افزایش 65 درصدی تماشای آنلاین فیلم و استقبال از تماشا در تلویزیون های خانگی
به گزارش وبلاگ خبری، بیشتر از یک ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران می گذرد. در این مدت اقدام های زیادی در سطوح مختلف مدیریتی برای کنترل این بیماری انجام شده و مهم ترین آن از سوی مردم یعنی حفظ قرنطینه خانگی رقم خورده است.
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزای وبلاگ خبری، بیشتر از یک ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران می گذرد. در این مدت اقدام های زیادی در سطوح مختلف مدیریتی برای کنترل این بیماری انجام شده و مهم ترین آن از سوی مردم یعنی حفظ قرنطینه خانگی رقم خورده است.
قرنطینه به معنای گذراندن وقت در خانه که در ایام نوروز برای ما ایرانی ها شرایط پیچیده تری را هم به وجود آورد، بیشتر از هر چیز به سرگرمی مناسب احتیاج دارد.
به همین دلیل سرویس ویدیو درخواستی فیلیمو به عنوان یکی از مهم ترین تأمین کنندگان محتوای ویدیویی در فضای آنلاین ایران از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با اقدام های تشویقی و محتوایی، در راستای یاری به حفظ سلامت جامعه فعالیت های زیادی را انجام داده است.
این اقدام ها با تامین بیش از هزار و صد اپیزود محتوای به روز برای برطرف احتیاج سلیقه های مختلف شروع شد و با رایگان کردن دسترسی به بخش انیمیشن ها از 7 تا 29 اسفند 98 ادامه پیدا کرد.
فیلیمو با آنالیز رفتار کاربران در بازه زمانی 7 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 و مقایسه این رفتار با بازه زمانی مشابه مختوم به 7 اسفند، به اطلاعات جالبی از تأثیر قرنطینه خانگی در رفتار تماشای آنلاین کاربرها رسیده است. این گزارش در ادامه بخشی از این اطلاعات را بازگو می کند.
پادشاه ایام قرنطینگی: فیلم
هیچ کس نمی داند قرنطینه تا چه زمانی ادامه پیدا می کند، اما همه ما می دانیم که باید انرژی و روحیه خود را برای ادامه این شرایط حفظ کنیم. جالب است بدانید کاربران فیلیمو در روزهای 23 و 28 اسفند بالاترین دقیقه تماشا را در این پلتفرم رقم زدند.
شاید در این روزها بیشترین حجم کلافگی به سراغ کاربرها آمده و تمام راه حل ها به تماشای آنلاین فیلم ختم شده است. البته انتشار فیلم های مهمی مثل مطرب در روز 28 اسفند هم در ثبت چنین رکوردی بی تأثیر نیست.
با این حال در بازه زمانی 7 اسفند 98 تا 15 فروردین 99، میانگین دقیقه تماشای روزانه در فیلیمو نسبت به بازه زمانی مشابه ماه گذشته رشدی در حدود 65 درصد داشته است. این رشد نشان می دهد که نه تنها امروز استفاده از پلتفرم های آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی مان گسترش پیدا نموده، بلکه تکنولوژی فرصت پیدا نموده تا ارزشمندترین وجه خود یعنی حفظ سلامت دنیایان را به نمایش بگذارد.
رشد 65 درصدی میانگین دقیقه تماشای روزانه در حالی در یک ماه گذشته در فیلیمو ثبت شده است که دسته بندی های مختلف محتوایی رشد بیشتری هم داشتها ند. در این ایام پنج دسته بندی با بیشترین دقیقه تماشا به ترتیب انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه بودند. همچنین افزایش 65 درصدی دقیقه تماشا در فیلیمو، به طور حدودی با افزایش 35 درصدی تماشا به وسیله تلویزیون های هوشمند نیز همراه بوده است که این رشد، تغییر رفتار عظیم دیگری را هم بیان می کند.
35 درصد افزایش تماشا در صفحه های نمایش عظیم نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به این معنی است که خانواده ها از 7 اسفند تا 15 فروردین به وسیله تلویزیون های هوشمند و بیشتر از ماه گذشته در خانه فیلم تماشا نموده اند.
همچنین با توجه به افزایش تعداد محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران نسبت به سال منتهی به اسفند 97، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی به طور کلی 582 درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی 863 درصد افزایش پیدا نموده است.
من می خندم پس هستم
یکی از اطلاعات جالبی که میتواند سلیقه کاربران فیلیمو در روزهای قرنطینه را به خوبی نشان دهد، آنالیز فیلم ها و سریال هایی است که بیشترین دقیقه تماشا را به خود اختصاص دادهاند. در بین فیلم های ایرانی به ترتیب پنج محتوایی که بیشترین بازدید را داشتهاند فیلم سینمایی مطرب، قسمتهای پانزده و شانزده سریال دل، فیلم سینمایی رحمان 1400، فیلم سینمایی ایده اصلی و قسمتهای 3 و 4 سریال همگناه هستند.
این ترکیب نشان می دهد که فیلم های خانوادگی و اجتماعی با اولویت کمدی بیشترین هوادار را در روزهای قرنطینه دارند و البته: ما در قرنطینه می خندیم پس هستیم!
در گروه فیلم ها و سریال های خارجی هم رفتار جالبی از سوی کاربران فیلیمو رقم خورده است. رایگان شدن بخش انیمیشن فیلیمو در بازه زمانی 7 تا 29 اسفند اقدامی بود که بار دیگر انیمیشن های پرمخاطب را در صدر جدول پربازدیدها قرار داد.
آنالیز جدید فیلیمو نشان می دهد که پنج محتوای پربازدید خارجی در بازه زمانی 7 اسفند تا 15 فروردین به ترتیب انیمیشن یخ زده 2، انیمیشن سگهای نگهبان، فیلم سینمایی جومانجی مرحله بعدی، فیلم سینمایی سونیک خارپشت و فیلم سینمایی شیوع بودهاند. شیوع فیلمی واقعگرا درباره همه گیری ویروسی مشابه ویروس کرونا است که نه تنها در ایران بلکه در دنیا به دلیل مضمون مشابه اش با احوال این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.
در خاتمه گفتنی است هدف از انتشار این گزارش که با آنالیز رفتار کاربران فیلیمو در بازه زمانی 7 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 و مقایسه آن با مدت مشابه ماه گذشته آماده شده، اطلاع رسانی درباره تاثیر دسترسی به محتوای مناسب به وسیله پلتفرم های آنلاین در جهت کنترل شیوع ویروس کووید-19 است.
انتهای پیغام/4129/
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا