نماینده آمریکا در یمن با مقامات عربستان ملاقات کرد

به گزارش وبلاگ خبری، نماینده آمریکا در امور یمن که به ریاض سفر نموده است درباره مسائل مربوط به جنگ یمن با مقامات عربستان ملاقات و گفت و گو کرد.

نماینده آمریکا در یمن با مقامات عربستان ملاقات کرد

رسانه های عربستان روز چهارشنبه از ملاقات عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی با تیموثی لیندرکنیگ نماینده آمریکا در امور یمن خبر دادند.

رسانه های عربستان بدون ارائه توضیحات بیشتر گزارش دادند که این ملاقات عصر دیروز (سه شنبه) در ریاض انجام شد و طرفین درباره بحران یمن و راه چاره های آن مصاحبه کردند.

نماینده آمریکا همچنین با محمد بن عبدالله الجدعان وزیر اقتصاد و برنامه و بودجه عربستان ملاقات کرد و طرفین درباره اوضاع یمن و چگونگی ارائه یاری های انسانی به مردم آن بحث و گفت و گو کردند.

تیموثی لیندرکنیگ نماینده آمریکا در امور یمن روز دوشنبه سفر 10 روزه خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را شروع کرد و در اولین ایستگاه این سفر به منظور آنالیز راه چاره بحران یمن وارد ریاض شد تا با مقامات عربستان گفت وگو کند.

همزمان با این سفر، مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به عربستان سفر کرد تا درباره آخرین تحولات و دستیابی به صلحی که آرزوی مردم یمن است با مقامات سعودی و همچنین مسئولان دولت مستعفی و فراری یمن گفت و گو کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کارزار انتخابی خود کوشش واشنگتن برای سرانجام دادن به جنگ یمن را نوید داد و به همین دلیل 11 فوریه تیموثی لیندرکنیگ نماینده وی در امور یمن با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و وزیر امور خارجه او در ریاض ملاقات نموده بود.

نماینده آمریکا در امور یمن همچنین برای سرانجام دادن به جنگ یمن با مارتین گریفیتس نماینده دبیرکل سازمان ملل در یمن و فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان گفت و گو کرد.

رئیس جمهور آمریکا در 4 فوریه گفت که تصمیم گرفته است که حمایت کشورش از عملیات نظامی در یمن از جمله فروش اسلحه را متوقف کند.

بحران یمن که از آن فاجعه بارترین شرایط انسانی در قرن حاضر یاد می گردد، از سال 1394 با تهاجم نیروهای سعودی و ائتلاف خود خوانده آن به این کشور شروع شد و تا به امروز باعث خسارات وسیع انسانی، مادی و زیرساختی به یمن شده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "نماینده آمریکا در یمن با مقامات عربستان ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکا در یمن با مقامات عربستان ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید