چگونه از گم شدن کودک در شلوغی جلوگیری کنید؟

به گزارش وبلاگ خبری، گم شدن کودک در شلوغی همیشه یکی از نگرانی های اصلی والدین بوده است. سفر و بازدید از مکان های شلوغ همیشه خطر جدایی والدین از بچه ها را به همراه دارد. طبیعت کنجکاو و ماجراجوی بچه ها، آن ها را مستعد پرسه زدن و استفاده از کوچک ترین فرصت برای کشف چیزهای تازه و تجربه مستقل بودن می کند. برای همین ممکن است به سرعت و تنها ظرف چند ثانیه، کودک خود را در یک مکان شلوغ مانند فرودگاه، لابی پر رفت و آمد هتل، ساحل یا موزه گم کنید. خبر خوب این است که چند روش جلوگیری از گم شدن بچه ها در مکان های عمومی وجود دارد که در عین سادگی بسیار کاربردی و مؤثر هستند. به خواندن ادامه دهید تا با این روش ها و همچنین راه چاره های حین گم شدن کودک بیشتر آشنا شوید.

چگونه از گم شدن کودک در شلوغی جلوگیری کنید؟

1. کودک خود را برای حضور در مکان شلوغ آماده کنید

یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از گم شدن بچه ها آن است که پیش از سفر یا رفتن به مکانی شلوغ به او بیاموزید که چرا مهم است که در کنار شما بماند. می توانید چیزی شبیه این بگویید که افراد زیادی آن جا خواهند بود پس باید جایی باشی که بتوانی من را ببینی و من هم بتوانم تو را ببینم. در غیر این صورت، باید دست به دست هم دهیم.

در کنار برنامه ریزی برای رفتن به یک مکان خاص، به کودک خود یاد دهید که اگر گم شد چه کاری باید انجام دهد. بسکمک از والدین بابت نگرانی از ترسیدن بی جهت کودک، با او درباره احتمال گم شدن صحبت نمی کنند. در حالی که این گفتگو بسیار مهم است تا از تجربه یک اتفاق دردناک جلوگیری شود.

باید به فرزند خود بیاموزید که در صورت گم شدن، هرگز نباید سوار شدن در یک وسیله نقلیه مانند ماشین یا رفتن با یک غریبه را بپذیرد. در صورت گم شدن در یک محوطه سرپوشیده مانند مکانی مذهبی، لابی هتل یا پارک سر پوشیده، هرگز از محل خارج نشود و هرگز مواد غذایی را از غریبه ها نپذیرد.

2. به فرزندتان کمک کنید تا جزئیات مهم را به خاطر بسپارد

اگر فرزندتان کمی بزرگ شده است، اطمینان حاصل کنید که جزییاتی مانند نام خود، آدرس خانه و شماره تلفن حداقل یکی از والدین را یاد می گیرد و به خاطر می سپارد. می توانید به نحوی از اطلاعات ضروری شعر بسازید و مرتب آن را با کودک تمرین کنید. همچنین برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند به آن ها آموزش دهید که به جای مامان یا بابا، نام واقعی شما را صدا کنند. همچنین می توانید برای فرزندتان کارت شناسایی شبیه به کاردستی تهیه کنید تا در مکان های عمومی از آن استفاده کند. فرزندتان را در ساختن آن مشارکت دهید تا خودش از نگه داشتن کارت شناسایی لذت ببرد. اما اگر کودک شما کوچک تر از آن است که تمام این جزئیات را به خاطر بسپارد، بهتر است اطلاعات ضروری را روی یک کاغذ یادداشت کرده و در جیب لباس یا کیفش بگذارید.

3. یک محل ملاقات تعیین کنید

پس از رسیدن به محل شلوغ مورد نظر، یک مکان ملاقات مرکزی را انتخاب کنید که پیدا کردن آن برای شما و کودک آسان باشد. مانند ورودی موزه، پذیرش هتل یا ایستادن کنار چرخ و فلک در پارک (هر چیز بلندی که از دور هم قابل مشاهده باشد). به فرزندتان کمک کنید تا آن نقطه و محیط اطرافش را به خوبی تشخیص دهد و از او بخواهید اگر از شما جدا شد به آنجا برود و منتظر بماند. همچنین وقتی به مقصد رسیدید کودک خود را با نگهبان یا مسئول آن مکان که عموما یک بزرگسال یونیفرم پوش است آشنا کنید و به او بیاموزید که در صورت پیدا نکردن شما می تواند از آن ها کمک بخواهد.

4. لباس های روشن یا براق برای کودکتان انتخاب کنید

بچه ها با لباس های رنگ روشن در میان جمعیت راحت تر دیده می شوند. ثابت شده است که زرد قابل توجه ترین رنگ در نور روز است. برای گم نکردن بچه ها در شلوغی شب، لباس های شاین یا یک کوله پشتی براق، تل ها و کفش های چراغ دار یا سوت دار و استفاده از اکسسوری شب تاب می تواند روشی خلاقانه باشد. بیشتر بچه ها از این اکسسوری های سرگرم کننده استقبال می کنند و مشتاقند آن را مانند گردنبند به دور گردن یا مانند دستبند دور مچ خود ببندند. استفاده از نوار چسب شب تاب یا همان گلو استیک روی لباس یا وسایل بچه ها هم راه حلی کاربردی و ارزان قیمت برای جلوگیری از گم شدن کودک یا پیدا کردن سریع آن در بین شلوغی است. نور ساطع شده از چسب می تواند به شما کمک کند که کودک خود را در میان جمعیت تشخیص دهید.

5. از آنچه فرزندتان در آن روز می پوشد عکس بگیرید

مهم است صبح روز بیرون رفتن، با لباس آن روز از کودک خود عکس بگیرید تا در صورت گم شدن فرزندتان به پیدا کردن او کمک کند. همچنین قبل از اینکه وارد یک منطقه شلوغ شوید، یک بازی من چه پوشیده ام؟ انجام دهید تا به کودک خود کمک کنید نحوه لباس پوشیدن شما را هم حفظ کند. با این کار، در صورتی که فرزندتان گم شود، همراه با جزئیات دیگر، می تواند آنچه را که شما پوشیده اید هم توصیف کند.

6. از جی پی اس استفاده کنید

جی پی اس (GPS) منجر به ایجاد بسکمک از ابزار های مفید شده است. اگر کودک شما مستعد گم شدن در مکان های عمومی است، از یک دستگاه ردیاب جی پی اس کوچکی استفاده کنید که بتوانید آن را به لباس های کودک بچسبانید. با این کار می توانید موقعیت فرزند خود را با استفاده از گوشی هوشمند خود ردیابی کنید.

7. یک بزرگسال را مسؤول جلوگیری از گم شدن کودک در شلوغی قرار دهید

مهم است که والدین و خانواده های بزرگ دقیقاً بدانند چه کسی در طول سفر ، کودک را تماشا می کند. اگر بزرگسال تعیین شده نیاز به ترک مسؤولیت داشته باشد، باید حتما بزرگسال دیگری را جایگزین خود کند. پایبندی به مسؤولیت تماشای کودک عموما جدی گرفته نمی شود زیرا بزرگسالان تصور می کنند شخص دیگری در حال تماشا و زیر نظر گرفتن کودک است. این سهل انگاری به ویژه در هنگام بازی در استخر ، پارک های آبی و سواحل، عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. در صورتی که نمی توانید کسی را سرپرست مراقبت از فرزنتان کنید یا او بیش از مقدار بازیگوش و ماجراجو است، استفاده از هارنس و بند همراه کودک می تواند بسیار مفید باشد. یک هارنس ایمن، بدن کودک را اذیت نمی کند و به مقدار کافی بلند است تا کودک بتواند بدود یا بدون گم شدن به طور مستقل برای خود قدم بزند.

سخن پایانی

گم شدن کودک در شلوغی یک تجربه رایج است. بسکمک از ما حداقل یک خاطره مشابه را در دوران کودکی خود به یاد می آوریم، زمانی که دید والدین را از دست دادیم و مطمئن بودیم که دیگر هرگز آن ها را پیدا نخواهیم کرد. دقایقی بعد دوباره آن ها را پیدا کردیم و همه چیز به خوبی تمام می شد.

خوشبختانه، با رعایت نکات ایمنی ساده می توانیم زمان گم شدن و همچنین احتمال گم شدن بچه ها در مکان های شلوغ را به حداقل برسانیم. یکی از مهمترین چیز هایی که باید به خاطر بسپارید این است که در صورت گم شدن کودک آرام بمانید، نترسید و از قوانین و نکات ایمنی که با فرزند خود تمرین کردید پیروی کنید. برای بچه ها، هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که نتوانند والدین خود را در مکان شلوغ پیدا کنند. پس به یاد داشته باشید اگر کودک تان را پس از سپری کردن ساعت های پرفشار و پراضطراب جستجو، پیدا کردید، به هیچ وجه او را دعوا نکنید و مقصر ندانید.

منبع: parentcircle

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه از گم شدن کودک در شلوغی جلوگیری کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از گم شدن کودک در شلوغی جلوگیری کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید