سامانه خرید از کتابفروشی باید الگوی سایر فعالیت ها در بخش فرهنگی کشور باشد

به گزارش وبلاگ خبری احسان قدیمی، شاعر و منتقد ادبی در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران درباره سامانه خرید از کتابفروشی مطرح کرد: به نظر می رسد این سامانه با دو مقوله و هدف کتاب خریدن و کتابخوان شدن مردم راه اندازی شده است؛ بنابراین این سامانه به خرید کتاب از سوی مردم یاری می نماید.

سامانه خرید از کتابفروشی باید الگوی سایر فعالیت ها در بخش فرهنگی کشور باشد

شاعر مجموعه سمت سرازیر مرکز با تاکید بر اینکه یکی از لذت بخش ترین فعالیت های جهان خواندن کتاب فیزیکی است، اعلام کرد: حس و حال کتاب خریدن لذت خاصی دارد و با قدم زدن در کتابفروشی ها می توانیم به این حس و حال برسیم؛ سامانه خرید از کتابفروشی به مثابه قدم زدن مجازی در کتابفروشی هاست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم به سمت خرید مجازی تمایل پیدا نموده اند این سامانه فرصت مناسبی برای صرفه جویی در وقت و زمان خریداران است؛ در خانه نشسته اید و به صورت مجازی وارد یک کتابفروشی می شوید و کتاب های موجود در آن را مشاهده و اثر مدنظر خود را پیدا نموده و خرید می کنید. بعلاوه در این سامانه خریداران می توانند به انتخاب خودشان کتابفروشی مورد نظر خود را انتخاب و کتاب های خود را از آن خریداری نمایند. به عبارتی در این سامانه یک کتابفروش کتاب های موجود خود را در کل کشور پخش می نماید.

شاعر مجموعه نت خاکستری گنجشکان با اشاره به هزینه ارسال پستی کتاب ها در سامانه خرید از کتابفروشی مطرح کرد: ارسال کتاب از سوی کتابفروشی ها در هر نقطه ای از کشور با هزینه پستی هشت هزار تومان بسیار مناسب است. بنابراین می توان نتیجه گرفت همه شرایط برای خرید کتاب در این سامانه فراهم شده است و بهانه ای برای کتاب نخریدن یا کتاب نخواندن وجود ندارد.

وی اعلام کرد: این سامانه می تواند با ایجاد جریان کتابخوانی در کشور مانع از کاهش سرانه مطالعه گردد و از شکل گیری بحران عدم مطالعه کتاب در کشور جلوگیری کند؛ از این جهت که دسترسی به کتاب برای مردم در سراسر کشور آسان می گردد و مردم برای خرید کتاب رغبت پیدا می نمایند. بنابراین این سامانه کار مبارکی است و باید الگوی سایر فعالیت ها در بخش فرهنگی کشور باشد و با افزودن بخش های متنوع و تشویقی، مستمر بوده و ادامه پیدا کند تا همه چرخه نشر از آن منتفع شوند.

احسان قدیمی در خاتمه گفت: صدا و سیما و رسانه ها باید معرفی این سامانه را در فهرست برنامه های خود قرار دهند تا قدم بزرگی برای بالابردن سرانه مطالعه در کشور برداشته گردد. به این سامانه نباید از یک بعد نگاه کرد بلکه باید ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن را نیز در نظر گرفت و باید از سوی دولت حمایت گردد تا نتیجه مدنظر آن حاصل گردد.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه خرید از کتابفروشی به نشانی c.ketab.ir ضمن ثبت نام، کتاب های مورد نظر خود را از کتابفروشی های عضو خریداری و با پرداخت صرفا هشت هزار تومان برای هر بسته پستی از هر نقطه کشور، کتاب های خریداری شده را در نشانی ثبت شده تحویل بگیرند.

خریداران و کتابفروشان می توانند برای دریافت هدایت درباره فرآیندهای ثبت نام، خرید و فروش کتاب از طریقسامانه خرید از کتابفروشی در روزهای کاری هفته از ساعت 9 تا 18 با شماره 91009898-021 (مرکز پشتیبانی و پاسخگویی) تماس بگیرند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سامانه خرید از کتابفروشی باید الگوی سایر فعالیت ها در بخش فرهنگی کشور باشد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سامانه خرید از کتابفروشی باید الگوی سایر فعالیت ها در بخش فرهنگی کشور باشد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه خرید از کتابفروشی باید الگوی سایر فعالیت ها در بخش فرهنگی کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید