واکسیناسیون کرونایی بچه ها زیر 12 به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ خبری، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کووید 19، درباره خاتمه تزریق واکسن به بچه ها زیر 12 سال در کشور شرح داد.

واکسیناسیون کرونایی بچه ها زیر 12 به کجا رسید؟

دکتر حمیدرضا جماعتی در گفت وگو با وبلاگ خبری، درباره آخرین تصمیمات علمی درباره واکسیناسیون بچه ها زیر 12 سال علیه کرونا در کشور، گفت: بعضی کشورها واکسیناسیون برای بچه ها زیر 12 سال را شروع نموده اند. در عین حال واکسیناسیون افراد بالای 12 سال تقریبا در همه جا در حال اجرا است و در کشور آمریکا و کشورهای اروپایی توصیه شده که سنین 12 تا 17 سال هم علیه کرونا واکسینه شوند و مطالعات آن هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: درباره واکسیناسیون افراد زیر 12 سال یکسری مطالعات بین سنین 5 تا 12 سال در کشورهایی مانند آمریکا اجرا شده که اتفاق در یکی از مجلات معتبر پزشکی به نام نیوانگلند چاپ شده و نشان داده که هیچ عارضه ای نداشته و واکسن در این گروه کارا است و می تواند موثر باشد. از آنجایی که این مطالعات در آمریکا بوده، معمولا واکسن فایزر را استفاده می نمایند.

جماعتی ادامه داد: در عین حال واکسن سینوفارم هم در کشورهای چین و امارات بر روی افراد سه سال به بالا مورد مطالعه قرار گرفته و چاپ شده است. در عین حال کشورهای آمریکای جنوبی نیز افراد بالای سه سال را مورد مطالعه قرار دادند و دیدند که واکسن بر روی آنها خیلی عارضه ای ندارد و می تواند کارا و موثر باشد.

وی درباره پروتکل های علمی ایران در زمینه سن واکسیناسیون علیه کرونا، گفت: ما فعلا اجازه واکسیناسیون را از سنین 12 سال به بالا داده ایم. در عین حال برای واکسیناسیون سنین زیر 12 سال منتظر مطالعات بیشتری هستیم، اما باتوجه به اینکه تمام کشورهای جهان واکسیناسیون بالای 12 سال را علیه کرونا توصیه کردند، ما هم توصیه می کنیم.

جماعتی تاکید نمود: بنابراین فعلا واکسیناسیون علیه کرونا برای افراد زیر 12 سال در دست آنالیز است و منتظر مطالعات بیشتر و نتایج آن ها در این زمینه هستیم. فعلا تزریق واکسن به افراد زیر 12 سال را توصیه نمی کنیم تا مطالعات بیشتری از جاهای دیگر جهان بیاید و اطمینان حاصل کنیم که این واکسیناسیون بی عارضه، کارا و موثر است و تاییدنماینده باشد تا بر اساس آن تصمیم گیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکسیناسیون کرونایی بچه ها زیر 12 به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون کرونایی بچه ها زیر 12 به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید