بایدها و نبایدهای خرید انواع لوستر چوبی

به گزارش وبلاگ خبری، این روزها انواع لوستر چوبی یکی از کاربردی ترین، محبوب ترین و پرفروش ترین لوسترهای موجود در بازار هستند. لوستر چوبی همه فن حریف هستند و تنوع در آن ها به حدی بالاست که می توانید ساختارهای انتخاب لوستر بر اساس مینیمال، کلاسیک و یا مجلل بودن را نادیده بگیرید. به علت تنوع زیاد لوسترهای چوبی، در تمام خانه ها از مدرن گرفته تا سنتی، امکان جانمایی دارند. در این سبک از لوستر، از لوستر چوبی مدرن گرفته تا لوستر چوبی فانتزی و … را شامل می گردد و به شما فرصت را می دهد تا با دنیای هزار رنگ این سبک لوسترها آشنا شوید. در این راهنمای خرید درباره انواع لوستر چوبی مدرن و مقرون به صرفه و موارد مهم در خرید یک لوستر چوبی مناسب صحبت خواهیم کرد.

بایدها و نبایدهای خرید انواع لوستر چوبی

در لوسترهای چوبی، انواع مختلفی از لامپ ها هم به کاربرده می گردد و شما هیچ محدودیتی برای استفاده از انواع لامپ در این نوع از لوستر ندارید. از لامپ های معمولی پرمصرف تا لامپ های کم مصرف و ال ای دی در لوسترهای چوبی قابل استفاده هستند.

این لوسترها علاوه بر سبک های مختلف در طراحی و فراوری، در شاخه های مختلفی از تک شاخه گرفته تا چندشاخه، لوستر چوبی سقفی، لوستر چوبی وبلاگ خبریکوب و غیره عرضه می شوند.

راهنمای خرید انواع لوستر چوبی

خرید لوستر از جمله لوستر چوبی بایدها و نبایدهایی دارد که با توجه به بودجه، کاربرد و سلیقه مان باید آن ها را بدانیم تا خرید خوبی را تجربه کنیم. از این رو در ادامه مواردی که باید در زمان خرید لوستر چوبی در نظر داشته باشید را آورده ایم.

  • هدف از خرید لوستر
  • جنس و کیفیت چوب لوستر
  • میزان لوستر چوبی
  • توجه به سبک نورپردازی
  • قیمت انواع لوستر چوبی

هدف را معین کنید

هدف از خرید لوستر، فضایی که قرار است برای آن لوستر تهیه کنید،

  • توجه به ارتفاع سقف و ارتفاع لوستر، ابعاد لوستر، طبقه ای بودن یا نبودن لوستر و بعلاوه آویزدار بودن یا نبودن لوستر، از جمله مسائلی است که می تواند به عنوان راهنمای خرید لوستر چوبی به شما یاری کند.
  • هرچه ارتفاع سقفی که قصد خرید لوستر چوبی برای آن را دارید بیشتر باشد، لوسترهای چوبی بلند، چندطبقه و آویزدار انتخاب مناسب تری هستند.
  • با کوتاه تر شدن سقف، لوسترهای چوبی سقفی و کوتاه برترین انتخاب خواهند بود.
  • از آنجایی که سبک سقف خانه های امروزی نسبت به خانه های قدیمی بسیار فرق دارد، در نتیجه نوع گچ بری های آن ها هم تغییر نموده است؛
  • بعلاوه استفاده از سقف کاذب این روزها کاربرد بیشتری دارد، این مساله می تواند در انتخاب انواع لوستر چوبی اثرگذار باشد؛
  • در خانه ای با گچ بری های زیاد و پیچیده، استفاده از لوسترهایی با طرح های شلوغ اصلاً توصیه نمی گردد.

جنس و کیفیت چوب لوستر

علاوه بر تنوع در مدل و انواع لوسترهای چوبی، مواد به کار رفته در آن نیز متنوع هستنند؛ تا جایی که علاوه بر چوب طبیعی و چوب مصنوعی، در لوستر چوبی مدرن از آهن نیز استفاده می گردد. در واقع ترکیب فلز با چوب و ترکیب شیشه با چوب از انواع ترکیب های به کار رفته در لوسترهای چوبی هستند. با توجه به چوبی بودن لوستر موردنظرتان، مهمترین و اولین نکته ای که در انتخاب این لوستر باید درنظر بگیرید، جنس چوب به کاررفته در آن است.

لوسترهای ام دی اف مقاومت بسیار کمی در برابر رطوبت دارند و خیلی سریع از شکل می افتند و حالت کهنگی به خود می گیرند و از طرفی هم زود خراب می شوند. به خاطر داشته باشید، اطمینان از کیفیت چوب به کار رفته، مهمترین نکته در انتخاب انواع لوسترهای چوبی است.

میزان لوستر چوبی

انتخاب نوع و تعداد چراغ های استفاده شده در لوستر، نکته مهم دیگری است که به هنگام خرید لوستر چوبی باید مورد توجه قرار دهید. مثلاً تعداد لامپ ها به ابعاد فضا بستگی دارد و بهتر است در یک فضای کوچک از لوسترهایی با لامپ های کمتر بهره ببرید؛

چرا که تعدد بیش از حد لامپ ها، چشم ها را آزار می دهد و برای همین ممکن است مجبور شوید بعضی از چراغ ها را برای تنظیم شدت نور خاموش کنید. برای همین توصیه می کنیم هم از نظر زیبایی شناسی هم از نظر مصرف انرژی و هم برای توجیه مالی، لوستر چوبی موردنظرتان را مناسب با ابعاد محلی که برایش درنظر گرفته اید، انتخاب کنید.

توجه به سبک نورپردازی

نکته دیگری که در هنگام خرید لوستر چوبی باید موردنظر داشته باشید، سبک نورپردازی لوستر است. نورپردازی به سمت پایین مناسب ترین نوع نورپردازی است، چرا که محیط را روشن می نماید. نورپردازی انواع مختلفی دارد؛ نورپردازی به سمت بالا سقف را روشن می نماید و نورپردازی خوابیده نور را به سمت وبلاگ خبریها راهنمایی می نماید. برای همین پیشنهاد می کنیم نوع نورپردازی در خرید انواع لوستر چوبی را از قلم نیاندازید.

قیمت لوستر چوبی

شاید یکی از دلایل پرطرفدار بودن لوسترهای چوبی، طیف قیمت های وسیعی باشد که این نوع لوسترها دارند و در نتیجه افراد با هر نوع درآمدی، می توانند از انواع لوسترهای چوبی مدرن و مقرون به صرفه در دکوراسیون خانه و یا فضای کاری خود استفاده نمایند.

قیمت مناسب، سبکی و راحتی جابه جایی از مهمترین ویژگی های این لوسترهاست. البته با توجه به نوع و کیفیت چوب، نوع لامپ، تعداد شاخه های لوستر، میزان و ابعاد لوستر قیمت لوسترهای چوبی تغییر می نماید.

انواع لوستر چوبی

در دنیای لوسترهای چوبی، انتخاب نوع لوستر چوبی به تناسب فضایی که برای آن در تدارک لوستر هستید هم مهم است. لوسترهای چوبی در همه فضاها از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب، راهرو، تا لوستر پذیرایی و اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند. پس با خیال راحت و به خرید این نوع از لوستر بروید و مطمئن باشید که دنیای متنوعی در انتخاب لوستر چوبی مدرن و مقرون به صرفه برای تمام فضاهای خانه پیش روی شما گگردده می گردد. در ادامه به شرح درباره بعضی از انواع لوسترهای چوبی می پردازیم.

  • لوستر چوبی برای آشپزخانه
  • لوستر چوبی برای پذیرایی
  • لوستر چوبی برای اتاق خواب
  • انواع لوستر چوبی فانتزی
  • انواع لوستر چوبی مدرن
  • لوستر چوبی سقفی

برای تماشا تمام آگهی های لوستر کلیک کنید

لوستر چوبی برای آشپزخانه

هماهنگ کردن لوستر چوبی با وسایل منزل را در هنگام انتخاب از یاد نبرید.

  • تصویر دکوراسیون و به ویژه وسایل چوبی خانه را در حافظه داشته باشید. می توانید یک عکس از فضای مدنظرتان در خرید همراه خود داشته باشید تا هنگام انتخاب دچار مشکل نشوید.
  • برای مثال در انتخاب لوستر چوبی برای آشپزخانه یا غذاخوری، شکل و میزان میز غذاخوری را باید مورد توجه قرار دهید؛ زیرا لوسترهای چوبی در آشپزخانه قرار است حکم مکمل دکوراسیون را بازی نمایند، در نتیجه نباید بر فضای سالن غذاخوری غلبه نمایند.
  • در آشپزخانه هماهنگ کردن لوستر چوبی با کابینت های چوبی نیز مورد توجه بسیاری از خریداران است. در بین انواع لوسترهای چوبی، لوستر چوبی آویز از جمله پرطرفدارترین لوسترهای آویز در اتاق خواب و آشپزخانه هستند.

لوستر چوبی برای پذیرایی

در انتخاب لوسترهای چوبی برای پذیرایی، علاوه بر ابعاد سالن، به ارتفاع از سقف و مواردی از این دست توجه کنید تا لوستر چوبی پذیرایی با وسایل موجود از هارمونی و ترکیب رنگ مناسبی برخوردار باشند.

لوستر چوبی برای اتاق خواب

در انتخاب لوسترهای چوبی برای اتاق خواب، مهمترین نکته، شدت نور است. توصیه می گردد که در اتاق خواب از لوسترهای چوبی که حباب آن ها رو به بالاست بهره ببرید تا نور در اتاق خواب پخش نگردد. علاوه بر این اگر سقف اتاق خواب کوتاه است، به شما لوستر چوبی مدرن سقفی را توصیه می کنیم.

انواع لوستر چوبی فانتزی

برای تغییر در دکوراسیون منزل، لوسترهای چوبی فانتزی انتخاب مناسبی هستند. این نوع لوسترهای چوبی از تنوع بالایی برخوردارند. در واقع هر سلیقه ای می تواند از بین لوسترهای چوبی فانتزی یک انتخاب داشته باشد. علاقه مندان به سبک های متفاوت و آن هایی که از دکوراسیون های معمولی رایج خسته شده اند، از علاقمندان لوسترهای چوبی فانتزی هستند.

لوسترهای چوبی مدرن

شاید وقتی از لوسترهای چوبی صحبت می گردد، خیلی از ما طرح های سنتی که در خانه قدیمی های خاطرات دورمان به یاد داریم، در نظرمان پیدا گردد؛ اما انواع لوستر چوبی مدرن پا به عرصه رقابت گذاشته اند که یک گروه از انواع مدل های لوستر را به خود اختصاص می دهند.

لوسترهای چوبی مدرن، غالبا نمایی ساده دارند. شاید فکر کنید با توجه به چوبی بودن جنس لوستر، این لوسترها صرفا از جنس چوب باشند، اما چوب تنها یکی از انواع موادی است که در لوستر چوبی مدرن به کار می رود.

مدل های متنوع و امروزی فراوانی از این لوسترها وجود دارد که آن ها را به یک اِلمان خاص تبدیل می نماید. این لوسترهای چوبی مدرن و شیک در ترکیب با شیشه و فلز و از ظاهری کاملا مدرن برخوردار خواهند شد.

لوستر چوبی سقفی

لوسترهای چوبی غالباً ترکیبی از چوب و شیشه دارند و بیشتر در مکان هایی با سقف کوتاه استفاده می شوند. سبکی از ویژگی های مهم این لوسترها است که امکان جابه جایی آن ها را به راحتی فراهم می نماید.

در این راهنمای خرید مواردی که در خرید یک لوستر چوبی باید در نظر داشته اید را آورده ایم. شما برای خرید یک لوستر چوبی مناسب چه نکاتی را در نظر می گیرید؟

آگهی های انواع لوستر را در وبلاگ خبری ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "بایدها و نبایدهای خرید انواع لوستر چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای خرید انواع لوستر چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید