احمد سالک کاشانی به رئیس جمهور: توقع ما اجرای قانون در کشور است، تقاضا می گردد دستور اجرای قانون حمایت از معلولان صادر گردد.

نادر قاضی پور به رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و وزیر اقتصاد و دارایی: تسریع در اختصاص سرانه مدارس دولتی سراسر کشور. به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: تسریع در به روز کردن وسایل مورداحتیاج هنرستان های کشور برای پیوند علم و صنعت.

قاسم میرزایی نیکو به وزیر دادگستری و وزیر نفت: با توجه به صدور حکم بابک زنجانی و تائید آن چرا یک سال است این حکم اجرا نمی گردد؟

عین الله شریف پور به وزیر کشور: دستور فرمایید استاندار آذربایجان غربی در مورد مستقل شدن هنگ مرزی چالدران تسریع کند.

سیدحسن حسینی شاهرودی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تسریع در ایمن نمودن رانندگان تاکسی درون شهری و برون شهری.

علیم یارمحمدی به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به اشتغال غیر متوازن در سیستان و بلوچستان در مقایسه با نرخ اشتغال کشور.

منصور مرادی به وزیر جهاد کشاورزی: دلیل عدم حمایت از گوجه کاران استان کردستان چیست؟ به وزیر کشور: علت عدم همکاری این وزارتخانه در استان و شهرستان جهت حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای چیست؟

سیده فاطمه ذوالقدر به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: علت عدم برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی غیرپزشکی.

علی اصغر یوسف نژاد به وزیر نیرو: علت عدم آغاز طرح زارم رود و سد چهاردانگه در ساری.

علی ساری به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم معین تکلیف مسکن مهر 2 هزار واحدی اهواز علیرغم تذکرات مکرر. به وزیر کشور: چرا علی رغم تذکرات قبلی در مورد پسماند شهرهای اهواز، کارون، باوی و حمیدیه اقدامی صورت نگرفته است؟

علی وقف چی به وزیر راه و شهرسازی: برطرف مسائل مراکز اسقاط و اجرایی کردن مصوبات دولت و مجلس در جمع آوری خودروهای فرسوده و جلوگیری از بیکاری.

نصرالله پژمانفر به وزیر کشور: چرا با وجود مکاتبات وزیر کشور درباره اهمیت لزوم تشکیل شورای راهبردی جمعیت بر اساس پیگیری های اجرا شده و شواهد موجود شورای جمعیت در اغلب استان ها تشکیل نمی گردد؟

سیده حمیده زرآبادی 24 نفر از دیگر مایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم صیانت کافی از سرمایه های مادی و معنوی حوزه مسئولیت با توجه به تاثیر گسترده ای که در زندگی مردم و شرایط کشور دارد.

اکبر رنجبرزاده به وزیر راه و شهرسازی: یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای راه های مواصلاتی منتهی به اسدآباد اختصاص داده شده است پس از بازدید شما مقرر شد محل تردد کامیون های بین شهری از حاشیه شهر اسدآباد آسفالت گردد که به علت سوءمدیریت محقق نشده، راه های روستایی به طول هشت و نیم کیلومتر 3 سال است که پیگیری می گردد.

سیدناصر موسوی لارگانی به وزیر ورزش و جوانان: لزوم جلوگیری از استمرار نا داوری ها و تصمیم فدراسیون فوتبال علیه تیم فوتبال سپاهان اصفهان و برخورد قاطع با توهین نمایندگان به این باشگاه پرافتخار. به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت لغو بخشنامه وزارت بهداشت در مورد افزایش بدون منطق هزینه آزاد نمودن مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری.

جبار کوچکی نژاد به رئیس جمهور: چرا به موضوع انتقال آب غیرقانونی از خزر به سمنان تاکید دارید؟

احمد صفری به وزیر راه و شهرسازی: علت تاخیر در تصویب و ابلاغ ساختار سازمانی راه آهن کرمانشاه. به وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت افزایش بی رویه قیمت خودرو و عدم نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت.

محمود شکری به وزیر راه و شهرسازی: پل شهر اسالم بیش از 3 هفته است که بر اثر سیل شکسته و تردد قطع شده است.

ابوالفضل ابوترابی به وزیر نیرو: علت توقف طرح انتقال برای 16 هزار مشترک، همچنین تذکر به رئیس جمهور: علت معین تکلیف مصوبه هشتاد و پنجمین ستاد تسریع و برطرف موانع فراوری در شورای پول و اعتبار.

محمد حسینی به وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی: عدم انجام اقدامی در راستای اهداف وزارتخانه و احیای شهر زیرزمینی. به رئیس جمهور: عدم اجرای جز 6 بند 4 تبصره 2 قانون بودجه سال 98.

جبار کوچکی نژاد به وزیر آموزش و پرورش: چرا به قانون استخدام معلمان پیش دبستانی و خرید خدمتی ها و نهضتی ها عمل نمی کنی؟ به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: چرا در پرداخت یارانه سایت ها و روزنامه ها تبعیض قائل می شوید.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رئیس جمهور و وزرای آموزش و پرورش و علوم: ضرورت ارائه شرح در مورد علت عدم قرار دادن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی و دانشگاه ها.

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده کاشان و آران بیدگل به وزیر نیرو: چرا دستور شما در مورد استثنا شدن باغات از تعدیل پروانه چاه کشاورزی توسط مدیرکل آب استان اصفهان اجرا نمی گردد؟

عبدالله رضیان به وزیر ورزش و جوانان: صدور دستور در مورد کارت بازی 4 بازیکن تیم نساجی مازندران توسط فدراسیون فوتبال.

محمد خدابخشی به رئیس جمهور: سوء مدیریت در وزارت جهاد کشاورزی و نارضایتی مردم از عملکرد سازمان منابع طبیعی.

علی محمد شاعری به وزیر کشور: لطفاً دستور دهید در اسرع وقت نسبت به جران خسارت سیل اقدام گردد.

حمیدرضا فولادگربه وزیر ارتباطات: کمیسیون تنظیم مقررات در مورد اپراتورهای بزرگ حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات بخشنامه کمیسیون تنظیم مقررات انجام نشده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر کشور: لازم است با خودروهای شوتی که اقدام به حمل کالای قاچاق می نمایند برخورد قاطع گردد.

احمد مرادی به رئیس جمهور: کاهش پروازهای بندرعباس به ابوموسی و بالعکس باعث نارضایتی مردم شده است.

سیدراضی نوری به رئیس جمهور: دستور خرید و تحویل دریافت شلتوک برنج استان خوزستان.

احمد سالک کاشانی به وزیر کشور: صدور دستور سریع جهت اقدام برای ارتقاء شهرستان های شرق اصفهان.

نورمحمد تربتی نژاد به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم جلوگیری از قاچاق چوب درختان جنگلی در بعضی جنگل های کشور. همچنین تذکر به وزیر کشور: لزوم تسریع در لایروبی رودخانه ها، مدیریت آب سدها و بازسازی مناطق سیل زده شهرستان آق قلا.

عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار، نیک شهر و کنارک و سایر نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به وزیر آموزش و پرورش: چرا به وضعیت بحرانی آموزش سیستان و بلوچستان رسیدگی نمی گردد.

کریمی به وزیر کشور: ضرورت رسیدگی به وضعیت و امکانات ورزشی تیم های ورزشی باشگاه های شهرداری اراک.

بهروز بنیادی به وزیر نیرو: تسریع در پرداخت مطالبات یک ساله آبداران روستایی، همچنین تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: باتوجه به اعتراضات مردمی مبنی بر کمبود برنج پاکستانی در بازار دستورات لازم را مبذول دارید.

حسین احتیاج آذری به وزیر علوم: پیرو انعکاس مطالبات مردمی در سفر جنابعالی به بابل در رابطه با زمین اهدایی یونس لطفا جهت تحویل زمین به دانشگاه صنعتی بابل تسریع فرمایید.

زهرا سعیدی مبارکه به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رعایت عدالت در صدور مجوزهای صادر شده از سوی آن وزارتخانه.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید