عکس ، تویوتا از مدل 2023 پرادو رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ خبری، گجت نیوز نوشت: خودروی تویوتا پرادو چند سالی است وارد بازار کشورمان نشده؛ به همین علت قصد داریم به معرفی تویوتا پرادو 2023 بپردازیم.

عکس ، تویوتا از مدل 2023 پرادو رونمایی کرد

بعضی از خودروهای وارداتی گر چه مدل های پایینی دارند و سال هاست که در بازار داخلی کشورمان کار نموده اند ولی به لطف طراحی و فراوری و کیفیت شرکت سازنده و دوامی که دارند با اقبال زیادی روبرو هستند. محصولات شرکت های ژاپنی، کره ای و اروپایی عموماً از این دست خودروهای با کیفیت به شمار می روند.

معرفی تویوتا پرادو 2023

امروز قصد داریم نیم نگاهی به تویوتا پرادو بیندازیم و ببینیم این وارداتی قدیمی چه حرف هایی برای گفتن دارد. به طور کلی تمامی کشورهای خاورمیانه علاقه شدیدی به شاسی بلند پرادو دارند. پرادو از طرف شرکت تویوتا و در نسل های سوم و چهارم وارد کشورمان شد و توانست محبوبیت زیادی به دست آورد.

متاسفانه از سال 2013 به بعد قوانین و مقررات حوزه واردات خودرو تغییر کرد و دولت ورود خودروهایی با حجم بیشتر از 2500 سی سی را ممنوع خاطرنشان کرد. بنابراین تویوتا پرادو مجبور شد از مدل 2013 به بعد با بازار کشورمان خداحافظی کند. به هر حال عاشقان و هواداران این شاسی بلند مجذوب نماینده هنوز هم که هنوز است یک دستگاه از نسخه های کارنموده آن را در گوشه پارکینگ دارند و از داشتن آن لذت می برند.

با توجه به وضع قوانین و مقررات تازه و معین سقف برای خودروهای وارداتی، به نظر نمی رسد که این اس یو وی بالغ و کامل وارد کشورمان شود و تا زمان ورود این خودرو به کشور باید با همین نمونه های دست دوم سر کنیم. درست است که تویوتا پرادو مدل 2023 را در خیابان های کشورمان نخواهیم داشت ولی می توانیم تغییرات آن را آنالیز کرد. با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری تویوتا پرادو 2023

هر چه بیشتر درباره پرادو و تاریخچه مجذوب نماینده آن بدانیم، بیشتر به آن علاقه مند می شویم. پرادو محصول شاسی بلند و محبوب ژاپنی است که نخستین بار در سال 1990 میلادی راهی بازار شد تا نسخه ای مقرون به صرفه تر از تویوتا لندکروز و بعلاوه کوچکتر وارد بازار شود. خودرویی که نام آن را پرادو گذاشته ایم، در بعضی از بازارهای جهانی با نام لندکروز شناخته می شود چرا که این شاسی بلند زیرمجموعه آن است.

از تویوتا پرادو تا به امروز جمعاً چهار نسل عرضه شده و نسل های سوم و چهارم بین سال های 2006 تا 2013 پیروز شدند به بازار خودروی ایران ورود پیدا نمایند. تیراژ این خودرو در آن سال ها بالا بود و توانست فروش خوبی را در بازار تجربه کند. همان طور که می دانید، چهارمین نسل از این اس یو وی افسانه ای هم اکنون روی خط فراوری واقع شده است.

طی این سال ها پرادو نسل چهارم دو بار با فیس لیفت روبرو شده و آخرین تغییراتی که در قالب فیس لیفت روی آن اعمال شده به سال 2018 باز می شود. بنابراین خودرویی که امروز با نام تویوتا پرادو 2023 می شناسیم، مدل سال آینده همین فیس لیفت خواهد بود. گفته می شود تویوتا میخواهد در سال 2024 پنجمین نسل از این شاسی بلند را راهی بازار کند.

چهره ای که از پرادو 2023 می بینیم، تقریباً همان چیزی است که پیش تر در نسخه های اولیه نسل چهارم دیده بودیم. اصول طراحی و المان های این خودرو تغییرات جزئی و اندکی پذیرفته و جز در بعضی از قسمت ها نظیر اجزای بدنه، ظاهری پخته و به روز ندارد. ظاهر این شاسی بلند دیگر همانند محصولات امروزی نیست و کمی با سلیقه های امروزی فاصله دارد ولی باز هم وقار و متانتی در این خودرو دیده می شود که بر مجذوب نمایندهیت های آن می افزاید.

مشتریان تویوتا پرادو انتظار داشتند در مدل تازه این خودرو نسبت حجم پردازی های دقیق اجزای بدنه، جلو پنجره بزرگ و چراغ های نافذ در کنار ابعاد بزرگ و ارتفاع زیاد از سطح زمین افزایش یابد. به هر حال اصولی کلی طراحی تویوتا پرادو یا لندکروز تا حدی ثابت است و نشان می دهد که اصالت تغییرناپذیر خواهد بود. درون کابین این شاسی بلند همانند بیرون، متعهد به المان های قدیمی است ولی دیگر مثل قبلا ساده طراحی نشده است.

مشخصات فنی تویوتا پرادو 2023

شرکت ژاپنی تویوتا برای خودروی مجذوب نماینده و پرطرفدار خود همیشه دو پیشرانه در نظر می گیرد. یکی از این پیشرانه ها چهار سیلندر و دیگری شش سیلندر است. اگر اقدام به خرید نسخه سه درب کنید، پیشرانه 4 سیلندری نصیبتان خواهد شد و اگر مدل پنج درب را سفارش دهید، می توانید از بین هر دو پیشرانه یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

گفتنی است که موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی است و می تواند با حجم 2.7 لیتری که دارد حداکثر 166 اسب بخار قدرت و 246 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. نیروی محرکه این پیشرانه به وسیله یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به هر دو محور این شاسی بلند ژاپنی راهی می شود.

علاوه بر این پیشرانه ممکن است زیر کاپوت تویوتا پرادو 2023 یک موتور 4 لیتری تنفس طبیعی دیگر تعبیه شده باشد که قادر است حداکثر 275 اسب بخار قدرت و 381 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. نیروی محرکه این پیشرانه نیز به وسیله یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ محرک ارسال خواهد شد.

با توجه به این قوای فنی در تویوتا پرادو 2023، می توان دریافت که نسل تازه این اس یو وی بسیار شبیه به همان مدل هایی از نسل چهارم است که بین سال های 2010 تا 2013 راهی بازار شده اند. البته تنها تفاوت این پیشرانه ها، سیستم انتقال قدرت است که در نسخه های فرستاده شده به ایران، گیربکس ها 4 سرعته و 6 سرعته اتوماتیک بودند.

مجموع این عوامل باعث شده تا پرادو مدل 2023 شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتری داشته باشد. ژاپنی ها بعلاوه اعلام نموده اند قرار است این خودرو در پیشرانه 4 سیلندر 2.8 لیتری خود مجهز به توربو دیزل شود. مصرف سوخت نسخه چهار سیلندر در هر صد کیلومتر مسافت نزدیک به 12.4 لیتر است در حالی که نسخه 6 سیلندر 13 لیتر بنزین مصرف می نماید. بعلاوه شتاب نسخه 4 سیلندر حدود 13.5 ثانیه خواهد بود در حالی که نمونه 6 سیلندری تنها در 9 ثانیه از سکون به شتاب 100 می رسد.

امکانات رفاهی و آپشن های تویوتا پرادو تازه

عموما محصولات تویوتا دارای تیپ های مختلف و با سطح امکانات رفاهی متفاوتی هستند که از سطح ساده و لو-آپشن آغاز می شود و تا لوکس و فول آپشن ادامه می یابد. در آخرین تیپ پرادو همانند خودروهای لندکروز می توان امکاناتی دید که در نوع خود بی نظیر هستند. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کی لس استارتر با امکان استارت پیشرانه از روی ریموت، کروز کنترل هوشمند، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله برای سرنشینان جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک برای سرنشینان عقب، تنظیم ارتفاع، مولتی مدیا با مانیتور لمسی، سیستم صوتی حرفه ای جی بی ال، گرم کن صندلی های ردیف اول و دوم، سردکن صندلی های جلو، کرال کنترل، سیستم مولتی ترین که برای انتخاب بستر مسیر مناسب برای رانندگی های آفرودی است، پرده جانبی برقی برای سرنشینان عقب، سیستم دید در شب، مانیتور برای سرنشینان عقب، کول باکس، تنظیم برقی صندلی های جلو، حافظه صندلی راننده، صندلی های تاشوی برقی ردیف سوم، دوربین 360 درجه، ترمز اضطراری، کنترل پایداری فعال، کنترل کشش، کنترل آغاز حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در شیب و 6 ایربگ 10 نقطه ای.

جمع بندی

گفتیم که تویوتا پرادو در مدل 2023 علیرغم دو فیس لیفتی که تجربه نموده باز هم اصیل و با متانت ظاهر شده و اصول کلی طراحی نسل های پیشین را به خوبی حفظ نموده است. بنابراین در حال حاضر این شاسی بلند چند منظوره است بدون اینکه شکوه و شکایت کند. می توانید پرادو را در مسیرهای پرترافیک شهری یا آفرودی برانید و لذت ببرید.

از جمله نقاط قوت این SUV می توان به ظاهر باابهت، کیفیت ساخت بالا، استهلاک پایین، توانایی های آفرود و امکانات رفاهی نسبتاً خوب اشاره نمود. در عوض نقاط ضعف این خودرو شامل مصرف سوخت بالا، کند بودن مدل های 4 سیلندر و هندلینگ نه چندان خوب می شود.

تویوتا پرادو مدل 2023 در حال حاضر با قیمت 35 هزار دلار در بازارهای امارات به فروش می رسد و تا 53 هزار دلار نیز ادامه می یابد. گر چه قیمت این خودرو گران است ولی اگر روزی با همین قیمت بالا وارد کشورمان شود، فروش فوق العاده ای را تجربه خواهد نمود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، تویوتا از مدل 2023 پرادو رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تویوتا از مدل 2023 پرادو رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید