5 میلیون آمریکایی دز دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند

به گزارش وبلاگ خبری، براساس آخرین داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، میلیون ها آمریکایی نتوانسته اند به موقع دز دوم واکسن کوید 19 را تزریق نمایند و تعداد آنها در حال افزایش است.

5 میلیون آمریکایی دز دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ خبری، براساس آخرین داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، میلیون ها آمریکایی نتوانسته اند به موقع دز دوم واکسن کوید 19 را تزریق نمایند و تعداد آنها در حال افزایش است.

داده ها نشان می دهد بیش از 5 میلیون نفر، یا 8 درصد از جمعیت که واکسن کووید 19 خود را دریافت نموده اند، دز دوم را از دست داده اند.

نیویورک تایمز گزارش داد این میزان بیش از دو برابر میزان افرادی است که در چند هفته اول کمپین ملی واکسیناسیون شده اند. بعضی از کسانی که دومین دوز خود را دریافت نکرد ه اند، گفتند نگران عوارض جانبی احتمالی آن هستند که گه گاه موجب تجربه علائمی مشابه با آنفلوآنزا در افراد می گردد. سایر افراد هم ادعا نموده اند احساس می نمایند با همان یک دوز از مصونیت کافی در برابر این بیماری برخوردار هستند.

براساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، 40 میلیون نفر نخستین دز خود واکسن را بین 14 دسامبر و 14 فوریه دریافت نموده اند. داده ها نشان می دهد که 8.6 درصد واکسینه شده ها فاصله زمانی توصیه شده بین دزها (21 روز برای فایزر و 28 روز برای مدرنا) را از دست داده اند.

دلایل پشت از دست رفتن دزها متفاوت است.به گزارش نیویورک تایمز مسائل در حمل و نقل و یا لغو قرارهای موعود برای دریافت دوز دوم واکسن باعث شد مردم برای دریافت دومین دز با مشکل روبرو شوند.

به گفته نیویورک تایمز، شواهد بزرگ جمع آوری شده در آزمایشات و کارزارها نشان می دهد که دز دوم برای تقویت ایمنی واکسینه شده بسیار مهم است و یکبار تزریق تنها می تواند محافظت جزئی در برابر کووید 19 را ایجاد کند.

پل اوفیت، استاد دانشگاه پنسیلوانیا و عضو هیئت مشاوره واکسن سازمان غذا و دارو گفت: بسیار نگران هستم، زیرا افراد به این دز دوم احتیاج دارند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "5 میلیون آمریکایی دز دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 میلیون آمریکایی دز دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید