جزییات فعالیت های یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز

به گزارش وبلاگ خبری، معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش شهر تهران با تشریح فعالیت های یادگیری دانش آموزان در ایام تعطیلات نوروز گفت: فعالیت های یادگیری باید به گونه ای طراحی شود که فرصت بازید و مسافرت از دانش آموز سلب نشود.

جزییات فعالیت های یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز

فریبرز حمیدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی وبلاگ خبری با اشاره به طراحی فعالیت های یادگیری ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی برای ایام نوروز گفت: از سال 1392 راهنمای طراحی و تدوین فعالیت های نوروزی مدارس را طراحی کردیم که بر طراحی فعالیت هایی همچون انشانویسی، گفت وگو، کتابخوانی، آشنایی با آداب و رسوم و پیشینه های فرهنگی تأکید شده است.

وی افزود: معلمان دوره ابتدایی از ابتدای دی ماه فعالیت های نوروزی را طراحی کرده اند و در این رابطه بر زمینه های مربوطه برای توجه اولیا به فعالیت های یادگیری ایام نوروز تمرکز داشته اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تقویت مهارت های یادگیری در محیط طبیعی و تقویت مهارت های زندگی به عنوان مکمل برنامه های درسی از جمله فعالیت های یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز است.

حمیدی بیان نمود: دانش آموزان فعالیت های یادگیری را در قالب گزارش از آداب و رسوم محلی، کاردستی، مصاحبه، نقاشی، ساخت وسیله، تهیه گزارش، تهیه فیلم و عکس و کتابخوانی انجام می دهند همچنین فعالیت های یادگیری باید متناسب با علایق دانش آموزان باشد و بعد از انجام فعالیت خودارزیابی توسط دانش آموز و دگرارزیابی توسط خانواده و معلم صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در طراحی فعالیت های یادگیری ایام نوروز به موضوع توجه به محیط زیست تأکید کرده ایم، گفت: فعالیت های یادگیری باید به گونه ای طراحی شود که به بحث خلاقیت و ابتکار دانش آموزان توجه شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص ویژگی فعالیت های یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز مطرح نمود: لذت بخش بودن، تقویت فنون پرسشگری، توجه به روش تحقیق، تصمیم گیری و تفکر نقاد از ویژگی های فعالیت های یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز است همچنین تأکید داریم متناسب با شرایط تعطیلات نوروز فرصت بازید، بازی و مسافرت از دانش آموز سلب نشود.

حمیدی ادامه داد: معلم با توجه به فرصت های آموزشی و پرورشی کلاس خود فعالیت هایی را برای عمق بخشیدن به یادگیری دانش آموز طراحی می کند که نقش اولیا و نظارت آنها را درنظر گرفته ایم تا در انتهای کار ارزیابی از عملکرد دانش آموز داشته باشند.

وی گفت: همانند سال گذشته از 15 تا 27 فروردین ماه سال 95 معلمان بازخوردهایی از فعالیت های یادگیری دانش آموزان در زمینه خاطره نویسی و سفرنامه نویسی ارائه می دهند و در مدارس نیز نمایشگاهی از بهترین فعالیت های یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

به "جزییات فعالیت های یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات فعالیت های یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید