با شماری از مشهورترین مراکز خرید لیسبون آشنا شویم

به گزارش وبلاگ خبری، من شارلوت هستم. سالهاست که بدلیل فعالیت در یکی از مراکز تجاری شهر لیسبون به کشور پرتغال مهاجرت نموده ام؛ کشوری که دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی بوده و در دل خود مراکز خرید پر آوازه ای را هم جای داده است. یکی از بزرگترین تفریحات و علایق من، خرید کردن بوده و همین سبب شده تا مشهورترین مراکز خرید لیسبون را همچون کف دست بشناسم، ساعتهای زیادی از اوقات فراغتم را در مغازه های موجود در سطح شهر بگذرانم و از بین اجناس گوناگون موجود برترین ها را گلچین کنم. با من در مقاله معروف ترین پاساژهای لیسبون همراه باشید تا شما را با تعدادی از مراکز خرید معروف لیسبون آشنا کنم.

با شماری از مشهورترین مراکز خرید لیسبون آشنا شویم

لیست مطالب

مرکز خرید آرمانس دوچیادو Armazens do Chiadoمرکز خرید کاسکا شاپینگ Cascai Shoppingمرکز خرید آتریوم سالدانها Atrium Saldanhaنمایشگاه بین المللی صنایع دستی استوریل Estorilاموریراس Amoreirasمرکز خرید اویراس پارک Oeiras Parque

مرکز خرید آرمانس دوچیادو Armazens do Chiado

همواره برای من دیدنی محله های مجلل جذابیت های زیادی داشته است. حال تصور کنید که این محله در دل خود مرکز خرید زیبایی را هم جای داده باشد. آنگاه تصور خواهید کرد که چه حسی در دل من ایجاد می گردد. اگر شما هم کمی علایقتان مانند من باشد، بدون شک برای قدم زدن در این محله و مرکز خرید سر از پا نمی شناسید. این محله که چیادو نام دارد، در نزدیکی شهر لیسبون واقع شده و مرکز خرید آرمازنس دو چیادو همان مرکزی است که با حدود 54 مغازه به شاخصه ای مهم در این منطقه بدل شد. مغازه های این مورد از مراکز خرید معروف لیسبون به فروش پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، وسایل جانبی، طلا و جواهرات، کتاب فروشی و کفش مشغول بوده و با داشتن محصولاتی از برندهای مختلف، علاقمندان به این نوع کالاها را سر ذوق می آورند.

علاوه بر چنین مغازه هایی، 12 رستوران هم در طبقات مختلف این مورد از مراکز خرید معروف لیسبون دیده می شوند که با طبخ غذاهای محلی، عطر و طعمی بی نظیر را به مراجعان خود هدیه می دهند. این نوید را هم به علاقمندان به محصولات صوتی تصویری می دهم که می توانند با مراجعه به طبقه ای مخصوص به چنین اجناسی از آخرین ساخته های کمپانی FNAC دیدن بعمل آورند. همه این ویژگی ها در کنار کنسرت و نمایش های تئاتری که در سالن همایش های این مورد از مشهورترین مراکز خرید لیسبون به اجرا در می آیند، سبب می شوند که همه روزه مشتاقان زیادی به آن سری بزنند تا ضمن خرید از میان اجناس عرضه شده، از تفریح هایش هم بهره مند شوند.

مرکز خرید کاسکا شاپینگ Cascai Shopping

در طی این چند سالی که ساکن شهر لیسبون بوده ام، هر بار که می خواستم آخر هفته خود را به شکلی بی مثال سپری کنم، راهی منطقه ها شرقی شهر می شدم و خود را به مرکز خرید کاسکا شاپینگ می رساندم، چرا که این مرکز خرید با داشتن زیبایی های بصری و تفریحی متعدد یکی از مراکز خرید معروف لیسبون بوده که میتوان در آن به کارهای مفرح پرداخت و از امکانات موجود لذت برد. این مرکز که دارای رستورانهای گوناگونی بوده، هر نوع غذایی را دارد؛ غذاهای خوش آب و رنگ و خوشمزه ای که تمام ذائقه ها را راضی می نمایند و می توانند یک وعده غذایی خوشمزه را برایشان به یادگار بگذارند.

خانواده هایی که مهمان این مورد از معروف ترین پاساژهای لیسبون می شوند، این فرصت را دارند که به سالن های سینمایی موجود بروند و از دیدنی فیلم های خانوادگی لذت ببرند. در کنار این تفریحات خاص و بی نظیر، فروشگاه های طلا و جواهر و بدلیجات، اسباب بازی فروشی ها و مغازه های عرضه کامپیوتر و بوتیک های پوشاک، کتاب و مبلمان، ساعت، وسایل ارتباطی و وسایل جانبی هم به ارائه محصولات و کالاهای خود می پردازند. فروشگاه های C&A و FANC تنها بخش هایی نیستند که می تواند ساعتها شما را مشغول به خود نمایند، چرا که یک هایپرمارکت مجهز هم در این مورد از مشهورترین مراکز خرید لیسبون جای گرفته که با محصولات تازه به شدت دیدنیی خواهد بود.

مرکز خرید آتریوم سالدانها Atrium Saldanha

مرکز خرید آتریوم سالدانها که در منطقه مرکزی شهر لیسبون قرار گرفته، از جمله مشهورترین مراکز خرید لیسبون بحساب می آید. این مرکز خرید که در یک مجموعه اداری قرار گرفته، یکی از بزرگ ترین ساختمان شهر لیسبون هم بشمار می آید. طبق نقشه های هدایت که بر دیواره ساختمان نصب شدند، سه طبقه اول ساختمان به 78 مغازه ای اختصاص داده شده که کالاهایی چون لوازم خانگی، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم تزئینی و پوشاک مشغول را به خریداران نمایش می دهند. در سایر طبقات این مورد از معروف ترین پاساژهای لیسبون به جز پارکینگ های طبقاتی که امکان حفاظت از وسایل نقلیه مراجعان را فراهم می نمایند، چندین کافه و رستوران در مجاورت دوک پلازا و فود کورت دیده می شوند.

این درحالی است که در سایر طبقات دفاتر ادارای و تجاری به فعالیت های خود مشغول هستند. این همنشینی نه تنها به کار در گروه لطمه ای وارد ننموده، بلکه استقبال از این مرکز را افزایش داده است؛ به نحوی که مراجعان می توانند با یک تیر چند نشان بزنند، هم به کارهای اداری خود سر و سامان دهند و هم در کافه و رستوان های این مورد از معروف ترین پاساژهای لیسبون چیزی میل نمایند و در آخر هم با دستی پر از خریدهای محبوبشان به منزل بازگردند.

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی استوریل Estoril

سال اولی که به لیسبون آمدم از همسایه ام که زنی بسیار هنر دوست و خوش ذوق بود، شنیدم که از 40 سال پیش تا به امروز همه ساله در شبهای گرم تابستان در شهر لیسبون نمایشگاهی برگزار می گردد که در آن انواع و اقسام هنرهای دستی و صنایع تولیدی مردم لیسبون با قیمتی مناسب به گردشگران بین المللی و مردمان محلی عرضه می شوند؛ نمایشگاهی که آوازه ای جهانی برای خود دست و پا نموده و انواع محصولات چوبی، پشمی و گلی با زیبایی هرچه تمامتر را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.

اموریراس Amoreiras

از جمله مشهورترین مراکز خرید لیسبون، اموریراس است. این مرکز خرید که در سال 1985 میلادی در شهر لیسبون بنا شد، یکی از ده ها مرکز خریدی بوده که در این شهر به ارائه خدمت می پردازد. در دل طبقات این ساختمان که معماری شکیل و چشم نوازی دارد، حدود 238 مغازه و بوتیک دیده می شوند که همگی با ارائه محصولات متنوع، سعی در کسب رضایت مشتریان دارند. مغازه های فروش کتابهای بین المللی، فروشگاه های محصولات صوتی و تصویری FNAC، هایپر مارکتی مجهز به نام جامبو پائو Jumbo Pao و فروشگاه های فروش محصولات ورزشی اسپورتزون Sportzone تنها بخش کوچکی از این مجموعه فروشگاهی بزرگ بوده که در کنار 6 بانک، یک اداره پست، 50 رستوران و یک پردیس سینمایی به فعالیت های مرتبط مشغول هستند.

این مورد از مراکز خرید معروف لیسبون که دارای چندین پارکینگ طبقاتی است، قابلیت جای دادن 900 اتومبیل به صورت همزمان را دارا بوده و این خود یک امتیاز بی نظیر است که در مجموعه ای دیگر دیده نمی گردد. کمپانی هایی چون کلیون کلین Calvin Klein، هوگو باس HugoBoss، لنیدور کیدز Lanidor Kids و امجیناریوم Imaginarium که در زمینه های مختلف از جمله لوازم بچه ها نوجوانان فعالیت دارند، سعی نموده که در این مرکز خرید فروشگاهی را برای فروش محصولات خود در نظر گیرند تا هم محصولات خود را با کیفیت بهتری به مشتریان ارائه نمایند و هم برای خود شعبه ای پر آوازه داشته باشند.

البته که کمپانی های وسایل الکتریکی چون الوفسن Olufsen، وپافون Vodafone و بنگ Bang هم دست رو دست نگذاشته و غرفه های باشکوهی را در اموریراس بر پا نموده تا به این طریق، مرکز خرید یاد شده را تا حدی به قطب فروش محصولات الکتریکی بدل نمایند. اگر می خواهید که در هر زمینه ای برترین ها را بخرید، هر روزی که وقت دارید از ساعت 10 صبح تا 23 به این مورد از معروف ترین پاساژهای لیسبون مراجعه کنید تا به هدف خود برسید.

مرکز خرید اویراس پارک Oeiras Parque

هیچگاه اولین باری را که به مرکز خرید اویراس پارک لیسبون قدم گذاشتم را از یاد نمی برم. یک روز که برای آشنایی با شهر به منطقه ای به نام اویراس در حومه لیسبون سر زدم، با مرکز خریدی آشنا شدم که حدود 162 مغازه را در خود جای داده بود؛ مغازه هایی که در کنار سینمایی با 11 سالن به برترین نحو ممکن آراسته شده بودند و هر بیننده ای را شیفته خود می کردند. در بین کسانی که به این مرکز خرید مراجعه نموده بودند، تازه عروس و دامادهایی را دیدم که برای تهیه وسایل منزل، ایده گرفتن از دکوراسیون های ارائه شده یا حتی خرید وسایل الکترونیکی به این مرکز مراجعه نموده و با ذوق و شوق فراوان به هر گوشه ای می رفتند و شادیشان را با بقیه قسمت می کردند.

هر چند مغازه هایی چون جواهر فروشی، بوتیک های لباس، کتاب فروشی ها، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش فروشی ها و مغازه های برندهای پر آوازه ای همانند لویس، زارا، ساکور برادرز، منگو، آلدو و FANC هم با حداکثر توان و امکانات مشغول به جذب مخاطب بودند، اما جمعیت قابل ملاحظه ای در مقابل رستوران ها و کافه های این مرکز خرید دیده می شدند؛ جمعتی که بیشترشان خانواده های پرتغالی بودند که بچه ها خود را به یک گشت و گذار مفرح مهمان نموده بودند و به آنها اجازه می دادند که از فست فودها یا غذاهای محلی موجود در رستوران ها هر آنچه که میل دارند را سفارش دهند و بعد به درون اتاق های بازی بچه ها بروند و اوقاتی خوش را برای خود رقم بزنند.

اینگونه ایده ها مرا هم ذوق زده کرد، چرا که تمام اعضای یک خانواده می توانستند در کنار هم به خرید بپردازند، غذای دلخواهشان را صرف نمایند، بازی کردن بچه ها را دیدن و در اینترنت گشت زنی نمایند. به خوبی خاطرم هست که همان روز به دفتر مدیریت این مجموعه مراجعه کردم تا هم از تمامی امکاناتشان آگاه شوم و هم یک راهنما تهیه کنم. در آنجا بود که متوجه شدم پارکینگ هایی را بتازگی افتتاح نموده اند تا با جای دادن 2500 اتومبیل از ساعت 7 صبح تا 15 نهایت رفاه را به مشتریان خود ارائه نمایند. حسابی سرمست بودم که چنین مکانی را یافته ام و از آن پس سعی کردم در هر فصل یک بار به این مرکز خرید مراجعه کنم تا هم از خدماتی که همه روزه به مشتریان عرضه می شوند، بهره مند شوم و هم از تخفیفات موجود در بعضی مغازه ها استفاده کنم.

منبع: همگردی

به "با شماری از مشهورترین مراکز خرید لیسبون آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از مشهورترین مراکز خرید لیسبون آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید