عجیب ترین تصاویر از سطح مریخ؛ از ترامپ تا موجودات فضایی!

به گزارش وبلاگ خبری، مریخ، این سیاره سرخ همیشه برای انسان ها منشاء داستان های تخیلی خبرنگارانانی بوده است. این سیاره نه تنها برای مردم عادی بلکه برای دانشمندان هم جالب توجه است چرا که نه تنها به زمین نزدیک است بلکه تا حدودی برترین اقلیم را در میان تمام سیارات منظومه شمسی دارد. همین امر سبب شده است تا مطالعات زیادی بر روی این سیاره ترتیب داده گردد، مگر اینکه بتوان نشانه هایی از حیات بر روی این سیاره سرخ یافت. این امید به یافتن حیات دیگر، سبب شده است که تمام تصاویر ارسالی از مریخ، با هیجان نگریسته و آنالیز گردد. وبسایت فناوری CNET در گزارشی تصویری به بازخوانی تصاویری از این سیاره پرداخته است که سبب بروز بحث های فراوانی شده اند.

عجیب ترین تصاویر از سطح مریخ؛ از ترامپ تا موجودات فضایی!

یک بنای آیینی بیگانگان!

در سال 2001 The Mars Global Surveyor، یک تصویر بسیار روشن از سطح مریخ مخابره کرد که بعضی آن را غیر طبیعی دانستند. اما ناسا معتقد است که این تصویر نشانگر عوارض طبیعی مریخ است و فرضیه بنای آیینی بیگانگان در خصوص آن، کاملاً غیر منطقی است.

استخوان ران بر روی مریخ!

مریخ نورد کنجکاوی ناسا در سال 2014 عکسی را به زمین ارسال کرد که نشان دهنده یک سنگ بسیار عجیب و غریب و شبیه به استخوان ران انسان بود. دانشمندان با اجبار شرح دادند که شکل این غیر معمول به احتمال زیاد محصول فرسایش بادی یا آب در مریخ است. اگر ناسا واقعا می توانست بقایای انسان در مریخ را پیدا کند، دانشمندان در اعلام آن لحظه ای درنگ نمی کردند.

کد مورس؟!

مدارگرد Mars Reconnaissance Orbiter ناسا در مریخ، در فوریه 2016 شکل گیری های عجیب و غریبی را در سطح سیاره سرخ را به ثبت رساند. منطقه ها تاریک و بلند، تپه هایی هستند که شباهت زیادی به نقاط و خط های کد مورس داشتند. اما متاسفانه کوشش دانشمندان برای رمزگشایی این کد ها بی نتیجه بود و فقط توانستند این جمله بی معنی یا رمزگونه را استخراج نمایند. NEE NED ZB 6TNN DEIBEDH SIEFI EBEEE SSIEI ESEE SEEE؟!

یک ماهی؟

مریخ نورد Curiosity یک شکل گیری غیر معمول شبیه به یک ماهی را بر روی مریخ به ثبت رساند که بسیاری از طرفداران وجود بیگانگان را هیجان زده کرد. در واقع شکل سنگ و نورپردازی موجود در زمان عکس در ترکیب با یک دیگر باعث ایجاد تصویری شبیه به ماهی شده اند. ناسا در خصوص احتمال وجود استخوان ها و حیوانات فسیل شده در مریخ این گونه شرح می دهد که: مریخ احتمالاً هرگز در جو خود و در جا های دیگر، اکسیژن کافی برای حمایت از ارگانیسم های پیچیده نداشته و بنابراین احتمالاً فسیل های جانوران در آن وجود ندارند.

ظهور یک شی عجیب

مریخ نورد Opportunity ناسا در طی عکس های دوره ای خود از این سیاره، تصویری از یک جسم را مخابره کرد که دانشمندان متوجه شده اند این جسم پیش از این در آن موقعیت قرار نداشته است. در پی انتشار این عکس بعضی بر آن شدند تا این جسم را یک قارچ بیگانه تفسیر نمایند، اما ناسا چنین تصوری نداشت. ناسا انتها ظهور ناگهانی این صخره را نتیجه پرتاب آن از زیر چرخ های مریخ نورد اظهار داشت.

بلوبری؟!

مریخ نورد ناسا سنگ های ماسه ای کوچکی را در سال 2004 در نزدیکی دهانه Fram مشاهده کرد که بعضی آن شبیه به میوه بلوبری دانستند.

Kirkwood

در سال 2012 مریخ نورد Opportunity چشم انداز ای از شکل گیری های غیر معمول بر روی مریخ را به ثبت رساند که Kirkwood نام گرفت. آژانس فضایی آن ها را گیج نماینده توصیف می نماید، ولی در عین حال احتمال می دهد که این اشکال در نتیجه فرسایش شکل گرفته باشند.

یک بچه قورباغه

مسلماً، این تصویر که به وسیله Mars Reconnaissance Orbiter ناسا مشاهده شده است بسیار شبیه به یک بچه قورباغه است، اما در واقعیت، این یک دهانه مدور است که خروج آب از آن سبب ایجاد دم شده است. آژانس فضایی در فوریه 2018 اظهار داشت: استنباط ما این است که این شکل بر اثر جریان خروج آب از دهانه ایجاد شده است که نمونه های مشابه آن در زمین هم وجود دارد.

شبح!

در این عکس دیدنی که در سال 2016 به وسیله مریخ نورد Opportunity ناسا گرفته شده، تصویری عجیب و غریب شبیه به یک شبح دیده می گردد. اما این شبح در واقع یک گردباد عظیم گرد و غبار است که در سراسر سطح مریخ قابل مشاهده است.

گلوله توپ!

در دسامبر سال 2017، یک وبلاگ مشهور، یک عظیم نمایی از یکی از تصاویر مریخ نورد Curiosity ناسا منتشر کرد و در شرح، آن را یک گلوله توپ جنگی معرفی کرد. تیم مریخ ناسا در توییتر پاسخ داد که این تصویر در واقع کمتر از یک چهارم اینچ (5 میلی متر) مقدار دارد و در واقع از سولفات کلسیم، سدیم و مهمیم ساخته شده است.

دود!

ابری از ذرات در صخره ای شیب دار در این تصویر سال 2010 از مدارنورد مریخ ناسا مشاهده می گردد. این نشانه وجود دود در مریخ نیست، اما به احتمال زیاد نتیجه بهمن یا ریزش یخبندان دی اکسید کربن در این سیاره است. طبق گفته ناسا، این نوع از رویداد ها عمدتاً در زمان بهار سیاره اتفاق می افتد که تقریباً مربوط به آوریل و اوایل ماه مه در روی زمین است.

جزیره

تصویری از Mars Reconnaissance Orbiter مربوط به اواخر سال 2014 که یک جزیره عجیب در سطح این سیاره را نشان داد که قطری بالای یک مایل دارد.

پوست اژد ها

در جولای 2017 ناسا تصویری از Mars Reconnaissance Orbiter منتشر کرد که بسیار شبیه به پوست موجود افسانه ای اژد ها است.

یک شی براق بر سطح مریخ

در سال 2012 مریخ نورد Curiosity ناسا یک شیء درخشان و براق را که در درون خاک مریخ فرو رفته بود، مشاهده کرد.

قاشق

نگاهی به مرکز این تصویر از مریخ نورد Curiosity ناسا ممکن است برای شما تداعی نماینده یک قاشق غذاخوری باشد. ناسا شرح می دهد که مریخ همان نیروی جاذبه ای را که ما روی زمین داریم، ندارد، بنابراین سازه های شنماینده مانند این شانس دارند که بدون شکستن و سقوط، به این شکل معلق بمانند.

هزارتوی شب

در سال 2017، Mars Reconnaissance Orbiter ناسا این تصویر از شکل گیری عجیب و غریب را در منطقه ای با نام Noctis Labyrinthus که به هزارتوی شب ترجمه شده بود، منتشر کرد. منطقه ها مواج اطراف این منطقه، در واقع تپه های شنی است.

یک منبع نور

مریخ نورد کنجکاوی ناسا در سال 2014 عکسی را ارسال کرد که نشانگر تابش نور در افق مریخ بود. این تصویر طرفداران وجود بیگانگان را هیجان زده کرد که آیا این می تواند شاهدی از فعالیت بیگانگان باشد.

یک شیء مشکوک

یک حادثه مشهور در سال 2012 رخ داد که مریخ نورد Curiosity متوجه شیء براق در زمین شد که با محیط اطراف آن مطابقت نداشت. وقتی که ناسا اظهار داشت که این جسم یک قطعه پلاستیکی کوچک از خود مریخ نورد بوده است، حدس ها درباره شرح این ماجرا اندکی کم شد.

یک شیء دیگر

این شیئ عجیب و براق که به وسیله مریخ نورد Curiosity مشاهده شد، در واقع فقط یک تکه پلاستیک از خود مریخ نورد بود.

یک موجود!

Spiritover ناسا در سال 2007 تصویری از جسم صخره ای کوچک در سطح مریخ منتشر کرد که ظاهری شبیه به موجود افسانه ای عظیم پا داشت.

اجسام چسبنده

قضاوت در خصوص مقدار اشیاء در عکس های نزدیک از مریخ سخت است. این تصویر از مریخ نورد Curiosity ناسا، اجسامی را نشان می دهد که ظاهری چسبنده دارند، اما در واقع طول آن ها تنها حدود یک چهارم اینچ (6 میلی متر) است. دانشمندان حدس می زنند که این اجسام ممکن است کریستال یا مواد معدنی باشند.

شهاب سنگ کوچک

در اکتبر سال 2016، مریخ نورد Curiosity در طی کاوش های خود در اطراف پایگاه کوه شارپ در دهانه گیل در مریخ، یک شهاب سنگ عجیب را مشاهده کرد. نمای نزدیک مریخ نورد از این سنگ کوچک، نشانگر پیچیدگی سطح شهاب سنگ است. محققان شهاب سنگ تخم مرغ را نامگذاری کردند.

تپه های عجیب

ناسا این تصویر Mars Reconnaissance Orbiter را در مارس 2018 منتشر کرد. این تصویر تپه هایی شنی را در فضایی کاملا سنگی نشان می دهد.

ترامپ در مریخ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، این تصویر سال 2009 از مریخ نورد Opportunity ناسا را در سال 2016 به نمایش درآورد، تصویری که بی شباهت به چهره او نیست.

گودال عجیب

ناسا پاسخی قطعی در خصوص این گودال عجیب و غریب که به وسیله Mars Reconnaissance Orbiter در سال 2017 شکار شده، ارائه نداده است.

یک انسان دیگر

بیش از یک صخره به شکل زن در مریخ وجود دارد. این تصویر از مریخ نورد Curiosity در اوایل سال 2015 نظریه پردازان وجود بیگانگان را هیجان زده نموده است. یک شی کوچک و سایه دار در داخل دایره قرمز کمی شبیه به مجسمه یک خانم در لباس بلند است.

خرچنگ غول پیکر

مریخ نورد Curiosity ناسا عکسی را به نمایش گذاشت که می توانست با صد عکس دیگر مریخ در ژوئیه سال 2015 ترکیب گردد. با این حال، این عکس خاص به وسیله یک گروه فیس بوکی مورد توجه نهاده شد و با استفاده از عظیم نمایی، پرده از موضوعی جالب برداشتند. این گروه معتقد بود که توانسته یک خرچنگ هیولا که در سایه پنهان شده را در این تصویر شناسایی کند.

جمجمه

این تصویر در اوایل سال 2016 به وسیله مریخ نورد Curiosity ناسا تهیه شده که شبیه به جمجمه یک بیگانه است.

خدای باستانی

در سمت چپ نمایی برش خورده از یک تصویر مریخ نورد Opportunity و در سمت راست مجسمه یکی از خدایان تمدن آشور در موزه بریتیش میوزیوم، را مشاهده می کنید.

بقایای فرود سفینه ها

این تصویر مدارگرد Mars Reconnaissance Orbiter این حدس ها را عنوان نمود که این نقاط بقایای فرود سفینه های بیگانگان است، اما در واقع این تصاویر مربوط به عملیات ناموفق آژانس فضایی اروپا در اکتبر سال 2016 و سقوط Schiaparelli بر روی مریخ است.

قطب جنوب مریخ

این عکس چشم انداز عجیب و غریب که ممکن است شما را به یاد تصاویر میکروسکوپی بیندازد، در واقع تصاویر مدارگرد Mars Reconnaissance Orbiter از قطب جنوب مریخ در سال 2016 است.

یک صورت صخره ای دیگر

طرفداران وجود بیگانگان هنگام مشاهده تصاویر ارسال شده به وسیله مریخ نورد Curiosity ناسا در اواخر سال 2016، این سنگ را ردیابی کردند.

علائم عجیب

این تصویری است از مجموعه ای از خطوط باریک و موازی که به وسیله Mars Reconnaissance Orbiter ناسا در سال 2017 گرفته شده است. آژانس فضایی می گوید که این خندق های خطی احتمالاً به دلیل وجود یخ خشک در دامنه تپه های ماسه ای ایجاد می گردد.

یک شیء فلزی

بعضی از طرفداران مریخ در Flickr، تصویری را که در اوایل سال 2013 به وسیله مریخ نورد Curiosity گرفته شده بود را بهبود بخشیدند تا آنچه که ظاهراً یک تکه فلز بر روی سطح سیاره سرخ به نظر می رسد، نشان دهند.

یک شیء براق دیگر

مریخ نورد Curiosity ناسا در ماه نوامبر سال 2018 به یک شیء جالب و درخشان نزدیک شد تا درباره آن تحقیق کند. تیم Curiosity گمان دارد که این شیء یک شهاب سنگ باشد، اما درباره ترکیب آن اظهار نظری نکرد.

مریخ پوسته پوسته می گردد

این شیء عجیب و غریب در اواخر اوت سال 2018 مورد توجه تیم مریخ نورد کنجکاوی ناسا نهاده شد. آژانس فضایی نگران بود که این ممکن است یک قطعه کوچک از مریخ نورد باشد، اما یک نگاه دقیق تر نشان داد که این امر مربوط به پوسته پوسته شدن بخس از سطح مریخ است.

یک چشم باز

این تصویر جالب و عجیب را مدارگرد Mars Reconaissance Orbiter در اوایل سال 2018 گرفته است.

فسیل های مریخ

این الگو های مارپیچی و عجیب، فسیل نیستند. این مارپیچ ها به سیم پیچ های گدازه معروف هستند. تیم دانشگاه آریزونا که با دوربین HiRise در Mars Reconnaissance Orbiter کار می نماید، می گوید: هنگامی که دو گدازه در جهت های مخالف در هم می آمیزند، می چرخند و چنین حالتی را ایجاد می نمایند.

یک تصویر دیگر از قطب جنوب مریخ

مدارگرد Mars Reconnaissance Orbiter ناسا این تصویر را در میانه سال 2018 گرفته است. قطب جنوب مریخ پوشیده از دی اکسید کربن منجمد است و پر از چاله ها و ماسه هایی است که می توانند اشکال غیرمعمول به خود بگیرند.

دود عظیم!

مدارگرد آژانس فضایی اروپا Mars Express این نمای مریخ را در 24 سپتامبر 2018 به نمایش درآورد. بعضی از افرادی که این تصویر را دیدند تصور می کردند که این ممکن است یک آتشفشان فعال در سطح سیاره باشد. آنچه در واقع می بینیم ابری است که در نزدیکی آتشفشان Arsia Mons شکل گرفته است.

منبع: فرارو

به "عجیب ترین تصاویر از سطح مریخ؛ از ترامپ تا موجودات فضایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین تصاویر از سطح مریخ؛ از ترامپ تا موجودات فضایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید