اقامت بیش از 5000 گردشگر داخلی و خارجی در استان سمنان

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی استان از اقامت بیش از 5000 توریست داخلی و خارجی طی چند روز اخیر در این استان خبر داد.

اقامت بیش از 5000 گردشگر داخلی و خارجی در استان سمنان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان گفت: ظرفیت اشغال تخت، شامل نفر شب اقامت کننده در تاسیسات جهانگردی مجاز این استان 20 درصد است.

مهدی جمال 5 فروردین ماه1400 با اعلام این خبر گفت: از 28 اسفند ماه 1399 تا کنون، بیش از پنج هزار نفر جهانگرد داخلی و 35 جهانگرد خارجی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ... در استان اقامت کرده اند.

او با تاکید بر اینکه اقامت های اجرا شده با رعایت پروتکل های بهداشتی، توجه به سفر سالم و مسئولانه و در تاسیسات جهانگردی مجاز استان اجرا شده است، اضافه کرد: یک هزار و 415 نفر در هتل ها و مهمانسراها، 112 نفر در هتل آپارتمان ها،483 نفر در مهمانپذیرها، یک هزار و 920 نفر در اقامتگاه های بوم گردی، یک هزار و 19 نفر در مجتمع های جهانگردی و 56 نفر در اقامتگاه های سنتی اقامت داشتند.

جمال گفت: به رغم هیچ گونه تبلیغ در راستای سفر به استان، مسافران در استان اقامت کرده و دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان براساس شیوه نامه ابلاغی ستاد ملی کرونا رسالت ذاتی خود را مبنی بر مدیریت سفر مسئولانه انجام می دهد تا هموطنان و مسافران در سلامت کامل بوده و با خاطره خوش استان را ترک کنند.

وی با اشاره به تشدید بازدیدهای نظارتی از مراکز جهانگردی استان، گفت: تا کنون 327 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات جهانگردی استان اجرا شده و بر اساس بازدیدهای اجرا شده تا کنون 2 مرکز اقامتی تشویق شده و به 3 مرکز اقامتی و هفت مرکز پذیرایی تذکر داده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان سمنان اضافه کرد: دو مرکز پذیرایی اخطار کتبی دریافت کرده و یک مرکز اقامتی، یک دفتر خدمات مسافرتی و یک مرکز پذیرایی تعطیل و یا تعلیق شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون شکایتی از تاسیسات جهانگردی استان دریافت نشده است، گفت: جهانگردان می توانند با ارتباط با سامانه 09629 شکایات خود را اعلام کنند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان گفت: تا کنون 29 هزار و 753 نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کرده اند.

در استان سمنان 90 اقامتگاه بوم گردی، 15 هتل و مهمان سرا، 14 اقامتگاه سنتی، پنج مهمان پذیر، پنج مجتمع جهانگردی، 79 خانه مسافر، یک هتل آپارتمان، دو مرکز تفریحی سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، 31 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین راهی، 19 سفره خانه سنتی و سه موسسه آموزش جهانگردی فعال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اقامت بیش از 5000 گردشگر داخلی و خارجی در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت بیش از 5000 گردشگر داخلی و خارجی در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید