ایران 2020 و انتخابات ، سخنگوی ندای ایرانیان؛ به مواضع رهبری بازگردیم؛ جلو و عقب نیفتیم

به گزارش وبلاگ خبری، در میزگرد ایران 2020 شبکه المیادین، سخنگوی حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان با انتقاد از تندروی های سیاسی گفت، باید به مواضع رهبر انقلاب بازگردیم و نه جلو بیفتیم نه عقب.

ایران 2020 و انتخابات ، سخنگوی ندای ایرانیان؛ به مواضع رهبری بازگردیم؛ جلو و عقب نیفتیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری، شبکه خبری المیادین در ادامه ویژه برنامه های انتخاباتی خود در استودیو تهران، روز چهارشنبه به موضوع شرایط اقتصادی پرداخت.

ملحم ریا مدیر دفتر المیادین در تهران در این برنامه میزبان شهاب طباطبایی سخنگوی حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان و مجتبی ابراهیمی عضو لیست اولیه جبهه پایداری بود.

طباطبایی در پاسخ به سوال المیادین درباره اینکه آیا حزب ندای ایرانیان به عنون حزب اصلاح طلب برنامه ای اقتصادی برای کشور دارد یا خیر چرا که گفته میشود عملکرد اقتصادی دولت (که مورد حمایت اصلاح طلبان است) خوب نبوده، گفت، همه ما در اینکه شرایط اقتصادی خوب نیست مشترک هستیم و من فکر نمی کنم که کسی باشد که بگوید مردم در شرایط اقتصادی خوبی هستند. اما ما معتقدیم که آنچه اکنون در اقتصاد به وجود آمده، نتیجه مشترک همه دولت های سابق است. ما ملاحظاتی داریم و معتقدیم که شرایط کنونی نتیجه سؤءمدیریت دولت هاست.

طباطبایی با اشاره به توافق هسته ای گفت، به اعتقاد برخی، توافق هسته ای (برجام) اجرای برخی طرح های آمریکا در منطقه را با مانع روبه رو کرد و در مقابل برخی عکس این را معتقدند و می گویند که این توافق با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در تعارض است. باید به دیدگاه رهبر انقلاب بازگردیم. موضع برخی نمایندگان در مجلس، افراطی است. برخی دوستان در مجلس قبل از اینکه توافق به نتیجه برسد گفتند آن را آتش می زنیم و رهبر انقلاب از این انتقاد کردند. ما نباید از رهبری جلو بیفتیم و نه عقب بلکه باید به رویکرد رهبری توجه کنیم.

مجری المیادین پرسید، شما اصلاح طلبان متهم هستید که بیشتر به نیروی خارجی نگاه می کنید به جای آنکه به توانمندی داخلی تکیه کنید. نظرت چیست؟ طباطبایی گفت، آن نگاه درون زا به اقتصاد را ما هم معتقدیم و معتقدیم که باید اقتصاد و تولید داخلی تقویت شود. بعد از توافق هسته ای و قبل از آنکه آمریکا از آن خارج شود، شما به آمار نگاه بکنید. در سال 2017 و 2018 تولید داخلی را با توجه به نرخ تورم نگاه بکنید..

ریا از ابراهیمی پرسید، برخی میگویند که جریان اصلاح طلب در سایه دولت روحانی، بهترین کاری که برای اقتصاد می شد انجام داد، عمل کرد. آیا جریان اصولگرایی برنامه اقتصادی بهتری دارد در این انتخابات؟ . ابراهیمی گفت، ببینید حرفی که را که شخصی در جایی می زند نمی توان حرف یک جریان دانست. نکته دوم درباره بیانات رهبری که آقای طباطبایی اشاره کرد، این است که رهبر انقلاب مثل ناخدای کشتی می ماند. من سوال میکنم که آیا جریان اصلاح طلبی به توصیه های ایشان عمل کرده اند؟ ما فکر می کنیم که آنها خلاف رویکرد ایشان عمل کرده اند چه در سیاست داخلی چه در سیاست خارجی. در خصوص اقتصاد داخلی هم باید بگویم که برخی افراد در جریان اصلاح طلبی و یا در دولت، حرف های خوبی می زنند اما عمل کرده اند؟ منافع نفتی بالاخره یک روز تمام می شود. ما لازم می بینیم که باید از این درآمد جدا شویم.

المیادین پرسید، شما الان چه برنامه هایی را پیشنهاد می کنید و ابراهیمی گفت: آیا کسی مخالف آزادسازی بودجه و درآمد کشور از درآمد نفتی است؟ نفت یک روز تمام می شود. وقتی می گوییم که باید تکیه بر نفت کم شود، معنایش تکیه بر برنامه های جدید است. باید اقتصادیات آزاد و برای برخی درآمدها اقتصادیات وضع و از فرارهای اقتصادیاتی جلوگیری شود چرا که این فقره، در حد خودش، بودجه بزرگی است. برخی معافیت های اقتصادیاتی باید لغو شود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "ایران 2020 و انتخابات ، سخنگوی ندای ایرانیان؛ به مواضع رهبری بازگردیم؛ جلو و عقب نیفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران 2020 و انتخابات ، سخنگوی ندای ایرانیان؛ به مواضع رهبری بازگردیم؛ جلو و عقب نیفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید