سرمربی تیم ملی کاراته بانوان خودش را مدیون مردم می داند ، تلنگری که از طرف خدا به زندگی ام خورد

به گزارش وبلاگ خبری، هر حادثه تلخی می تواند پیامد خوبی هم داشته باشد. گاه حوادث تلخ تلنگری می شوند تا زندگی مان را به مسیری بهتر راهنمایی کنیم. درست مانند اتفاقی که برای فرحناز ارباب سرمربی تیم ملی کاراته بانوان ایران و قهرمان ارزنده و مدال آور کشورمان افتاد.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان خودش را مدیون مردم می داند ، تلنگری که از طرف خدا به زندگی ام خورد

وبلاگ خبری- محمد حسینی: بیشتر اهالی ری او را به خوبی می شناسند چون او بچه محل ماست. شهریور سال گذشته، وقتی بسیاری از ما خبر تصادف شدید ارباب را شنیدیم حسابی دلنگران شدیم و از صمیم قلب آرزو کردیم تا این قهرمان ارزنده هم محله ای ما سلامتی خود را به دست آورد و دوباره برای ری و ایران افتخارآفرین گردد اما هرگز تصور نمی کردیم که این حادثه ناگوار می تواند نگرش او را نسبت به زندگی تغییر دهد. او اکنون بیش از گذشته در فکر مردم شهر خود است و کوشش می نماید که به شکرانه سلامتی اش بیشتر از قبل به هم محله ای هایش خدمت کند.

قصه های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

قهرمانان نمی میرند

ارباب می گوید که بسیاری از قهرمانان ملی نگران خداحافظی از جهانی قهرمانی هستند و تصور می نمایند که فراموش می شوند: اما این حادثه به من آموخت بزرگ ترین حامی ما خداست و خانواده و مردم ما هم هیچ گاه قهرمانان خود را از یاد نمی برند و البته عملکرد خود قهرمان هم در مسیر زندگی و قهرمانی بسیار مؤثر است.

زهرا سعدآبادی که همراه دختر 6 ساله اش از خدمات ورزشی رایگان باشگاه مهران ری استفاده می نماید می گوید: من در باشگاه های زیادی حضور یافته ام اما با وجود پرداخت هزینه های زیاد، اصلاً راضی نبودم. از روزی که به اینجا آمده ام می بینم که نحوه مدیریت، اخلاق و آموزش خانم ارباب و محیط و امکانات همه و همه عالی است. جالب اینکه همه این امکانات رایگان است. ابتدا باور نمی کردم ولی امروز پس از گذشت بیش از یک ماه از هر نظر لذت می برم که در اینجا با دخترم ورزش می کنم و خیالم راحت است که دخترم زیر نظر خانم ارباب در کاراته قهرمان خواهد شد. با تماشا چنین وضع، خیلی ها را تشویق نموده ام به باشگاه خانم اربابی بیایند و رایگان آموزش ببینند.

ارباب فیلم ها و تصاویر مربوط به تصادف سال گذشته را نشان ما می دهد و خاطره آن روز تلخ را دوباره زنده می نماید. او از این تصادف به عنوان تلنگری بزرگ و مهم در زندگی اش یاد می نماید که سبب شد تا او زمینه ارائه خدمات ورزشی رایگان در محله را فراهم کند. می گوید: در آن حادثه من به شدت از ناحیه کمر، دست و زانوهایم مجروح شدم. پزشکان تقریباً امیدی به زنده ماندن من نداشتند. در بهترین حالت امیدوار بودند که روی ویلچر به زندگی ادامه بدهم. به لطف خدا و دعای پدر و مادرم و مردم عزیز کشورم قطع نخاع هم نشدم و توانستم خیلی زود به صحنه ورزش کشور برگردم و حتی با وجود پلاتین در بدنم با فیزیوتراپی های زیادی که انجام دادم یک ماه است که دوباره ورزش می کنم. این تصادف و اتفاقات بعد از آن مثل تجمع های بی حد و وصف مردم و ابراز نگرانی و دعای آنها در مقابل بیمارستان، همه و همه سبب شد تا این حادثه تلنگری باشد برای من تا دیدگاهی متفاوت به جهان و زندگی پیدا کنم و از آن روز دنبال فرصتی بودم تا دِین خود را به مردم شهر و محله ام ادا کنم.ورزشکار هم محله ای می گوید: از آن روز به خودم آمدم و تصمیم گرفتم به شهر و محله و مردم عزیزم در عرصه ورزش خدمت کنم و تجربیات و امکانات ورزشی خود را در حد توان و امکان، رایگان در اختیار آنها قرار دهم. بعداز آن حادثه دریافتم همه چیز مال و ثروت نیست. این موضوع امروز برای من یک شعار نیست. من امروز قدر و ارزش دعای پدر و مادرم و مردم عزیز کشورم را به خوبی می دانم. این دعاها و زندگی در همسایگی حضرت عبدالعظیم(ع) بهترین و اصلی ترین سرمایه های زندگی من هستند.

آموزش های رایگان

ارباب می گوید: چند ماهی است که برای گروه سنی 5، 6 و 7 سال کاراته را حرفه ای تا سطح قهرمانی و ملی آموزش می دهم. برای معلولان و ناشنوایان هم بدون محدودیت سنی کلاس هایی را دایر نموده ام که همه اینها رایگان است. برای مادران بالای 40 سال ورزش ایروبیک و ورزش صبحگاهی را کاملاً رایگان در همین باشگاه برگزار می کنم. در گام بعدی قصد دارم با یاری قهرمانان نامی شهرری مثل خانم ها عباسعلی، تقی پور، جعفری زاده و قاضی زاده که از دل همین شهر و محله و باشگاه برخاسته اند استعدادیابی در رشته های رزمی را در مدارس شروع کنیم و از دل این مدارس استعدادهای نهفته ای که در شهرری فراوان هستند، شناسایی و از آنها قهرمانانی شایسته برای سربلندی کشورمان به تیم ملی معرفی کنیم. در این باشگاه برای حضور بانوان ری برای استفاده از این خدمات رایگان با کمال افتخار باز است.

مدیون دعای مردم

ارباب می گوید: من امروز با دعاهای این مردم سرپا هستم و باید حق آنها را ادا کنم. در ابتدا خیلی کارم سخت بود. چون تعجب می کردند یا باور نداشتند چنین خدماتی در باشگاه مهران ری رایگان انجام گردد. ولی کم کم با بیشتر شدن ثبت نام ها و تشکیل کلاس ها و روند آموزش اطمینان حاصل کردند و این روند خوشبختانه با حضور گرم و استقبال بانوان هرچه جلوتر می رود بهتر و کامل تر می گردد و امیدوارم در این مسیر پیروز باشیم.ارباب از 12 سال قبل سرمربی تیم ملی کارته بانوان است. او 11 سال متوالی عضو تیم ملی بود و 7 سال متوالی به عنوان بهترین مربی کشور انتخاب شد. او ده ها مدال رنگارنگ قهرمانی را در ویترین افتخاراتش دارد. ارباب که سال 1392 عنوان مربی اخلاق مدار کشور را کسب نموده بود اکنون مدیر باشگاه مهران ری است که به عنوان باشگاه برتر کشور شناخته شده است. ارباب در این باشگاه کوچک بیش از 25 قهرمان ملی پوش را پرورش داده که مدال های آسیایی و جهانی را به گردن آویخته اند. سرمربی پرافتخار کشورمان با کارنامه درخشانی که دارد سخت عاشق شهر و محله ای است که در آن به جهان آمده، زندگی نموده و در آن قهرمان شده است. او خود را مدیون این شهر و مردم آن می داند و برخلاف برخی از قهرمانان که بعداز رسیدن به سکوهای جهانی راه منطقه ها شمالی را در پیش گرفتند او عاشق ری است و می گوید: من متعلق به همین شهر هستم و با وجود پیشنهادهای مختلف از چندین کشور و حتی منطقه ها شمالی تهران ترجیح می دهم در قبله تهران به هم محله ای هایم خدمت کنم.بانو ارباب می گوید: خاک شهرری قهرمان پرور است و با حمایت مسئولان به خصوص در رشته رزمی از استعدادهای فراوانی که در دل این شهر نهفته است می توانیم قهرمانان زیادی به تیم ملی معرفی کنیم. یادمان نرود خانم حمیده عباسعلی، نخستین زن ایرانی که کشورش را به مدال جهانی کاراته رساند بچه شهرری است. من مطمئن هستم نمایندگانی از شهرری در کاروان 2020 المپیک توکیو حضور دارند و به شایستگی برای کشور افتخارآفرینی می نمایند.

-----

منتشر شده در وبلاگ خبری محله منطقه 20 در تاریخ 1395/12/09

منبع: همشهری آنلاین

به "سرمربی تیم ملی کاراته بانوان خودش را مدیون مردم می داند ، تلنگری که از طرف خدا به زندگی ام خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی کاراته بانوان خودش را مدیون مردم می داند ، تلنگری که از طرف خدا به زندگی ام خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید