عصبانیت بایدن از سنگ اندازی دولت ترامپ در انتقال قدرت

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران : جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا پس از دیدار با تیم سیاست خارجی اش گفت: ما با موانعی از سوی رهبری سیاسی در وزارت دفاع و دفتر مدیریت و بودجه روبرو شده ایم.

عصبانیت بایدن از سنگ اندازی دولت ترامپ در انتقال قدرت

به گزارش وبلاگ خبری به نقل از جهانی اقتصاد، جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده می گوید ممکن است رقبا و دشمنان در هنگام انتقال قدرت از سردرگمی موجود سوءاستفاده کنند. جو بایدن روز دوشنبه منصوبان سیاسی اش را در وزارت دفاع فرا خواند و گفت که دولت ترامپ در حالی که یک ماه به تشکیل دولتش مانده همکاری نمی کند و جهت را برای همکاری با تیم انتقالی بسته است.

به نوشته وبگاه پولیتیکو، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا پس از دیدار با تیم سیاست خارجی اش گفت: ما با موانعی از سوی رهبری سیاسی در وزارت دفاع و دفتر مدیریت و بودجه روبرو شده ایم. وی اضافه کرد: در حال حاضر ما همه اطلاعاتی را که باید از دولت در حال کناره گیری در حوزه های کلیدی امنیت ملی دریافت کنیم، دریافت نمی کنیم. از نظر من این یک بی مسوولیتی تمام عیار است.

پس از آنکه جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر دونالد ترامپ را شکست داد، تیم انتقالی وی اواخر نوامبر نشست با مقامات دولتی را آغاز کرد تا انتقال قدرت را هماهنگ کند. ترامپ از قبول شکست در برابر بایدن امتناع کرده و دولتش در تاریخ 23 نوامبر اجازه همکاری با بایدن را صادر کرد. بایدن در تاریخ 20 ژانویه 2020 رسما وارد کاخ سفید می شود و زمام امور کشور را در دست می گیرد.

تیم بایدن اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که برخی مقامات پنتاگون در مقابل درخواست های ارائه اطلاعات مقاومت می کنند. این در حالی است که پنتاگون این ادعاها را رد کرده است. کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت آمریکا در بیانیه ای گفت: پنتاگون 164 مصاحبه با بیش از 400 مقام انجام داده و بیش از5 هزار صفحه سند و مدرک فراهم کرده است. مقامات وزارت دفاع با نهایت حرفه ای بودن تلاش می کنند تا از فعالیت های انتقال قدرت در یک برنامه زمانی فشرده حمایت کنند و آنها به انجام این کار به شیوه ای شفاف و حرفه ای ادامه خواهند داد تا بهترین سنت های این وزارتخانه را حفظ کنند. اما بایدن بار دیگر نگرانی های تیمش را بازگو کرد. هنگامی که وی زمام امور کشور را به دست گیرد، طیف وسیعی از چالش های امنیت ملی و سیاست خارجی را به ارث خواهد برد که شامل چین، ایران، کره شمالی و همچنین پاندمی کرونا می شود.

یکی از دشوارترین وظایف بایدن، بازسازی ائتلاف های آمریکا خواهد بود که تحت برنامه اول آمریکا ترامپ متزلزل و خدشه دار شده اند. در این زمینه بایدن گفت: تیم من به یک تصویر شفاف از موقعیت و جایگاه نیروهایمان در سراسر جهان و عملیات هایمان برای بازدارندگی در برابر دشمنانمان نیاز دارد. ما به یک میدان دید کامل درخصوص برنامه بودجه موجود در وزارت دفاع و دیگر نهادها نیاز داریم تا از هرگونه سردرگمی یا عقب ماندگی که دشمنانمان ممکن است از آنها سوء استفاده کنند، اجتناب کنیم. اما وی اضافه کرد: تیم من در حالی که همکاری با برخی آژانس های فدرال را تضمین می کند، اما با موانعی از سوی رهبری سیاسی در پنتاگون روبرو شده است. بایدن شرح داد: حقیقت این است که بسیاری از این آژانس ها برای امنیت ما که آسیب بسیاری دیده، به شدت مهم و حیاتی هستند. بسیاری از این آژانس ها از نظر پرسنل، ظرفیت و روحیه خالی شده اند.

بایدن شرح داد: ما باید اطمینان پیدا کنیم که هیچ چیز در زمان انتقال دولت از قلم نیفتاده است. برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده های دشمنان باید برنامه ریزی بودجه دفاعی کامل باشد و اجازه ندهیم دشمنان از این سرگیجی بهره برداری کنند.

بایدن بر این باور است که رهبران تازه سیاسی ترامپ و منتصبان جدید رئیس جمهوری مستقر که از وفاداران به ترامپ هستند، مانع فرایند صحیح انتقال شده اند. او گفت که تیم انتقالی اش باید چشم انداز کاملی از بودجه دفاعی پنتاگون داشته باشد. بایدن شرح داد که تیم مستقر در پنتاگون در این جهت سنگ اندازی می کند و آنگونه که باید با تیم انتقالی اش همکاری نمی کند. بایدن در آخر تاکید کرد: هیچ وزارتخانه ای به اندازه وزارت دفاع از اهمیت برخوردار نیست و عدم تمایل به همکاری می تواند عواقبی در روز بیست ژانویه (روز مراسم تحلیف) داشته باشد.

منبع: اقتصادنیوز

به "عصبانیت بایدن از سنگ اندازی دولت ترامپ در انتقال قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت بایدن از سنگ اندازی دولت ترامپ در انتقال قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید