ساحل درختان نارگیل ؛ یکی از مجذوب کننده ترین سواحل جزیره کیش

به گزارش وبلاگ خبری، تا کنون ساحلی که محل تلاقی درختان و دریا است را در فکر خود تصور نموده اید؟ جزیره کیش یکی از تماشای ترین جزایر ایران است و هر سال چندین هزار نفر برای تماشا این جزیره راهی جنوب ایران می شوند. یکی از جاذبه های تماشای جزیره کیش، سواحل زیبای آن هستند که نظر هر مسافری را جلب می نماید. یکی از تماشای ترین سواحل کیش، ساحل درختان نارگیل است که در آن چندین هزار درخت نارگیل راسخ شده اند و هنگام غروب آفتاب، مشاهده پنهان شدن آفتاب در پشت دریا بسیار دل نواز است. اگر دوست دارید در خصوص این ساحل تماشای بیشتر بدانید، در ادامه ما را همراهی کنید.

ساحل درختان نارگیل ؛ یکی از مجذوب کننده ترین سواحل جزیره کیش

ساحل درختان نارگیل کجاست؟

اگر بخواهیم یکی از متفاوت ترین و مجذوب نماینده ترین سواحل جزیره کیش را نام ببریم، بی شک ساحل درختان نارگیل کیش یکی از انتخاب های ما است. این ساحل در شرق جزیره کیش واقع شده است و با مساحتی حدود 20 هزار متر مربع توانسته مسافران زیادی را جذب کند. در این مطقه، سر به فلک کشیدن حدود 2500 تا 3000 درخت نارگیل در مساحت حدود 20 هزار متر مربعی وجود دارد. بعضی افراد محلی جزیره کیش از این ساحل به عنوان یکی از پارک های کیش یاد می نمایند و علت آن هم وجود امکانات رفاهی نظیر آلاچیق می دانند.

برای رزرو تور کیش به سایت وبلاگ خبری مراجعه کنید.

چرا وجود درختان نارگیل در این ساحل، آن را به یکی از جاذبه های توریستی تبدیل نموده است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا وجود درختان نارگیل در این منطقه اهمیت زیادی دارد و آن را به جاذبه توریستی تبدیل نموده است. در پاسخ به شما باید بگوییم که درختان نارگیل در هر منطقه ای امکان رشد ندارند اما با توجه به شرایط آب وهوای استوایی این منطقه، درختان زیادی در این ساحل رشد نموده اند. در واقع هنگامی که می خواهند یکی منطقه استوایی را نمایش دهند، تصویری از یک جنگلی با انبوهی از درختان نارگیل به نمایش می گذارند.

رنگ برگ های درخت نارگیل سبز روشن است. حال این تصویر را در کنار رنگ آبی بسیار زیبای آب های خلیج فارس و شن های مرجانی که در کنار ساحل می درخشند قرار دهید. در تابستان که هوای کیش گرم و شرجی است، برگ بسیار بزرگ این درختان سایه بانی دل چسب برای مسافران این منطقه ایجاد می نمایند و می توانید چند ساعتی از هوای خنکی که زیر این درختان ایجاد می گردد، برای استراحت بهره ببرید. البته باید مراقب خودتان باشید؛ زیرا ممکن است هر لحظه یک نارگیل از بالا به سمت شما فرود بیاید و با توجه به وزن سنگین و سفت بودن آن، مشکلاتی را برایتان به وجود بیاورد. البته اگر در فصل نارگیل به این منطقه سفر کنید، می توانید از نارگیل هایی که فرود می آیند، برای یک میان وعده بسیار خوشمزه بهره ببرید.

برترین فصل برای سفر به ساحل درختان نارگیل کیش کدام است؟

همان طور که گفتیم، ساحل درختان نارگیل بخشی از منطقه کیش است و کیش، منطقه ای گرم سیر و البته شرجی است. در فصل های زمستان که معمولا در این جزیره شاهد بارش باران هستیم، هوا طوفانی می گردد و در این صورت، نمی توانید ورود کشتی ها به این ساحل را ببینید. برترین فصل برای سفر به کیش و البته سفر به ساحل درختان نارگیل این جزیره، اوایل بهار (فروردین و اردیبهشت) است که علاوه بر متعادل بودن آب و هوا، با مشکل طوفانی بودن هوا هم روبرو نیستید! توجه داشته باشید که در صورت طوفانی بودن سواحل نمی توانید از ورزش های کنار ساحل (نظیر والیبال ساحلی) لذت ببرید؛ بنابراین زمستان خیلی فصل مناسبی برای لذت بردن از ورزش های کنار ساحل های کیش نیست. از طرف دیگر، در فصل تابستان هم دما و رطوبت هوا در این منطقه بسیار بالا است و گرمای زیاد شما را اذیت خواهد نمود! فصل پاییز هم در منطقه کیش بارش های زیادی رخ می دهد و باز هم نمی توانید از حضور در ساحل و انجام ورزش ها و تفریحات ساحلی و دریایی لذت ببرید.

بنابراین هر فصلی مزیت خاص خود را دارد اما هیچ فصلی مقدار اوایل بهار نمی تواند برای شما لذت بخش باشد. بعضی معتقدند که زمستان فصل مناسبی برای سفر به کیش است؛ اما با توجه به این که بارش های زمستان از پاییز هم بیشتر و طولانی تر هستند، احتمالا اذیت می شوید! پیشنهاد ما این است که برنامه بازدید از ساحل درختان نارگیل کیش را به فروردین و اردیبهشت منتقل کنید.

چه امکاناتی در ساحل درختان نارگیل کیش وجود دارد؟

اگر قصد سفر به کیش را دارید، نباید بازدید از ساحل درختان کیش را از قلم بیندازید! در این منطقه تمام امکانات رفاهی که به آن احتیاج دارید، در اختیارتان قرار گرفته است. آلاچیق های رفاهی اولین چیزی هستند که در این ساحل دیده می شوند و تعداد زیادی از آن ها رو به دریا قرار گرفته است؛ دقیقا در پشت شما هم درختان نارگیل وجود دارند و می توانید از هر دو آن ها لذت ببرید. در نزدیکی این ساحل اسکله تقریحی و باشگاه های ورزشی آقایان قرار دارند که از مهم ترین تفریحات این اسکله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وجود جت اسکی ها برای جت سواری در آب های آزاد خلیج فارس
  • وجود انواع قایق های ماهی گیری، کف شیشه ای، پدالی و پارویی
  • وجود امکانات غواصی برای سفر به زیر آب های خلیج فارس
  • وجود سه چرخ های آبی برای یک تجربه لذت بخش
  • وجود سکوی ماساژ در پلاژ مخصوص آقایان
  • آموزش های تکی و گروهی شنا در این اسکله
  • و…

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوچرخه سواری را دوست دارید، در این ساحل می توانید از دوچرخه سواری هم لذت ببرید. بعلاوه وجود بوفه ها، کافی شاپ هتل داریوش و بعلاوه رستوران میرمهنا به شما یاری می نماید تا برای صرف نهار و نوشیدنی از این منطقه خارج نشوید؛ البته باید توجه داشته باشید که کافی شاپ و رستوران موجود در این منطقه از قدیمی ترین ها بوده و نسبت به بعضی از جاهای دیگر، گران تر هستند. از سایر امکانات ساحل درختان نارگیل می توان به ورزش هایی نظیر هندبال، فوتبال و والیبال و بعلاوه وجود دوش و سرویس بهداشتی اشاره نمود. بنابراین اگر قصد دارید حسابی ورزشی مانند والیبال انجام دهید و سپس یک دوش دل چسب بگیرید، این ساحل برای شما مناسب است.

ساحل درختان نارگیل؛ یک آرامشی واقعی

سلیقه هر فرد با افراد دیگر فرق دارد؛ بسیاری از افراد هستند که در پی منطقه ای آرام هستند تا برای ساعاتی هم که شده، آرامش واقعی داشته باشند. ساحل درختان نارگیل کیش با توجه به این که از شهر کیش کمی دورتر است، محیط بسیار ساکت و آرامی دارد. پیشنهاد می کنیم ساعت های پایانی روز را برای بازدید از این ساحل انتخاب کنید؛ چرا که در ساعت های پایانی روز آفتاب در حال غروب کردن است و چشم انداز ای بسیار تماشای را به نمایش می گذارد.

اگر به عکاسی علاقه دارید، ساحل درختان نارگیل را تجربه کنید!

اگر عکاس هستید یا به عکاسی طبیعت علاقه دارید، از تجربه عکاسی در ساحل درختان نارگیل پشیمان نخواهید شد! به خصوص در زمان غروب آفتاب که نور در میان درختان نارگیل پخش می گردد، زمان بسیار مناسبی برای گرفتن عکس های به یاد ماندنی است. بنابراین اگر دستی در زمینه عکاسی دارید و به عکاسی طبیعت علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم حتماً عکاسی در این ساحل را برای یک بار هم که شده، تجربه کنید.

در نهایت

اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید، بازدید از ساحل بسیار لذت بخش و تماشای ساحل درختان نارگیل کیش را از قلم نیاندازید؛ شاید تماشا غروب آفتاب این ساحل تنها چشم انداز ای باشد که در طول عمر هیچوقت مثل آن را نخواهید دید. اگر به این ساحل زیبا سفر نموده اید، تجربیات خود را از این سفر با ما درمیان بگذارید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "ساحل درختان نارگیل ؛ یکی از مجذوب کننده ترین سواحل جزیره کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل درختان نارگیل ؛ یکی از مجذوب کننده ترین سواحل جزیره کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید