سازمان بهداشت جهانی: خطر ابتلا به سویه اومیکرون بسیار بالا است

به گزارش وبلاگ خبری، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که سویه تازه ویروس کرونا بسیار خطرناک بوده و میتواند باعث افزایش تعداد مبتلایان و در نتیجه بالا رفتن آمار تلفات در سطح جهانی گردد.

سازمان بهداشت جهانی: خطر ابتلا به سویه اومیکرون بسیار بالا است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری به نقل از رویترز، سازمان بهداشت جهانی امروز (دوشنبه) بیان کرد که سویه نو ویروس کرونا با نام اومیکرون احتمالا در نقاط مختلف جهان توسعه خواهد یافت. خطر ابتلا به این سویه در سطح جهانی بسیار بالا است و میتواند در بعضی منطقه ها عوارض شدیدی به همراه داشته باشد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل از 194 عضو خود خواست تا واکسیناسیون گروه حساس را با سرعت بیشتری انجام داده تا درصورت افزایش احتمالی تعداد مبتلایان، طرح های جایگزین برای حفظ خدمات ضروری بهداشتی آماده اجرا باشند.

سازمان بهداشت جهانی بیان کرد: اومیکرون تعداد زیادی جهش بی سابقه داشته که بعضی از آنها برای تاثیر بالقوه بر جهت پاندمی نگران کننده هستند.

در ادامه بیانیه این سازمان آمده است: ریسک جهانی کلی مرتبط با این سویه بسیار بالا ارزیابی شده است.

سازمان جهانی بهداشت بعلاوه هشدار داده که افزایش تعداد مبتلایان، بدون توجه به تغییرات در این ویروس میتواند باعث افزایش تقاضا برای مراقبت های بهداشتی شده و بعلاوه میتواند به افزایش مقدار مرگ و میر منتهی گردد.

این سویه برای اولین بار در 24 نوامبر در آفریقای جنوبی به سازمان بهداشت گزارش شد که پس از آن تعداد مبتلایان با شیب بسیار بالایی افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سازمان بهداشت جهانی: خطر ابتلا به سویه اومیکرون بسیار بالا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی: خطر ابتلا به سویه اومیکرون بسیار بالا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید