راهنمای سفر به ادینبرو ، اسکاتلند

به گزارش وبلاگ خبری، راهنمای سفر به ادینبرو ، اسکاتلند

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای سفر به ادینبرو ، اسکاتلند ، سخن خواهیم گفت.

راهنمای سفر به ادینبرو ، اسکاتلند

ادینبرو در بریتانیا از نظر تعداد جهانگردان، پس از لندن در مقام دوم واقع شده است. در سال 2009 ادینبرا به عنوان برترین مکان برای زندگی انتخاب شد. بحران سیاسی معاصر تأثیر زیادی بر اقتصاد این شهر گذاشت و سبب شد یکی از موسساتی که بیشترین تعداد کارمند را به استخدام درآورده بود - یعنی بانک سلطنتی اسکاتلند (RBS) - تقریباً از هم بپاشد. هر چند این بانک با یاری اقتصادی دولت بریتانیا از چنین سرنوشتی نجات یافت، ولی بسیاری از مشاغل محلی از دست رفت.

ادینبرو تقریبا برای هر سلیقه ای مجذوب نمایندهیتی به همراه دارد. تاریخ غنی این شهر میراث های گران بهایی را برای امروز به جا گذاشته است که عاشقان تاریخ را شیفته خود می نماید. اگر وقت شناس باشید، با شهری نسبتا ارزان روبرو خواهید بود. این مطلب برای سفری 2 تا 3 روزه به این شهردر مجله وبلاگ خبری تهیه شده است.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: 3:30-

زبان رسمی: انگلیسی

واحد پول: پوند استرلینگ (GBP)

نوع برق شهری: 240 ولت/50 هرتز (سوکت سه شاخه نوع G)

کد کشور: 44+

کد ناحیه: 0131

شماره های اضطراری: 999 و 112

شماره دفتر اطلاعات جهانگردی: 5121 225 845 44+

وب گاه رسمی: www.edinburgh.gov.uk

فرودگاه: فرودگاه ادینبرو (EDI)

شرایط آب و هوایی

اگر واقع شدن ادینبرو در محدوده جغرافیایی شاقتصادی را در نظر بگیریم، این شهر آب و هوای بسیار معتدلی دارد. در طول زمستان دمای هوا به ندرت پایین تر از نقطه انجماد می آید و روزهای تابستان گرمای مطلوبی بر این شهر حکفرما است، به طور کلی گرما تقریبا هیچ گاه نا خوش آیند نیست. حتی باران زیادی هم در ادینبرو نمی بارد، پس باید انسان خیلی بدشانسی باشید که ریزش باران های شدید کیفیت سفرتان را دست خوش تغییر کند. با این وجود، وزش بادهای قوی در تمام طول سال موردی است که باید به یاد داشته باشید. با این پیش زمینه، بهتر است در فضاهای باز لباس های ضخیم بپوشید، گرچه ممکن است حتی در روزهای گرم هم به طرز غیر عادی احساس سرما کنید، مسلم است که در روزهای زمستان و در فضاهای باز، این احساس سرما با شدت بیشتری همراه شما خواهد بود.

برترین زمان برای رزرو هتل

هتل های ادینبرو کمابیش دارای سه فصل متمایز هستند. فصل پیک یا اوج که در آن بیشترین جهانگرد روانه شهر می شوند و به تبع آن قیمت ها به بالاترین حد خود می رسند، کل ماه آگوست (زمانی که شهر پر از جشنواره و اجرای نوازندگان است) را در بر می گیرد. اگر می خواهید طی برگزاری جشنواره در این شهر توقف کنید، توصیه می کنیم دست کم از شش ماه قبل اقدام به رزرو اتاق کنید، چرا که اغلب هتل ها به سرعت رزرو می شوند. باقی ماه های تابستان (ژوئن، جولای و نیمه اول سپتامبر) به صورت معمول در فصول پرجهانگرد یا به اصطلاح High Season واقع شده است. باز هم توصیه می کنیم در این مدت نیز از قبل نسبت به رزرو اتاق اقدام کنید. فصول کم جهانگرد به صورت واقعی از ژانویه تا مارس به طول می انجامد، اما از ماه اکتبر تا دسامبر هم قیمت ها پایین هستند و می توانید به راحتی اتاق مناسب پیدا کنید، اگرچه، تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی جمعیت زیادی روانه این شهر می گردد و برخی از هتل های کوچک در این مدت بسته خواهند بود.

هزینه های معمول

هاستل (خوابگاه)

اتاق های اشتراکی برای یک شب توقف بین 20 تا 45 پوند هزینه در بر دارند. اتاق های خصوصی نیز از 70 پوند به ازای هر شب اقامت آغاز می شوند.

هزینه اقامت در هتل

به طور کلی هتل های ادینبرو در مقایسه با لندن ارزان تر هستند، به خصوص اگر خارج از فصل های پیک یا پر جهانگرد به این شهر سفر کنید. اگر بخواهیم لیستی از قیمت انواع هتل، بر اساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به صورت زیر است:

  • 1 ستاره 24 تا 60 پوند
  • 2 ستاره 47 تا 130 پوند
  • 3 ستاره 32 تا 198 پوند
  • 4 ستاره 57 تا 289 پوند
  • 5 ستاره 140 تا 285 پوند

میانه قیمت مواد غذایی

هزینه غذا و نوشیدنی باز هم نسبت به لندن در سطح پایین تری واقع شده است. به خصوص اگر گزینه هایتان را به اسنک، ساندویچ و غذاهای محلی محدود کنید، می توانید با قیمت های ارزان و ارزانی عذا میل کنید.

هزینه صبحانه ارزان: اغلب هتل های ادینبرو اتاق هایشان را به همراه صبحانه رایگان اجاره می دهند. در غیر این صورت فست فودها، رستوران ها و کافه های محلی می توانند گزینه های خوب و ارزانی باشند (3 تا 5 پوند)

هزینه ناهار ارزان: جدای از فست فودها، انتخاب های چندان ارزان زیادی برای ناهار در این شهر وجود ندارد. (4 تا 7 پوند)

هزینه شام ارزان: رستوران های محلی برترین انتخاب برا میل کردن شامی مفصل و ارزان هستند. (6 تا 10 پوند)

مک دونالد بیگ مک: مک دونالد در اسکاتلند گزینه ارزانی است و همان طعمی را می دهد که در دیگر نقاط جهان وجود دارد. (2.89 پوند)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 42 و 33 پوند تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها بر اساس اندازه کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می گردد. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل عمومی در ادینبرو

تراموای ادبنبرو به سمت مرکز شهر5 پوند
اتوبوس ایرلینک اکسپرس به سمت مرکز شهر4 پوند
اتوبوس عمومی از فرودگاه تا مرکز شهر1.5 پوند
هر 3 کیلومتر جابجایی به وسیله تاکسی در سطح شهر9 تا 14 پوند
اتوبوس عمومی در سطح شهر1.5 پوند
بلیت یک روزه اتوبوس4 پوند

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

پیاده روی کنید

ادینبرو شهری جمع و جور است، بنابراین پولتان را ذخیره کنید و با پای پیاده برای دیدن جاذبه های آن در اطراف قدم بزنید.

وقتتان را در پارک ها، باغ ها و موزه ها سپری کنید

تقریبا ورود به اغلب این مکان ها رایگان است، پس از چنین مزیتی به برترین نحو استفاده و به اندازه زیادی در هزینه های سفر صرفه جویی کنید.

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ سرفینگ آشنایی دارید. ارزان ترین اتاق ها در ادینبرو خوابگاه های اشتراکی هستند که حدود 20 تا 45 پوند قیمت دارند و احتمالا برای بسیاری، هزینه زیادی محسوب می گردد. بدون شک دوست دارید از پرداخت چنین هزینه ای اجتناب کنید. خب مسئله ای نیست! سایت کوچ سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی به وسیله شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده گردد. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانید دوست هایی از کشورها و فرهنگ های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاذبه ها

قلعه ایدنبرو

این قلعه نمادین در قلب شهر و روی یک صخره آتشفشانی ساخته شده است. قلعه ادینبرو نه تنها منظره های زیبا را در اختیار شما می گذارد، بلکه فراتر از آن، برگی از تاریخ را پیش رویتان ورق می زند. به علاوه می توانید جواهرات اسکاتلندی را هم در این مکان دیدن کنید. این قلعه مجذوب نماینده در واقع ترکیبی زیبا از یک کاخ سلطنتی، دژ تاریخی و یک موزه جنگ است که هر علاقمندی را مجذوب خود می نماید. اگر روزی به ادینبرو سفر کردید، از این مکان به هیچ وجه غافل نشوید.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر، زوج های جوان، به همراه دوستان، خانواده، سالمندان، تک نفره، عاشقان طبیعت

نکته ها:

  • اگر دوست ندارید در صف های طولانی منتظر بمانید، بهتر است بلیت fast-track آنلاین تهیه کنید.

جهانی وهم و خیال در Camera Obscura and World of Illusions

در کمرا آبسکورا انواع توهمات ذهنی و تحریکات تعاملی و سرگرم نماینده برای بچه ها و بزرگسالان فراهم شده است. به طور کلی کمرا آبسکورا یا اتاق تاریک، نوعی تفریح و ابزار 900 ساله است، اما هنوز هم پیر و جوان را به خود جذب می نماید. بازدید از این مکان تجربه ای است که تا از نزدیک لمس نکنید، پی به مجذوب نمایندهیت آن نمی برید.

مناسب برای: تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، خانواده، عشاقان معماری و هنر، تجربه ای مانند یک محلی

نکته:

کمرا آبسکورا به قلعه ادینبرو بسیار نزدیک است، بنابراین می توانید بازدید از هردوی این نقاط را همزمان کنید.

بلیط این جاذبه برای بزرگسالان 13.50 پوند و برای دانشجویان و سالمندان 11.95 پوند هزینه در بر دارد.

گالری ملی اسکاتلند

تنها چند دقیقه که از قلعه ادینبرو پیاده روی کنید، امکان بازدید از گالری ملی اسکاتلند برایتان فراهم می گردد. این گالری میزبان مثال هایی از آثار هنری گذشته و حال ادینبرو در قالب نقاشی، مجسمه و عکس است. اگر به آثار هنری و به خصوص نقاشی علاقمند هستید، بی شک مجذوب این موزه خواهید شد.

مناسب برای: عاشقان معماری و هنر، زوج های جوان، سالمندان، مشتاقان تاریخ

باغ های خیابان پرنسس

این باغ های زیبا همواره مملو از گل های رنگارنگ و گیاهان سر سبز است. باغ های خیابان پرنسس که درست پایین دست قلعه ادینبرو قرار دارند، منظره های بسیار متفاوت و زیبا از این قلعه تاریخی را پیش روی شما قرار می دهد. برخی از بخش های این پارک به حدی خلوت هستند که می گردد به راحتی در آن ها حمام آفتاب گرفت. اگر دنبال محیط آرام و در عین حال بسیار زیبا درون محیطی شهری هستید، این مکان می تواند انتخاب مناسبی باشد.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت، تجربه ای مانند یک محلی، زوج های جوان، سالمندان، به همراه دوستان، تک نفره

نکته ها:

  • اگر احساس گرسنگی کردید، تعدادی کافه و رستوران در این مکان وجود دارد.

تخت آرتور یا آرتور نشین (Arthurs Seat)

تخت آرتور منطقه ای بسیار زیبا به همراه تپه های سرسبز است که از نظر زمین شناسی ارزش زیادی دارد و از هر سمتی قابل دسترسی است. ماجراجویی در تخت آرتور تجربه دیدنی منظره های بسیار دیدنی را در سفر به ادینبرو در اختیار شما می گذارد. راستاهای پیاده روی با سطح دشواری متفاوت (از شیب ملایم گرفته تا تند)، فرصت خوبی را در اختیار علاقمندان می گذارد تا به ورزش کردن بپردازند. با حدود 10 تا 15 دقیقه پیاده روی، منظره ها خیره نماینده شهری پیش روی شما گگردده می گردد، با این وجود می توانید دست کم نیمی از روز را در این ناحیه سپری کنید. حتی اگر علاقمند باشید می توانید با تهیه وسایل مورد احتیاج، از پیک نیک در اطراف تپه های تخت آرتور لذت ببرید. علاوه بر این، خرابه های تاریخی هم ممکن است برای مشتاقان تاریخ مجذوب نماینده باشد.

مناسب برای: عاشقان طبیعت، تجربه ای مانند یک محلی، افراد دنبال آرامش و سکوت، مشتاقان تاریخ

نکته ها:

مطمئن شوید کفش مناسب پیاده روی بپوشید تا قدم زدن روی منطقه ها سنگی کمتر شما را آزار دهد.

کافه، رستوران یا سرویس بهداشتی در تخت آرتور وجود ندارد، بنابراین اندازهی غذا و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

موزه ملی اسکاتلند

این مجموعه، مهمترین موزه اسکاتلند و بدون شک، پربازدیدترین آن ها هم محسوب می گردد که مجموعه های بی نظیری از گنجینه های ملی را کنار هم گردآورده است. از مهره های شطرنج حکاکی شده ماقبل تاریخی در جزایر دور افتاده گرفته تا اسکلت های باستانی حیوانات منقرض شده در این مکان به معرض دید عموم گذاشته شده است. این مکان ارزشمند، مثالی فوق العاده از فرهنگ و تاریخ ملی اسکاتلند را نمایش می دهد که اگر علاقمند باشید، لذت زیادی از دیدنی آن ها خواهید برد. به علاوه بخش تاریخ طبیعی این موزه، ارزش بازدید بالایی دارد.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر، زوج های جوان، خانواده، تک نفره، سالمندان، به همراه دوستان

نکته ها:

  • تعدادی کافه و رستوران خوب در این موزه وجود دارد، اما اگر کمی از این مجموعه فاصله بگیرید، می توانید مکان های ارزان تری پیدا کنید.

کالتون هیل (Calton Hill)

در وصف ارزش و زیبایی کالتون هیل همین بس که به ثبت جهانی یونسکو رسیده است. این مکان منحصر به فرد منظره های خیره نماینده از سراسر نقاط شهر از جمله خیابان پرنسس و تخت آرتور را به نمایش می گذارد. از همه مهمتر، روی این تپه تعدادی سازه جالب شامل بنای یادبود ملی (شبیه به پارتنون در یونان) که برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره سربازان اسکاتلندی کشته شده در جنگ ناپلئون ساخته شده است، رصدخانه شهر، بنای یادبود رابرت برنز، مقبره داگولد استوارت و یادواره نلسون خودنمایی می نمایند.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت، زوج های جوان، به همراه دوستان

نکته ها:

  • کافه یا سرویس بهداشتی در کالتون هیل وجود ندارد.
  • این مکان راستا مخصوص ویلچر ندارد.

پرنسس استریت

اگر در سفر به ادینبرو، دنبال مکانی برای خرید هستید، احتمالا جایی بهتر از خیابان پرنسس پیدا نخواهید کرد. پرنسس بزرگ ترین و مشهورترین خیابان خرید این شهر محسوب می گردد که همواره مملو از جمعیت است . در اینجا میتوانید محدوده وسیعی از فروشگاه های زنجیره ای و برندهای معروف بازار را تهیه کنید. بی شک خانم ها عاشق این مکان خواهند شد.

مناسب برای: عاشقان خرید، زوج های جوان، به همراه دوستان

نکته ها:

علاوه بر این خیابان، خیابان های اطراف مانند جورج استریت و رز استریت هم مکان هایی ایده آل برای خرید هستند.

منبع: تاپ تراول

به "راهنمای سفر به ادینبرو ، اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ادینبرو ، اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید