محاکمه ترامپ در سنا رسما آغاز شد

به گزارش وبلاگ خبری، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با حضور در صحن سنا، پرونده اتهامات رئیس جمهور آمریکا را به سناتورها تحویل داد تا محاکمه ترامپ در سنا رسما آغاز شود.

محاکمه ترامپ در سنا رسما آغاز شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری، مجلس کنندگان آمریکا روز پنج شنبه رسما پفراینده استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را به مجلس سنا تحویل داد. با این اقدام، فرایند محاکمه ترامپ در سنا رسما آغاز شده است.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس کنندگان آمریکا که مسئولیت پیشبرد این پفراینده را بر عهده دارد، امروز با حضور در صحن اصلی سنا، بندهای اتهامی ترامپ را قرائت کرده و پفراینده استیضاح را به سنا تحویل داد.

رئیس جمهور آمریکا به دلیل فشار به دولت اوکراین برای پیشبرد تحقیقات قضایی در مورد فرزند جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری، با دو اتهام سوء استفاده از اختیارات و ممانعت از پیشبرد تحقیقات روبرو شده است.

پس از قرائت بندهای استیضاح ترامپ، جان رابرتس به عنوان قاضی دادگاه محاکمه ترامپ در سنا، رسما سوگند یاد کرد و فرایند محاکمه رسما آغاز شد.

علاوه بر قاضی، سناتورها نیز هریک سوگند یاد می کنند که کاملا بی طرفانه در مورد استیضاح تصمیم گیری کنند. با وجود این سوگند، در گذشته آرای استیضاح در آمریکا عمدتا بر اساس خطوط حزبی بوده و سناتور اغلب بر اساس سیاست حزب رأی داده اند.

مجلس کنندگان آمریکا که اکثریتی دموکرات دارد، ترامپ را استیضاح کرده است، اما برکناری وی به محاکمه او در سنا و رأی مثبت سناتورها بستگی دارد. از آنجا که سنا اکثریتی جمهوری خواه دارد و تقریبا تمام جمهوری خواهان با استیضاح مخالف بوده اند، برکناری ترامپ بسیار بعید به نظر می رسد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "محاکمه ترامپ در سنا رسما آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاکمه ترامپ در سنا رسما آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید