رکورد ورود خودرو به جزیره قشم شکسته شد

به گزارش وبلاگ خبری، سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با ورود بیش از 19 هزار دستگاه خودرو در 72 ساعت گذشته(25 تا 28 اسفند 1400) رکورد ورود خودرو به این جزیره از جهت بندر پهل به لافت شکسته شد.

رکورد ورود خودرو به جزیره قشم شکسته شد

رامین جعفرپور عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه نمود: با ورود 19 هزار و 717 دستگاه خودرو به وسیله شناورهای لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو از روی دریا) در سه روز گذشته موجب شکسته شدن رکورد ورود خودرو به این جزیره شد.

وی ادامه داد: ورود این تعداد خودرو به جزیره قشم نسبت به مدت مشابه در سال 97 و قبل از شیوع گسترده ویروس کرونا حدود 37 درصد رشد داشته است.

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال ستاد اجرایی خدمات سفر قشم شرح داد: بیشترین آمار ورود خودرو به جزیره قشم در مدت مشابه(25 تا 28 اسفند 1397) قبل از شیوع و هم گیری ویروس کرونا 11 هزار و 952 دستگاه خودرو ثبت و گزارش شده است.

جعفر پور در پاسخ به این سوال که دلیل ازدحام بی سابقه خودروها در آستانه نوروز در محل بندر پهل برای سفر به قشم چیست، گفت: در 72 ساعت گذشته بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی به وسیله زمینی با استفاده از با خودروهای شخصی و عمومی وارد جزیره قشم شدند که این نشان از اقبال مسافرت ها به وسیله سفرهای زمینی به این جزیره دارد.

اسکله بندرپهل به عنوان مهم ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و بعلاوه تردد شهروندان دو شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت دریایی بندرهای پهل بندرخمیر و لافت جزیره قشم تنها جهتی است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت وآمد می نمایند.

شهرستان خمیر بواسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت ازبندرپل به لافت است.

اسکله بندرپهل نیز در 70 کیلومتری بندرعباس و 3 کیلومتری روستای پل و در 18 کیلومتری بندر خمیر قرار گرفته است درواقع کوتاه ترین جهت دریایی تا جزیره قشم است.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه جهت هوایی (فرودگاه بین المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی به وسیله اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم به وسیله شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی 2.5 برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می گردد.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر داز توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتر در میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: فرارو

به "رکورد ورود خودرو به جزیره قشم شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد ورود خودرو به جزیره قشم شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید