یک پیش بینی نو برای اسکار 2023

به گزارش وبلاگ خبری، مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 12 مارس 2023 (21 اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می گردد

یک پیش بینی نو برای اسکار 2023

برگزاری چند مراسم جوایز سینمایی در چند روز گذشته بیش از پیش بر عدم قطعیت و غیرقابل پیش بینی بودن فصل جوایزی حکایت دارد که در آن هیچ کس درباره اینکه چه رقیبی در نهایت جوایز اسکار را به خانه می برند، به اطمینان کامل نرسیده است.

به گزارش ورایتی، جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA)، که از لحاظ تاریخی به برترین وجه با برنده نهایی برترین کارگردانی اسکار مطابقت داشته است، جایزه اصلی خود را به همه چیز همه جا همه یه یکباره ساخته مشترک دنیل کوان و انیل شاینرت اعطا کرد تا آن ها سومین تیم کارگردانی نام بگیرند که در تاریخ 75 ساله این جوایز پس از رابرت وایز و جروم رابینز برای داستان وست ساید و جوئل کوئن و اتان کوئن برای فیلم جایی برای پیرمرد ها نیست پیروز به کسب این جایزه شوند.

تنها هشت برنده انجمن کارگردانان آمریکا نتوانسته اند در همان فصل اسکار را کسب نمایند که آخرین نمونه آن سم مندز برای فیلم 1917 است که در جایزه اصلی انجمن کارگردانان برنده شد، اما در اسکار 2020 رقابت را به بونگ جون هو (اَنگل) واگذار کرد.

اما روز یکشنبه گذشته، جوایز آموزشگاه فیلم بریتانیا (بفتا) ساز مخالفی زد و فیلم آلمانی در جبهه غرب خبری نیست محصول نتفلیکس، برترین فیلم آموزشگاه بریتانیا شد. بفتا بعلاوه از کمدی سیاه بنشی های اینیشرین و فیلم زندگی نامه الویس با اعطای چند جایزه استقبال کرد، در حالی که فیلم هم چیز همه جا یه یکباره تنها به کسب یک جایزه در شاخه تدوین اکتفا کرد.

درام جنگی در جبهه غرب خبری نیست با هفت جایزه بفتا شامل برترین فیلم، کارگردانی (ادوارد برگر)، فیلمنامه اقتباسی، فیلمبرداری، صداگذاری، موسیقی متن اصلی و فیلم غیرانگلیسی زبان کنار برنده بزرگ جوایز بفتا نام گرفت و ادوارد برگر جدیدترین کارگردانی نام گرفت که نامزد اسکار نشده، اما جایزه اصلی بفتا را از آن خود نموده و پیش از این بن افلک برای آرگو (2012) بود که در نهایت برنده اسکار برترین فیلم شد.

با 14 نامزدی بفتا (که دومین فیلم با بیشترین تعداد نامزدی در تاریخ این جوایز است)، پیش بینی می شد فیلم در جبهه غرب خبری نیست عملکرد مثبتی در جوایز بفتا داشته باشد. با این وجود، بدون نامزدی در جوایز انجمن تهیه نمایندگان (PGA)، انجمن بازیگران (SAG)، انجمن کارگردانان (DGA) و انجمن نویسندگان (WGA)، این فیلم مسیر دشواری برای پیروزیت چشمگیر در جوایز اسکار خواهد داشت، هرچند که در 9 شاخه نامزد دریافت جایزه آموزشگاه است.

تنها شانس اصلی در جبه غرب خبری نیست را می توان در شاخه برترین فیلم بین المللی (فیلم غیرانگلیسی زبان) اسکار 2023 دانست و در سایر شاخه طبق رفتار تاریخی آموزشگاه، این فیلم با موانعی برای کسب جایزه رو به رو است.

با توجه به معادلات پیچیده فصل جوایز سینمایی 2023-2022، جدیدترین پیش بینی از برندگان نهایی اسکار 2023 از این قرار است:

برترین فیلم:

همه چیز همه جا به یکباره

برترین کارگردان:

دنیل کوان، دنیل شاینرت (همه چیز همه جا به یکباره)

بازیگر مرد:

آستین باتلر (الویس)

بازیگر زن:

کیت بلانشت (تار)

بازیگر نقش مکممل مرد:

که هوی کوان (همه چیز همه جا به یکباره)

بازیگر نقش مکمل زن:

آنجلا باست (پلنگ سیاه: واکاندا برای همواره)

فیلمنامه اصلی:

بنشی های اینیشرین (مارتین مک دونا)

فیلمنامه اقتباسی:

در جبهه غرب خبری نیست (ادوارد برگر، لسلی پاترسون، ایان استوکل)

انیمیشن بلند:

پینوکیو گیرمو دل تورو

طراحی فراوری:

بابیلون

فیلمبرداری:

در جبهه غرب خبری نیست (جیمز فرند)

طراحی لباس:

الویس (کاترین مارتین)

تدوین:

همه چیز همه جا به یکباره (پل راجرز)

چهره آرایی:

الویس (مارک کولیه، جیسون بیرد و آلدو سینورتی)

صدا:

در جبهه غرب خبری نیست (ویکتور پراشیل، فرانک کروزه، مارکوس استملر، لارس گینزل و استفان کورته)

جلوه های بصری:

آواتار: راه آب (جو لتری، ریچارد بانهام، اریک سایندون و دنیل بارت)

موسیقی متن:

در جبهه غرب خبری نیست (فولکر برتلمن)

مستند بلند:

آتش عشق

فیلم بین المللی:

در جبهه غرب خبری نیست (آلمان)

انیمیشن کوتاه:

My Year of Dicks

مستند کوتاه:

اثر مارتا میچل

فیلم کوتاه:

خداحافظی ایرلندی

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 12 مارس 2023 (21 اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می گردد و فیلم همه چیزهمه جا به یکباره با نامزدی در 11 شاخه پیشتاز این رویداد است و پس از آن دو فیلم در جبهه غرب خبری نیست و بنشی های اینیشرین هرکدام 9 نامزدی دریافت کردند.

منبع: فرادید

به "یک پیش بینی نو برای اسکار 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پیش بینی نو برای اسکار 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید