سفر وزیر خارجه آلمان به ترکیه و یونان در بحبوحه تنش دو کشور

به گزارش وبلاگ خبری، یونان در واکنش به عملیات این کشتی اکتشافی نیروهای مسلح خود را در حالت آماده باش قرار داده و ناوهایش را برای رصد اوضاع به منطقه اعزام نموده است.

سفر وزیر خارجه آلمان به ترکیه و یونان در بحبوحه تنش دو کشور

وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) به آلمان و یونان سفر می نماید تا در اقدامی به کاهش تنش های بین دو کشور که در پی مناقشات دریای مدیترانه شرقی بیشتر شده، بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفر هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در حالی صورت می گیرد که یونان رزمایش خود را با حضور نیروهای هوایی و دریایی در کرت، واقع در جنوب شرق مدیترانه و جزیره کاستلوریزو، واقع در جنوب یونان و درست در نزدیک منطقه ای شروع نموده که ترکیه کشتی اکتشافی اوروچ رئیس را با همراهی ناوهایش برای شناسایی ذخایر نفت و گاز اعزام نموده است.

یونان در واکنش به عملیات این کشتی اکتشافی نیروهای مسلح خود را در حالت آماده باش قرار داده و ناوهایش را برای رصد اوضاع به منطقه اعزام نموده است.

وزیر خارجه آلمان پیش از سفرش به یونان و ترکیه گفت: آنکارا و آتن متحدان ناتو هستند. آنها باید به وسیله قوانین بین المللی و گفت وگوهای صادقانه این مناقشه گازی و نفتی را در دریای مدیترانه شرقی حل و فصل نمایند.

وی ادامه داد: تنش ها تنها بر روابط ترکیه و اتحادیه اروپا سایه نمی اندازد بلکه باعث افزایش تنش ها و درگیری ها در کل منطقه می گردد.

یونان نیز گفته، منطقه ای که این کشتی اکتشافی ترکیه ای در آن مشغول عملیات است، درست بر روی فلات قاره ای این کشور واقع شده است و از ترکیه خواسته تا این کشتی را از منطقه خارج کند.

هایکو ماس گفته است: گفت وگوها بین ترکیه و یونان بایستی در یک طیف وسیع صورت گیرد و نباید هرگز متوقف گردد. دو کشور به جای انجام اقدامات تحریک آمیز باید به دنبال گام هایی به سوی کاهش تنش و شروع مذاکرات مستقیم باشند.

سفر وزیر خارجه آلمان پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در برلین است که موضع ترکیه در آن مورد آنالیز قرار می گیرد.

منبع: عصر ایران

به "سفر وزیر خارجه آلمان به ترکیه و یونان در بحبوحه تنش دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر خارجه آلمان به ترکیه و یونان در بحبوحه تنش دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید