تقویت ابزارهای تشخیص اوتیسم و گلایه ای از دانشگاه فرهنگیان
به گزارش وبلاگ خبری، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تحصیل 2080 دانش آموز اوتیسم در مدارس عادی و خاص خبر داد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی باعث شد بتوانیم بچه ها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم.

مجید قدمی در گفت وگو با وبلاگ خبری، با بیان اینکه در حال حاضر 2080 دانش آموز اوتیسم در مدارس ویژه اوتیسم و 210 دانش آموز در قالب آموزش فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند گفت: کار بسیار مسئله ای است که یک کودک مبتلا به اوتیسم کنار بچه های عادی بنشیند، اما اتفاق افتاده و به دنبال بهبود عملکردی این دانش آموزان هستیم.
وی اضافه کرد: هدف گذاری ما دایر شدن 32 مدرسه اوتیسم در 32 استان کشور است، البته در کلانشهرها چون تهران و اصفهان بیش از دو یا سه مدرسه را داریم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تقویت ابزارهای تشخیصی نیز اشاره کرد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی و باعث شد بتوانیم بچه ها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم. همچنین کتاب های درسی دانش آموزان اوتیسم که همزمان اختلال کم توانی ذهنی داشتند را نیز چاپ و به دستشان رساندیم.
قدمی اضافه کرد: تربیت مدرس دانش آموزان اوتیسم را برای همه استان ها پیش بینی و برای هر استان یک متخصص تربیت کردیم. بیش از 20 دوره و کارگاه آموزشی در حوزه اوتیسم با همکاری مرکز امور بین الملل وزارتخانه و یونیسف برگزار و محتوای آموزشی مناسب را هم تولید کردیم.
وی با گلایه از عملکرد دانشگاه ها که بیشتر روی تشخیص اوتیسم کار می کنند تا محتوای آموزشی ویژه برای آنها گفت: آنچه که در سازمان استثنایی با توجه به پتانسیل و توانمندی های موجود انجام می دهیم کار بر روی محتواست. متاسفانه دانشگاه ها در حوزه آموزش، پرورش و توانبخشی دانش آموزان اوتیسمی، فارغ التحصیلان توانمند در اختیار مدارس قرار نمی دهند و ایراد کار به دانشگاه فرهنگیان هم برمی گردد زیرا اکنون چنین نیرویی تربیت نمی کند.
منبع: خبرگزاری ایسنا