روتین پوستی مینیمال چیست و چه فوایدی دارد؟

به گزارش وبلاگ خبری، روتین پوستی مینیمال یکی از اثربخش ترین سبک های مراقبت از پوست است. زیرا وقتی نوبت به پیدا کردن روتین مراقبت از پوست می رسد، کمتر بیشتر است. ممکن است آزمون و خطاها برای تشکیل یک روال روزمره مراقبت از پوست مینیمال کمی طول بکشد، چون باید برترین محصولات در بالاترین کیفیت را برای نوع پوست خود پیدا کنید. اما ارزش کوشش را دارد. با پایبندی به محصولات واقعی مراقبت از پوست، نه تنها از پوستی صاف و درخشان برخوردار خواهید شد، بلکه زندگی خود را بسیار آسان تر خواهید کرد.

روتین پوستی مینیمال چیست و چه فوایدی دارد؟

به خواندن ادامه دهید تا با دلایل اثربخشی بیشتر مینیمالیسم در مراقبت از پوست و نحوه آغاز یک روتین پوستی مینیمال بیشتر آشنا شوید.

روتین پوستی مینیمال چیست؟

بسیاری از مردم در سال های اخیر به سبک زندگی ساده و بی تکلف به عنوان روشی برای کاهش ضایعات و زندگی بهینه روی آورده اند. انتخاب سبک مینیمال در روال مراقبت از پوست هم قطعا دارای مزیت های بالایی است. یک روال مراقبت از پوست مینیمال شامل استفاده از چند محصول کلیدی و تکیه کردن به آن ها است. به گفته مونیکا پالی (Monica Poli) کارشناس حوزه علوم و فناوری های پوست، استفاده از محصولات متعدد و بیش از میزان در روتین مراقبت از پوست، موجب اختلال های متابولیکی می گردد. به همین علت برترین استراتژی انتخاب تنها چند محصول غنی از مواد مورد احتیاج پوست است. با وجود گزینه های مختلف محصول در بازار، ممکن است استفاده از مینیمالیسم در مراقبت از پوست غیر منطقی به نظر برسد، اما در واقع می تواند راهی بسیار مؤثر باشد.

مزایای روتین پوستی مینیمال

تحریک کمتر پوست

اگر نوع پوست حساسی دارید، ممکن است در کوشش برای محافظت هرچه بیشتر از سلامت پوست خود، مسیر مینیمالیسم را قبلا امتحان نموده باشید. هرچه محصولات کمتری بهره ببرید، کمتر پوست خود را در معرض مواد تحریک نماینده قرار خواهید داد. استفاده بیش از حد از محصولات مختلف قطعاً می تواند باعث مسائل پوستی مانند جوش، چرب شدن بیش از حد و هایپرپیگمانتاسیون یا همان لک های تیره گردد. علاوه بر این، تشخیص دقیق این که کدام مواد باعث ایجاد تحریکات پوستی می شوند، زمانی که شما هر روز از دسته ای از مواد مختلف استفاده می کنید، سخت است.

صرفه جویی در زمان

هیچ محدودیتی در انتخاب انبوه برندهای محصولات مراقبت از پوست وجود ندارد. این می تواند به راحتی شما را درگیر یک روتین طولانی و پیچیده کند. اما وقتی فقط از چند محصول استفاده می کنید، روال مراقبت از پوست شما خود به خود آسان تر خواهد شد.

پایبندی راحت تر و نتیجه بهتر

هنگامی که در طول روز برنامه های متعدد و شلوغی دارید، رعایت عادات سالم مانند مراقبت از پوست می تواند چالش برانگیز باشد. استفاده از محصولات کمتر باعث می گردد روال ساده تری داشته باشید تا بتوانید راحت تر به آن پایبند بمانید. همواره به خاطر داشته باشید، عادات کوچکی که روزانه انجام می دهید، همان هایی هستند که می توانند بیشترین تأثیر را بر زندگی شما داشته باشند.

ارزان

یک روتین پوستی مینیمال، ارزان است زیرا شما فقط چند محصول با کیفیت بالا خریداری می کنید که به شما یاری می نماید تا به پوست دلخواه خود برسید. با سرمایه گذاری روی محصولات مراقبت از پوست درجه یک، در دراز مدت کمتر از آنچه که فکرش را می کردید هزینه خواهید کرد. اگر به طور مداوم مجبور به جایگزینی محصولات بی کیفیت باشید یا در تله تست کردن انواع برندهایی گیر بیفتید که کاربردی نیستند، فقط پول خود را هدر خواهید داد.

شلوغی کمتر قفسه ها و میز آرایش

محصولات کمتر مساوی است با شلوغی کمتر. وجود انبوهی از محصولات مراقبت از پوست روی میز و قفسه، ظاهری شلخته و بسیار خسته نماینده ایجاد می نماید. با داشتن روتین پوستی مینیمال می توانید انتظار داشته باشید همه چیز مرتب تر از قبل باقی بماند.

چطور می توان روتین پوستی مینیمال را برای انواع پوست رعایت کرد؟

هنگامی که محصولات باکیفیت روتین مینیمالیستی پوست خود را پیدا کردید، باید به آن پایبند باشید. تنها با استفاده از سه یا چهار محصول می توانید پایداری را آسان تر کنید و نتیجه آن را ببینید. به طور معمول توصیه می گردد که یک روتین مراقبت از پوست به صورت روزانه در صبح و شب اجرا گردد. اما می توانید بسیاری پارامتر ها را در صورت احتیاج تنظیم کنید.

به عنوان مثال، اگر پوست خشک تری دارید، ممکن است بهتر باشد دفعات بیشتری را در طول روز به مرطوب نگه داشتن پوست خود اختصاص دهید یا اگر پوست چرب تری دارید، استفاده از تونر در تایم های خالی روز برای پاکسازی بیشتر چربی ها به اثربخشی بالاتر یاری کند. پس برترین راه آن است که روتین ساده پوستی را مطابق با احتیاج پوست تنظیم کنید.

به خاطر داشته باشید که وقتی احتیاج های پوست شما در طول زمان تغییر می نماید شما هم باید تغییراتی ایجاد کنید. باید دقت کنید که پوست شما چگونه با محصولات خاصی سازگاری دارد. اگر احساس می کنید احتیاج به تغییر است، نترسید. بخش بزرگی از مینیمالیسم تفکر پشت آن است. به این معنی که به آنچه برای شما مفید است و آنچه مناسب شما نیست توجه کنید و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید.

روتین پوستی مینیمال شامل چه محصولاتی است؟

تنها محصولات ضروری سازگار با نوع پوست در یک روتین پوستی به سبک مینیمال جای دارند. زیرا یافتن محصولاتی که واقعاً برای شما کاربردی هستند، احتیاج به داشتن هزاران محصول را از بین می برد.

پاک نماینده

یک پاک نماینده مؤثر و در عین حال ملایم، پایه و اساس هر روتین مراقبت از پوست است. پاک نماینده ای را انتخاب کنید که از درصد بالاتری مواد باکیفیت و طبیعی ساخته شده باشد تا بتوانید پوست خود را تمیز نگه دارید بدون اینکه اجازه دهید بیش از حد خشک گردد یا دچار قرمزی و تحریکات ناخواسته گردد.

مرطوب نماینده

پس از شستن و پاکسازی پوست، همواره باید از یک مرطوب نماینده بهره ببرید. مرطوب نماینده های پوست در اشکال مختلفی (کرم، روغن یا سرم) فراوری می شوند و پیدا کردن برترین مرطوب نماینده متناسب با پوست خود ممکن است کمی طول بکشد. استفاده از مرطوب نماینده به ایجاد یک سد پوستی مقاوم برای محافظت از پوست در برابر خشکی و آلودگی های محیطی بسیار لازم است.

ضد آفتاب

پوست شما حتی زمانی که فقط در حال رانندگی هستید در معرض نور خورشید قرار می گیرد. استفاده از کرم ضد آفتاب روزانه به جلوگیری از آسیب پوست در طول زمان یاری می نماید. به همین علت در تمام سبک های مراقبت از پوست، گنجاندن یک ضد آفتاب با فاکتور محافظت از پوست یا همان SPF بالا، آیتمی مهم و لازم است.

سرم

سرم های پوست یک راه عالی برای بهبود سلامت پوست هستند و چهره ای جوان و درخشان به شما می دهند. از آنجا که سرم ها بر پایه آب هستند، علاوه بر سبکی، به راحتی و به سرعت جذب پوست می شوند. در پی سرم پوستی باشید که حاوی نیاسینامید یا ویتامین C باشد تا به تقویت سلامت پوست، افزایش شفافیت و درخشندگی و جلوگیری از پیری زودرس یاری کند.

سادگی را در روتین مراقبت از پوست خود بپذیرید

مینیمالیسم راهی عالی برای حذف شلوغی های اضافی از زندگی و انتخاب رویکرد مؤثرتر است. گنجاندن مینیمالیسم در روتین مراقبت از پوست می تواند به شما یاری کند تا فقط با استفاده از چند محصولات باکیفیت، نه هیچ چیز دیگری، به پوستی زیبا برسید. روی ثبات و سادگی تمرکز کنید. استفاده مستمر از تنها چند محصول یکی از برترین راه ها برای دستیابی به پوستی سالم است. روی احتیاج های نوع پوست خود تمرکز کنید و سعی کنید فقط محصولات ضروری را بهره ببرید.

به نحوه واکنش پوست خود توجه کنید و پارامترهای مختلف را در صورت احتیاج تنظیم کنید. محصولات پوستی با کیفیت بالا، همه تفاوت را در روتین مراقبت از پوست مینیمال ایجاد می نمایند. اگرچه محصولات زیبایی اثربخش و ارزان قیمت بسیاری وجود دارد، اما از هزینه کردن برای برندهای تضمین نماینده و گران قیمت هم نترسید. هنگامی که محصولات به خوبی و در بالاترین کیفیت ساخته می شوند، برای دستیابی به سلامت پوست به آیتم های کمتری احتیاج خواهید داشت.

منبع: world.comfortzoneskin

منبع: دیجیکالا مگ

به "روتین پوستی مینیمال چیست و چه فوایدی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روتین پوستی مینیمال چیست و چه فوایدی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید