کارت های منحصربه فرد بلوبانک چگونه طراحی و ساخته شد؟

به گزارش وبلاگ خبری، داستان یک کارت بانکی متمایز

کاربران بلوبانک در هنگام باز کردن بسته پستی حامل کارت بانکی خود با کارت جدیدی روبرو می شوند که از سایر کارت های بانکی که تا به حال دیده و دست گرفته اند، متمایز است و با طراحی و جنس متفاوتی ساخته شده است.

کارت های منحصربه فرد بلوبانک چگونه طراحی و ساخته شد؟

بلوبانک به عنوان استارتاپی که در حوزه نسبتا نو نئوبانک فعالیت می نماید، از همان ابتدای شروع به کار خود در سال 98 تا به حال، کوشش نموده تا خدمات و سرویس های نوآورانه و متمایزی را ارائه کند که تا پیش از این در حوزه بانکی و مالی ایران بی سابقه و کم نظیر بوده است. این نوآوری ها در نوع تعامل با کاربران چه در شیوه ارتباط و ادبیات آن، روش های تبلیغ برند، تجربه کاربری راحت و آسان اپلیکیشن و… دیده می گردد. اما یکی از نوآوری های چشمگیری که از همان ابتدا مورد توجه کاربران این نئوبانک نهاده شد، کارت بانکی بلو بود.

این کارت برای نخستین بار به شکل عمودی طراحی شده و با رنگ ها و ظاهری متفاوت از یک کارت بانکی معمول ارائه شده است.

محمدرضا سبزعلی، مدیر مارکتینگ وقت بلوبانک در خصوص اهداف این نئوبانک از طراحی کارتی متفاوت می گوید: نئوبانک در لغت به معنای بانک نو است و شرکت ها و استارتاپ های فعال در این حوزه خود را با عنوان نسل نو موسسات مالی و بانکی معرفی می نمایند. به همین علت لازم بود تا تمامی سرویس ها و خدمات با کلیت مفهوم برند هماهنگ شده و ساختار و ظاهری متمایز از یک بانک را به نمایش گذارند. کارت بانکی بلو، نمود عینی این بانک نو است. البته در این راه تیم های تحقیق و توسعه، طراحی و فنی بلوبانک برای رسیدن به محصولی برجسته و ممتاز، چالش ها و سختی های زیادی را متحمل شدند.

بلوبانک برای طراحی سرویس ها و خدمات خود رویکردی مدرن و مینیمال را اتخاذ نموده است که این موضوع باعث شده تا محصولاتی با الهام از سبک های نوین طراحی مدرن به کاربران ارائه گردد. محصولاتی که در عین مجذوب کنندهیت ظاهری، کارآیی و کاربرد بالایی دارند.

کارت های یکپارچه

لغت بلو در ابتدا تداعی نماینده رنگ است و به همین علت رنگ به عنوان عنصر اساسی کارت های بانکی بلو انتخاب شد. این کارت ها که طبق سلیقه و علاقه کاربران سه رنگ آبی، قرمز و سبز را شامل می گردد، به شکلی طراحی و رنگ آمیزی شده که در جایی مثل کیف های پول یا کشوها و میزهای کاری به راحتی از دیگر کارت های بانکی معمول قابل تشخیص است.

کارت های بلوبانک با الهام از سبک طراحی مینیمال با عناصری ساده اما مجذوب کننده طراحی شده است. در طراحی این محصول سعی شده تا تمامی عناصر گرافیکی به خدمت هویت برند بلو در بیاید و مفاهیم اصلی آن به عنوان یک بانک نو، مدرن و دوست داشتنی به نمایش گذاشته گردد. به همین علت تمامی اطلاعات هویتی صاحبان کارت که معمولا در بخش جلویی کارت حک می گردد، به پشت کارت منتقل شد و جلوی کارت به عنوان نقطه اصلی تمایز محصول، سر و شکلی منسجم به خود گرفته است.

در بالای کارت یک تراشه فلز مانند که لوگوی شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بانکی) بر روی آن حک شده، قرار گرفته است. در میانه کارت شعار اصلی بلوبانک : bank, but lovely (بانک، ولی دوست داشتنی) جای گرفته و پایین کارت هم به لوگوی بلو اختصاص پیدا نموده است. این سه عنصر، تشکیل دهنده بخش اصلی یا جلویی کارت های بانکی بلو هستند که هر یک نمادهایی از هویت برند را منتقل می نمایند.

حذف آیکون ها و نمادهای ثابت کارت های بانکی به گونه ای اجرا شده که کوچکترین خللی در استفاده راحت از کارت بانکی بلو ایجاد نمی نماید. مثلا در کارت های بلوبانک به جای طراحی آیکون فلش که نشان دهنده نقطه ورود به دستگاه های خودپرداز (ATM) است، از همان لوگوی شتاب یاری گرفته شده تا این بخش را به کاربران نشان دهد.

عناصر سازنده

در بخش پشت کارت نیز اطلاعات شناسایی و مورد احتیاج کاربران شامل نام صاحب کارت، شماره کارت، تاریخ انقضا و کد CVV2 درج شده است. این اطلاعات به شکل یک ستون منظم در کنار نوار مغناطیسی نهاده شده است.

پس از طراحی محصول، نوبت به انتخاب جنس و عناصر سازنده کارت رسید که در این زمینه تیم فنی و تحقیق و توسعه بلوبانک، جست وجوهای زیادی را شروع کرد تا فراوری نمایندگان برتر این حوزه و عالی ترین مواد سازنده به کار گرفته شوند. برای این منظور با همکاری فراورینماینده انتخاب شده، خط فراوری نوی برای چاپ و فراوری کارت های بلوبانک افتتاح شد. نوع جنس مواد سازنده و توجه به افزایش سطح مقاومت کارت ها باعث شده تا کارت های بلوبانک با وزن و ضخامت بیشتری نسبت به دیگر کارت ها فراوری گردد. هر چند که این ضخیم تر و بیشتر شدن وزن به شکل کاملا نامحسوسی اجرا شده و خللی را در تجربه مطلوب کاربران از کارت ایجاد ننموده است.

در نهایت این کوشش ها به محصولی ختم شده که هنگام بدست گرفتن آن حس خوبی را به صاحب کارت منتقل می نماید و تمامی کاربران می توانند از تجربه داشتن کارت بانکی شکیل و مدرن و در عین حال مقاوم لذت ببرند.

بلوبانک ارائه تجربه ای مجذوب کننده، سریع و راحت از خدمات مالی و بانکی را به عنوان یکی از اولویت ها و اهداف اصلی خود در نظر دارد و در این راه تا به امروز قابلیت های نوآورانه ای همانند بلوچارت، بلوباکس، بلوجونیور، انتقال به دوستان، انتقال اتوماتیک و… را به کاربران خود ارائه داده است.

بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال 1398 فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به احتیاجهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، شروع کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی تماما آنلاین و به وسیله اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح نوی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا نصب اپلیکیشن بلوبانک، لطفا به نشانی https://blubank.com مراجعه کنید.

منبع: فوت و فن

به "کارت های منحصربه فرد بلوبانک چگونه طراحی و ساخته شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت های منحصربه فرد بلوبانک چگونه طراحی و ساخته شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید