چالش های نانومحصولات بخش سلامت نیازسنجی می گردد

به گزارش وبلاگ خبری، مقاله ای درباره پیش بینی احتیاج های نظارتی روی نانومحصولات بخش سلامت به چاپ رسیده که در آن بر ضرورت شناسایی این چالش ها و تحقیق برای برطرف آن ها تاکید شده است.

چالش های نانومحصولات بخش سلامت نیازسنجی می گردد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ خبری، مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا (JRC) به تازگی مقاله سفیدی با عنوان پیش بینی احتیاج های نظارتی برای محصولات بهداشتی فراوری شده با فناوری نانو به چاپ رسانده است. در این مقاله یادآور شده است که در حال حاضر هیچ چارچوب نظارتی خاصی برای محصولات بهداشتی و سلامتی نانویی وجود ندارد و رویه نظارتی کنونی به هدایت های اضافی احتیاج دارد تا پوشش کامل ویژگی های محصولات انجام گردد. این مقاله چالش های اساسی زیر را در قانونمند کردن نانومحصولات حوزه سلامت مطرح می نماید:

بسته به نوع عملکرد، نانومحصولات بخش سلامت باید قانونمند گردد. با توجه به افزایش پیچیدگی چنین محصولاتی و ویژگی های مربوط به اندازه آن ها، انتخاب راستا نظارتی ممکن است چالش برانگیز باشد چرا که حالت اولیه عمل ممکن است به سادگی قابل تعیین نباشد.

با توجه به پیشرفت سریع در این زمینه و فقدان داده های قوی، در حال حاضر فقط هدایت های محدودی در خصوص احتیاج های اطلاعات برای نظارت در دسترس است و این سوال باقی می ماند که آیا الزامات تعیین شده در این هدایت اولیه برای توصیف و ارزیابی مطمئن از همه نانومحصولات بخش سلامت کافی است یا خیر. برای فراوری اطلاعات مورد احتیاج در خصوص کیفیت، ایمنی و اثربخشی محصولات، روش های استاندارد باید در دسترس باشند.

با انقضا پتنت ها برای بعضی محصولات نانویی بخش پزشکی، محصولات جدیدی می توانند به بازار دسترسی داشته باشند. از آنجایی که ویژگی فیزیکی و شیمیایی برای نانومحصولات نانویی می تواند بسیار پیچیده باشد و به وسیله فرآیند فراوری پیچیده به دست آید، روش های نظارتی برای ارزیابی این محصولات ممکن است کافی نباشد.

تعریف اتحادیه اروپا از نانومواد برای تجهیزات نانوپزشکی نیز استفاده خواهد شد و الزامات نظارتی آن ها را تشریح خواهد نمود. اجرای این تعریف و قانون طبقه بندی، موجب احتیاج به تعریف جدیدی برای در معرض قرار دریافت نانومواد می گردد که این نیز خود یک چالش جدید است.

در این مقاله سفید تاکید شده که باید به این چالش ها پرداخته و تحقیقاتی در این زمینه انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چالش های نانومحصولات بخش سلامت نیازسنجی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های نانومحصولات بخش سلامت نیازسنجی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید