خودکفایی در فراوری کاغذ اولویت دولت است

به گزارش وبلاگ خبری، آئین اختتامیه سی ونهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و نهمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، امروز (سه شنبه 24 اسفندماه 1400) با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علیرضا مختارپور، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اهالی فرهنگ در تالار وحدت برگزار گشت.

خودکفایی در فراوری کاغذ اولویت دولت است

اسماعیلی در این آئین اعلام کرد: دولت مردمی از ابتدا با وجود این که حوزه مطالبات مردم و مسائل مالی و معیشتی ایجاب می کرد که فضای دولت معطوف به حل این مسائل گردد، کوشش کرد تا پابه پای اقتصاد به فرهنگ و هنر هم توجه جدی گردد و ار ابتدای دولت در این حوزه شاهد ارتقاء و کوشش چشمگیر در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: برای حوزه کتاب، فعالیت های متنوعی مدنظر قرار گرفته است که کوشش برای خود کفایی در صنعت نشر و فراوری کاغذ در اولویت قرار گرفته است. کوشش مان این است تا خاتمه سال 1401 تا 80 درصد به خودکفائی در حوزه کاغذ برسیم. کوشش می کنیم همه کارهایی را که برای فراوری مقرون به صرفه احتیاج است، انجام دهیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود شیوع کرونا، کار بزرگی که دولت مردمی انجام داد، کوشش برای تعطیل نشدن برنامه های فرهنگی بود. در این مدت، دو دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار گردید که در دوره دوم یک میلیون و 331 هزار نسخه کتاب فروخته شد و این کتاب ها به صورت رایگان به 2975 روستا و 1265 شهر ارسال شدند که اتفاقی کم نظیر بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: با تمهیدی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا دیده شده، ان شاءالله نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال 1401 به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سه فعالیت مهم فرهنگی دولت سیزدهم، گفت: در این چندماهه که از فعالیت دولت مردمی می گذرد، شاهد برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد و جشنواره شعر فجر بودیم و این سومین رویداد مهم فرهنگی است که با دقت و جدیت فراوان و داوری های علمی انجام شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "خودکفایی در فراوری کاغذ اولویت دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی در فراوری کاغذ اولویت دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید