رحمانی فضلی: دولت در حوزه قانون سامانه ها در یک سال به اندازه 5 سال کار کرد ، دستگاه هایی که به وظایف خود عمل نکردند باید به دولت پاسخ دهند

به گزارش وبلاگ خبری، وزیر کشور گفت: ما یک زمان بندی تا آخر اسفند با همه دستگاه ها انجام دادیم؛ بعضی دستگاه ها به وظایف خود عمل نکردند و آخر سال باید به دولت جوابگو باشند.

رحمانی فضلی: دولت در حوزه قانون سامانه ها در یک سال به اندازه 5 سال کار کرد ، دستگاه هایی که به وظایف خود عمل نکردند باید به دولت پاسخ دهند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ خبری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در خاتمه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع وبلاگ خبری گفت: در این جلسه یک گزارش گیری از تمام اقداماتی که در طول سال صورت گرفته بود گرفته شد، در حوزه قاچاق ورودی با کاهش روبرو بودیم.

وی ادامه داد: برآورد کلی از قاچاق در کشور حدود 12 میلیارد دلار بود، این قاچاقی است که از داخل به خارج و از خارج به داخل انجام می گردد، در حوزه قاچاق کالا از داخل به خارج بیش از 80 درصد آن قاچاق سوخت است که با کاهش بسیار خوبی که حدود 9 میلیارد لیتر روبرو بودیم.

رحمانی فضلی گفت: با طرح تکمیلی که وزارت نفت همکاری خوبی کرد در حوزه مرز نشینان امیدواریم در ماه های باقی مانده سال جاری و سال 99 با کاهش قابل توجه قاچاق سوخت روبرو باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به وجود طرح هایی در جلسه امروز ستاد بیان داشت: در طرح مبارزه با قاچاق سیگار، کالای خانگی که بحث های بسیار مهمی بودند، قرار شد در قاچاق لوازم خانگی، که بدون ضمانت و کیفیت هم هستند، اتحادیه نقش اصلی را بازی کند و ما از مبدا یعنی بنادرو بنکداران وارد عمل شویم و سپس سراغ خرده فروشان برویم، و قرار شد 8 ماه به همه کسبه و فروشندگان و اتحادیه وقت داده شد تا در این طرح بتوانند خودشان را با ضوابط حاکم منطبق نمایند، هر کالایی را دارند الان می توانند بفروشند و بعد از آن 8 ماه دیگر شاهد کالا های غیر استاندارد در بازار نباشیم.

وی در خصوص سامانه های نظارتی گفت: اگر بتوانیم سامانه ها را با هماهنگی دستگاه های اجرایی مبدا تا مقصد اجرایی کنیم یقینا می توانیم بحث بازار های غیر رسمی را کنترل کنیم.

وزیر کشور گفت: ما از اول سال با توجه به اینکه حدود ده سال است قانون سامانه ها وجود دارد با تاکیداتی که هم رهبر معظم انقلاب و هم رییس جمهور و دولت دارند به اندازه 5 سال در این حوزه پیشرفت داشتیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: یک زمانبندی تا آخر اسفند با همه دستگاه ها انجام دادیم، بعضی دستگاه ها به وظایف خود عمل نکردند و آخر سال باید به دولت جوابگو باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رحمانی فضلی: دولت در حوزه قانون سامانه ها در یک سال به اندازه 5 سال کار کرد ، دستگاه هایی که به وظایف خود عمل نکردند باید به دولت پاسخ دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحمانی فضلی: دولت در حوزه قانون سامانه ها در یک سال به اندازه 5 سال کار کرد ، دستگاه هایی که به وظایف خود عمل نکردند باید به دولت پاسخ دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید