سلامتی و پزشکی

ایرادات سازمان جهانی گردشگری در پالنگان تا مهر رفع می شوند

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ایرادات سازمان جهانی گردشگری در پالنگان تا مهر رفع می شوند.

5 اردیبهشت 1403

دمی زیتون، یک غذای اصیل و فوق العاده ایرانی

پلو های مخلوط در سفره غذای ایرانی ها جایگاه مخصوص به خود را دارند. باقالی پلو، کلم پلو، هویج پلو، شیرین پلو، لوبیا پلو، مرصع پلو، آلبالو پلو و... از انواع پلو های مخلوطی هستند که در مهمانی ها طرفداران خاص خود را دارند. دمی زیتون یکی از انواع غذا های خوشمزه...

21 فروردین 1403

بهترین گجت های سونی از نگاه خبرنگاران مگ؛ 19 محصول گران قیمت اما فوق العاده

در جهانی که هر روز شاهد پیشرفت های شگفت انگیز فناوری هستیم، سونی به عنوان یک نام آشنا و محبوب قدم های استواری را برای ارتقاء تجربه دیجیتالی ما بر می دارد. در این مطلب از خبرنگاران ، قصد داریم به بررسی بهترین گجت های هوشمند سونی در خبرنگاران بپردازیم و...

4 فروردین 1403

بمب افکن بدون سرنشین هایپرسونیک آینده

نیروی هوایی ایالات متحده در حال کار بر روی پروژه ای به نام Project Mayhem است تا یک بمب افکن هایپرسونیک را توسعه دهد که می تواند موشک هایی را با سرعت بیش از 10 ماخ حمل کرده و شلیک نماید.

2 فروردین 1403

کاربرد های مختلف هش

رمزگذاری و هش دو مفهوم اساسی در زمینه امنیت اطلاعات هستند که در حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها نقش اساسی دارند. رمزگذاری به عنوان یک فرآیند مبتنی بر الگوریتم های پیچیده، اطلاعات را به شکلی تبدیل می نماید که برای افراد غیرمجاز سخت است به آن دسترسی یابند....

29 اسفند 1402

دستگاه لاغری و انواع مدل های آن

دستگاه لاغری ابزاری است که برای کاهش وزن و سایز بدن به کار می رود. انواع مختلفی از دستگاه های لاغری وجود دارد که هر کدام از آن ها از مکانیزم های متفاوتی برای چربی سوزی و تناسب اندام استفاده می نمایند.

17 اسفند 1402

آیا دوره فیلم های کمدی رمانتیک به سر آمده است؟

فیلم های کمدی رمانتیک از دوران کلاسیک هالیوود پرطرفدار هستند. این ژانر در دوره ای این قدرت را داشت که مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. کیست که قصه عاشقانه را دوست نداشته باشد؟ آن هم آن تصویر رویایی ای که از عشق بر پرده سینما در فیلم های کمدی رمانتیک هالیوود...

8 اسفند 1402

اتفاق عجیب برای یک خواهر و برادر در آذران

خواب بهمنه به علت شدت خستگی به درازا می کشد و در واپسین لحظات بهمن که اسفند از راه می رسد، خواهرش را که در خواب است، بیدار نمی کند و می گذرد.

5 اسفند 1402

کشف شواهد یک نسل کشی پنهان در تاریخ

نمونه های DNA باستانی پرده از نسل کشی پنهان در تاریخ بشریت برمی دارد. این نتایج مربوط به نمونه هایی از بقایای انسانی متعلق به عصر حجر میانی، دوره نوسنگی و عصر برنز اولیه است.

29 بهمن 1402

مجسمه رامسس دوم شاهکاری از مصر باستان

مجسمه رامسس دوم شاهکاری از مجسمه سازی مصر باستان است که عظمت و شکوه سلطنتی این فرعون را به تصویر می کشد.

25 بهمن 1402

نقش مخرب آلودگی صوتی بر آبزیان و محیط زیست دریا

هر وقت صحبت از آلودگی دریا می گردد، معمولا فکر ها درگیر آلودگی ناشی از فاضلاب های تخلیه شده به اقیانوس ها و دریاها و آلودگی های نفتی یا سموم شیمیایی می گردد؛ در حالی که آلودگی صوتی برای بسیاری از جانداران دریایی به اندازه سایر آلودگی ها خطرناک است.

24 بهمن 1402

هر آنچه که می خواهید در مورد یوگای چشم بدانید

تمرینات چشمی یوگی که یوگای چشم نیز نامیده می شود، حرکاتی هستند که ادعا می کنند عضلات و ساختار چشم شما را تقویت و بهبود می بخشند. افرادی که یوگای چشم را تمرین می کنند، اغلب امیدوارند که بینایی خود را بهبود بخشند، علائم خشکی چشم را درمان کنند و فشار چشم...

21 بهمن 1402

چگونگی ابتلا به زوال حافظه در مبتلایان به سرطان

مطالعه ای تازه که روز چهارشنبه در نشریه سلول (Cell) منتشر شد، نشان داد بعضی از تومورها، پروتئینی شبیه ویروس آزاد می نمایند که می تواند سیستم ایمنی خارج از کنترل را برای آسیب رساندن به سلول های مغز راه اندازی کند.

17 بهمن 1402

تیگو 7 pro بخریم یا پژو 2008؟ ، قبل از خرید حتما بخوانید!

تیگو 7 pro بهتر است بخریم یا پژو 2008؟ هر دو خودرو در رنج قیمت دو میلیارد تومان قابل خرید هستند. اما کدام یک مناسب مصرف کننده است؟

6 بهمن 1402

بایدها و نبایدهای حمام گربه ، بهترین جایگزین شامپوی گربه چیست؟

گربه ها مانند سگ ها به حمام منظم نیازی ندارند. حمام گربه مواقعی ضروری است که حیوان خانگی شما طبق معاینات و آزمایش تشخیص بیماری ویروسی در گربه یا مسائل پوستی دچار بیماری شده است و نیاز به استحمام منظم با شامپوی دارویی دارد.

25 دی 1402

روتین پوستی مینیمال چیست و چه فوایدی دارد؟

روتین پوستی مینیمال یکی از اثربخش ترین سبک های مراقبت از پوست است. زیرا وقتی نوبت به پیدا کردن روتین مراقبت از پوست می رسد، کمتر بیشتر است. ممکن است آزمون و خطاها برای تشکیل یک روال روزمره مراقبت از پوست مینیمال کمی طول بکشد، چون باید برترین محصولات در...

12 دی 1402

کاهش وزن با یک کلیک!

ایسنا نوشت: یک اپلیکیشن تازه تنها با ثبت یک تصویر می تواند بگوید دقیقا چه اندازه کالری در غذای شما وجود دارد.

26 آذر 1402

در این ساعت ورزش کنید تا لاغر شوید

تحقیقات تازه نشان می دهد بزرگسالانی که به طور معمول در صبح زود ورزش میانه تا شدید انجام می دهند نسبت به افرادی که در اواخر روز ورزش می نمایند کمتر در معرض اضافه وزن یا چاقی هستند.

30 شهریور 1402

روش های درمان رگ های عنکبوتی واریس از خانه تا کلینیک

برای درمان رگ های عنکبوتی واریس، پیشنهادات زیادی در طب سنتی و مدرن وجود دارد. در این نوشته به آنالیز این روش ها پرداخته ایم.

25 شهریور 1402

این شهر شگفت انگیز زیر آب ساخته می گردد، عکس

ایسنا نوشت: طرح های ارائه شده به وسیله یک شرکت بریتانیایی، زیستگاه های مجهزی را نشان می دهند که می توانند امکان حضور بلند مدت انسان را در زیر آب فراهم نمایند.

23 شهریور 1402
تعداد: (380)