لیگ برتر فوتبال، سپاهان - استقلال؛ دوئل بزرگ هفته، جنگ صدر از اصفهان تا مشهد

به گزارش وبلاگ خبری، تیم های فوتبال سپاهان و استقلال امروز در حساس ترین بازی های هفته دوازدهم لیگ برتر در استادیوم نقش دنیا به مصاف هم خواهند رفت.

لیگ برتر فوتبال، سپاهان - استقلال؛ دوئل بزرگ هفته، جنگ صدر از اصفهان تا مشهد

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ خبری، قرار است هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال امروز (شنبه) با برگزاری چهار ملاقات به خاتمه برسد. این در حالی است که طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، تمام فعالیت های ورزشی در استان تهران لغو شده است. با این حال سهیل مهدی مسئول برگزاری سازمان لیگ اعلام نموده که امروز (شنبه) در مورد برگزاری ملاقاتهای پرسپولیس - نساجی مازندران و پیکان - تراکتور تصمیم گیری خواهد شد.

فارغ از این مسئله و با وجود ابهام در برگزاری دو بازی در تهران، به آنالیز بازی های امروز می پردازیم که در مهمترین مسابقه، تیم های سپاهان و استقلال در اصفهان به ملاقات هم می فرایند.

سپاهان - استقلال

اگر چه ملاقات این دو تیم همواره حساسیت های خودش را داشته، اما سال جاری ماجرا متفاوت تر از چند سال گذشته است. سپاهان در یکی دو فصل اخیر رقابت نزدیکی با پرسپولیس برای قهرمانی داشت اما پیروز به کسب این عنوان نشد. سپاهانی ها این فصل تیم شان را مجهزتر نموده و از همان ابتدای کار خودشان را به عنوان تیم مدعی نشان دادند. شاگردان امیر قلعه نویی بیشتر هفته ها در صدر جدول بودند، اما چند تساوی باعث شد شهر خودرو با اختلاف یک امتیاز بالاتر از این تیم قرار بگیرد. سپاهان هنوز شکست نخورده و تنها یک بار دروازه اش باز شده است. آنها پیغام احتیاجمند را درون دروازه دارند که به سختی گل می خورد و رکورد تاریخی کلین شیت را نیز از سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال گرفته و به نام خود ثبت نموده است.

به استقلال می رسیم، تیمی که در پنج هفته ابتدای لیگ پیروزی نداشته و تنها سه امتیاز اندوخته بود. اکنون اما شاگردان آندره آ استراماچونی با شش پیروزی پیاپی در لیگ و دو پیروزی در جام حذفی به تیمی ترسناک تبدیل شده اند. آنها علاوه بر اینکه خودشان را به رده سوم جدول رسانده و بالاتر از پرسپولیس قرار دریافتد، تراکتور را در تبریز با نتیجه 4 بر 2 شکست دادند. ضمن اینکه شاگردان استراماچونی فوتبال زیبایی به نمایش گذاشته و تحسین کارشناسان را برانگیخته اند.

ملاقات سپاهان و استقلال از چند جهت جذاب خواهد بود. لزومی ندارد اشاره کنیم امیر قلعه نویی روی نیمکت سپاهان است و چقدر مصاف های قلعه نویی و استقلال به اندازه خودش جذاب است. قلعه نویی فصل گذشته تیم وینفرد شفر را در آزادی شکست داد، اما استقلال در بازی برگشت و در دقیقه 97 با گل پاتوسی سپاهان را شکست داد. شادی بازیکنان و نیمکت نشینان استقلال در آن ملاقات با انتقادهای قلعه نویی روبه رو شد و سرمربی سپاهان به کنایه به شفر گفت که طوری شادی کردند که گویا قهرمان لیگ شده اند! قلعه نویی این بار باید با مرد ایتالیایی رقابت کند. او خوب می داند که تفکرات مرد ایتالیایی چقدر با شفر متفاوت است.

هر چقدر که سپاهان بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد، استقلال با 23 گل زده دارای بهترین خط حمله لیگ است. پس از تقابل قلعه نویی و استقلال، تقابل بهترین خط دفاعی و حمله لیگ می تواند جذابیت دیگر این بازی باشد. مورد سوم حمله به صدر جدول است. سپاهان یک بازی کمتر از استقلال دارد و در صورت پیروزی همچنان رده دوم خود را خواهد داشت و اگر شهر خودرو امروز مقابل حریفش به تساوی رسیده یا شکست بخورد، شاگردان قلعه نویی دوباره به صدر جدول می فرایند. استقلال اما، در صورت برد در این ملاقات و عدم نتیجه گیری شهر خودرو، پس از چند سال می تواند به صدر جدول برسد. از طرفی، آنها هفته بعد با شهر خودروی صدرنشین بازی دارند و بهترین فرصت برای آنهاست که به صدر جدول بفرایند.

سپاهان با 22 امتیاز در رده دوم و استقلال با 21 امتیاز در ایستگاه سوم ایستاده اند.

پیکان - تراکتور

شاگردان حسین فرکی چند روز پیش با سپاهان در جام حذفی بازی خوبی انجام دادند، اما از این رقابت ها حذف شدند. آنها پس از استقلال بهترین خط حمله را در اختیار دارند و می خواهند رتبه شان در جدول را بهتر نمایند. تراکتور طبق گفته دنیزلی دنبال قهرمانی است، اما شکست برابر صنعت نفت، استقلال و سپاهان این تیم را تا رده پنجم پایین کشیده است. تراکتور به هیچ وجه نمی خواهد از کورس قهرمانی عقب بیفتد و در استادیوم شهدای شهر قدس دنبال سه امتیاز بازی است. استادیومی که هر باری که تراکتور به آنجا رفته با استقبال طرفدارانش روبه رو شده است.

پیکان با 12 امتیاز در رده دهم و تراکتور 17 امتیاز در ایستگاه پنجم قرار گرفته اند.

شهر خودرو - صنعت نفت

شاید خیلی ها تیم هایی مثل سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور را مدعی قهرمانی بدانند، اما شهر خودرو در صدر جدول قرار گرفته و یک بازی هم کمتر از استقلال و پرسپولیس دارد. آنها در هیاهوی بازی امروز سپاهان و استقلال به دنبال دریافت سه امتیاز خانگی هستند تا اگر ملاقات حریفان با هم به تساوی کشیده گردد، فاصله امتیازی شان را بیشتر نمایند. شاگردان یحیی گل محمدی برابر تیمی قرار می گیرند که چند هفته روی نوار ناکامی قرار گرفته است. صنعت نفت پس از شکست سنگین برابر استقلال در دومین ملاقات خود در استادیوم آزادی در جام حذفی مقابل پرسپولیس نیز مغلوب شد تا شرایط خوبی نداشته باشد. تیمی که ابتدای فصل با اسکوچیچ نتایج خوبی گرفته بود.

شهر خودرو با 23 امتیاز در رده نخست و صنعت نفت 16 امتیازی در صندلی هشتم ایستاده اند.

پرسپولیس - نساجی

پرسپولیس پس از شکست عجیب در تهران مقابل نفت مسجدسلیمان، در جام حذفی صنعت نفت آبادان را از پیش رو برداشت تا موقتا از بحران خارج گردد. سبک بازی تیم گابریل کالدرون با انتقاد هایی روبه رو شده، اما مهم ترین مشکل سرخ پوشان گلزنی است. جایی که جونیور و علی علیپور نتوانستند انتظارات را برآورده نمایند. جونیور پس از چند هفته خط خوردن از لیست کالدرون، قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و علیپور هم پس از پنالتی چیپی که مقابل ماشین سازی از دست داد، صندلیی در بین تماشاگران ندارد.

پرسپولیس که رده سوم را نیز به استقلال داده، احتیاج دارد برابر نساجی به فزونی برسد تا از کورس قهرمانی عقب نیفتد. کالدرون به خوبی می داند که عدم نتیجه گیری در این بازی چقدر می تواند صندلی او را در پرسپولیس به خطر بیندازد، به خصوص اینکه این روزها صحبت از بازگشت برانکو به فوتبال ایران می گردد. در واقع کالدرون با فزونی برابر نفت آبادان به صورت موقت ابقا شد و اگر امروز شکست بخورد ممکن است صندلیش را از دست دهد و همانند جونیور دیگر جایی در پرسپولیس نداشته باشد.

نساجی نیز خیلی شرایط خوبی ندارد. تیمی که دچار مسائل زیادی بوده و هفته گذشته هم برابر استقلال در قائمشهر مغلوب شده است. رضا مهاجری سرمربی این تیم نیز به دلیل کسالت روی نیمکت ننشست و تعیین نیست این بار روی نیمکت خواهد بود یا نه. تنها دلخوشی تماشاگران پرشور نساجی، نمایش بازی آنها برابر استقلال است. اگر چه تیم شان مغلوب شد، اما بازی بدی انجام نداد. محمد عباس زاده مهاجم این تیم بازی خوبی برابر استقلال انجام داد و تقابل او با تیم سابقش می تواند جذاب باشد. طرفداران نساجی همانند سال گذشته به استادیوم آزادی می فرایند تا تیم شان را تنها نگذارند.

پرسپولیس با 19 امتیاز در صندلی چهارم و نساجی نیز با 11 امتیاز در رده یازدهم هستند.

برنامه بازی های امروز لیگ برتر فوتبال به توضیح زیر است:

شنبه 9 آذر

سپاهان - استقلال، ساعت 15، استادیوم نقش دنیا اصفهان

داور: محمدحسین زاهدی فرد

یاری ها: تورج عیوض محمدی و رحیم شاهین

یاری های اضافی: کوپال ناظمی و علی صفایی

داور چهارم: حسن انتظاری

ناظر: یدالله دنیابازی

پیکان - تراکتور تبریز، ساعت 15، استادیوم شهدای شهر قدس

داور: اشکان خورشیدی

یاری ها: علیرضا مرادی و دانیال باشنده

یاری های اضافی: عبدالنبی پورخلف و پیمان فرخی مهر

داور چهارم: علی اکبر عظیم پور

ناظر: بهرام مهرپیما

شهر خودرو - صنعت نفت آبادان، ساعت 17، استادیوم امام رضا (ع)

داور: علی اصغر مومنی

یاری ها: محمدرسول ذورقی و فرهاد فرهادپور

یاری های اضافی: رضا عادل و سیدرضا مهدوی

داور چهارم: یوسف مغروری

ناظر: نادر جعفری

پرسپولیس - نساجی مازندران، ساعت 17:30، استادیوم آزادی

داور: مرتضی منصوریان

یاری ها: مهدی عالیقدر و یعقوب سخندان

یاری های اضافی: سیدمهدی مرجان زاده و سعاد وفاپیشه

داور چهارم: داریوش صابرمطلق

ناظر: علیرضا کهوری

نتایج سایر بازی های برگزار شده هفته دوازدهم به توضیح زیر است:

ماشین سازی یک - سایپا صفر

نفت مسجدسلیمان صفر - ذوب آهن صفر

شاهین شهرداری بوشهر یک - پارس جنوبی یک

فولاد خوزستان یک - گل گهر سیرجان صفر

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لیگ برتر فوتبال، سپاهان - استقلال؛ دوئل بزرگ هفته، جنگ صدر از اصفهان تا مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر فوتبال، سپاهان - استقلال؛ دوئل بزرگ هفته، جنگ صدر از اصفهان تا مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید