در این ساعت ورزش کنید تا لاغر شوید

به گزارش وبلاگ خبری، تحقیقات تازه نشان می دهد بزرگسالانی که به طور معمول در صبح زود ورزش میانه تا شدید انجام می دهند نسبت به افرادی که در اواخر روز ورزش می نمایند کمتر در معرض اضافه وزن یا چاقی هستند.

در این ساعت ورزش کنید تا لاغر شوید

به گزارش مدیسن نت، تانگ یو ما، نویسنده این مطالعه از دانشگاه فرانکلین پیرس نیوهمپشایر، می گوید: برای افرادی که به طور منظم ورزش می نمایند، اگر صبح زود ورزش نمایند، شاخص توده بدنی آن ها 2 واحد کمتر و دور کمر آن ها 3.5 سانتیمتر کوچک تر است.

BMI (شاخص توده بدنی) و دور کمر دو معیار کلیدی خطر چاقی هستند.

به گفته یو ما، نتیجه این است که تمرین صبحگاهی ابزاری امیدوارنماینده برای مدیریت وزن است.

برای آنالیز این سوال، محققین شرایط چاقی را در بین تقریباً 5300 مرد و زن بالغ آنالیز کردند. همه در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه ایالات متحده بین سال های 2003 تا 2004 یا بین سال های 2005 تا 2006 ثبت نام نموده بودند.

بر اساس روال فعالیت، آن ها به یکی از سه گروه تمرینی تقسیم شدند: صبح (642 شرکت نماینده)، ظهر (2456) یا عصر (2187).

بعلاوه میزان دور کمر و نمرات BMI آن ها محاسبه شد.

نتیجه: تعیین شد که ورزش بین ساعت 7 صبح تا 9 صبح با ریسک کمتر اضافه وزن یا چاقی در مقایسه با ورزش کردن در اواخر روز همراه است.

نمرات BMI نشان داد که همه شرکت نمایندگان در مطالعه اضافه وزن داشتند، به این معنی که BMI آن ها بین 25 تا 29.9 ثبت شده بود.

اما در حالی که میانگین توده بدنی در گروه صبحگاهی 25.9 بود، آن هایی که در گروه ورزش ظهر و عصر بودند میانگین BMI به ترتیب 27.6 و 27.2 داشتند.

به طور مشابه، در حالی که میانگین دور کمر در بین ورزشکاران صبحگاهی حدود 91 سانتیمتر بود، این عدد در بین گروه های ظهر و عصر بین 94 تا 96 سانتیمتر بود.

این ارتباط ممکن است به این علت باشد که در اوایل صبح، بدن ما پس از یک شب نخوردن در حالت اُفت پایین واقع شده است. ما کربوهیدرات زیادی برای سوزاندن نداریم، بنابراین بدن ما برای فراوری انرژی مورد احتیاج برای ورزش بیشتر به چربی بدن متکی است. احتمالاً به همین علت است که ورزش صبحگاهی ممکن است برای مدیریت وزن بهتر باشد.

با این حال محققان توصیه می نمایند هر زمانی که برای شما بهتر و راحت تر است ورزش کنید.

منبع:مهر

منبع: فرارو

به "در این ساعت ورزش کنید تا لاغر شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این ساعت ورزش کنید تا لاغر شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید