تقدیر از 500 معلم نمونه استانی و منطقه ای در فارس

به گزارش وبلاگ خبری، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم از 500 معلم نمونه استانی و منطقه ای در فارس تقدیر شد که 100 نفر از آن ها معلم نمونه استانی و 400 نفر نیز برگزیده منطقه ای هستند.

تقدیر از 500 معلم نمونه استانی و منطقه ای در فارس

به گزارش از ، دبیر ستاد استانی بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش فارس ضمن تبریگ هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامی داشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری، گفت: انتخاب معلمان نمونه بر اساس معیار های علمی که برای این امر تدوین و تعریف شده اجرا شده است.

عبدالرسول احمدی با اشاره به نمونه هایی از تلاش و ایثار معلمان برای تداوم امر آموزش در ایام درگیری جامعه با بحران کرونا ویروس، گفت: شما عزیزان در این بحران خوب درخشیدید و این جای افتخاری است برای آموزش و پرورش کشورمان.

او با بیان اینکه معلم نمی تواند نسبت به سرنوشت جامعه و دانش آموزان خود بی تفاوت باشدگفت: نمونه های زیادی از معلمان ما هستند که در این ایام بیکار ننشسته و با استفاده از شیوه های مختلف و بکار گیری ابتکار و خلاقیت، با شور و شوق به وظایف خود عمل می کنند.

احمدی اضافه نمود: البته عزیزان که وارد این عرصه شده اند نه فقط در عرصه آموزش و پرورش بلکه در عرصه اجتماع و خدمت رسانی به اقشار جامعه نیز خوش درخشیدند که از جمله این ایثار و فداکاری ها می توان به معلمانی که تمامی دریافت های ناچیز خود را هزینه کرده اند تا مواد ضدعفونی تهیه کنند و یا با خرید گوشی تلفن کمک کنند که دانش آموزان بتوانند از شبکه شاد بهره مند گردند، اشاره کرد.

دبیر ستاد استانی بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش فارس، عملکرد معلمان در این ایام را مایه افتخار دانست و گفت: این رویداد اثبات نمود که هیچ چیزنمی تواند مانع کار معلمی شود.

او با اشاره به ابراز نگرانی معلمین از عدم حضور مستمر و فیزیکی خود در مدرسه، گفت: اعتقاد همکاران ما این است که شاید بتوان بخشی از کاستی های آموزشی را از طریق فضای مجازی جبران نمود، اما حضور معلم و نقش الگویی و تربیتی آن ها می تواند در بین دانش آموزان ایفا کند قطعا این خلاء پر نخواهد شد.

احمدی در تشریح چگونگی انتخاب معلمان نمونه نیز گفت: بعد از دریافت شیوه نامه انتخاب معلم برتر، با هماهنگی وزارت و به ابتکار استان شیوه نامه ای تدوین شد که به جای معیار های قبلی انتخاب معلم نمونه که معلم نقش آنچنانی در آن نداشت، معیار ها و ملاک های همچون؛ جلوه های ایثار معلمی، روش های نوین تدریس، کار ها و اقدامات الگویی، بحث تحقیق پژوهش و دوره های آموزشی در نظر گرفته شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس اضافه نمود: بر اساس همین شاخص های تدوین شد، اطلاعات دریافتی از مناطق و شهرستان ها منجر به این شد که 100 نفر از معلمان با امتیاز های بالاتر به عنوان معلمین نمونه استانی و 400 معلم نیز بر اساس جمعیت هر شهرستان و منطقه به عنوان برگزیده منطقه ای معرفی شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تقدیر از 500 معلم نمونه استانی و منطقه ای در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از 500 معلم نمونه استانی و منطقه ای در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید