نمایشگرهای 2023 سامسونگ 2 برابر روشنایی و 4 برابر دوام بیشتر خواهند داشت

به گزارش وبلاگ خبری، این طور که به نظر می رسد سامسونگ کار خود را روی فراوری نمایشگر OLED بسیار باکیفیت تر از نسل کنونی برای استفاده در تبلت های سال 2023 به بعد خود شروع نموده و اپل هم می خواهد از این نمایشگرها در آیپدهای سال 2024 به بعد استفاده کند.

نمایشگرهای 2023 سامسونگ 2 برابر روشنایی و 4 برابر دوام بیشتر خواهند داشت

سامسونگ در حال حاضر بزرگ ترین شرکت فراوریکننده نمایشگر در دنیا به شمار میرود و عملکرد بسیار خوبی هم در این زمینه دارد. این شرکت در حال حاضر به عنوان تأمین کننده اصلی نمایشگر گوشی ها و تبلت های شرکت های مختلف که از جمله مهم ترین آن ها اپل است، فعالیت می نماید. اما این طور که به نظر می رسد، شرکت کره ای می خواهد کیفیت نمایشگرهای خود را برای سال 2023 به شکل چشمگیری افزایش دهد.

طبق خبر تازهی که از سوی منبع کره ای معروف یعنی The Elec منتشر شده، سامسونگ می خواهد در سال 2023، نمایشگرهای بسیار باکیفیتی را در تبلت های خود استفاده کند. بعلاوه از همین نمایشگرها در آیپدهای سال 2024 به بعد اپل هم استفاده خواهد شد تا بدین ترتیب حتی تا دو سال آینده هم تأمین کننده اصلی نمایشگر محصولات اپل، سامسونگ باشد.

سامسونگ در حال حاضر نمایشگرهای خود را با ساختار یک لایه ای طراحی می نماید اما نمایشگر تازهی که شرکت کره ای در حال کار روی آن هاست، از ساختار دولایه ای بهره می برد. بدین ترتیب مقدار روشنایی نمایشگر دو برابر و مقدار دوام نمایشگر هم چهار برابر افزایش پیدا خواهد نمود که نسبت قابل توجهی به شمار میرود.

این طور که به نظر می رسد، اپل در سال قبل برای آیپدهای 10.86 اینچی خود، سفارش این پنل های OLED تازه را به سامسونگ داده بود اما در سه ماه سوم 2021 بود که فراوری این نمایشگرها متوقف شد چرا که تعداد نمایشگر سفارش داده شده آن قدری زیاد نبود که مقدار پرداخت بیشتر را برای آن توجیه کند. علت اصلی اینکه اپل می خواهد چنین سفارشی را برای سامسونگ ارسال کند این است که کاربران تمایل دارند آیپد خود را برای مدت طولانی تری در مقایسه با گوشی ها یا سایر تبلت ها نگه دارند. در نتیجه پنل تازه باید هم ماندگاری بالایی داشته باشد و هم کیفیت بیشتر.

این طور که به نظر می رسد، پنل تازه شرکت کره ای از سری T خواهند بود و در ابتدا در تبلت ها و لپ تاپ های سری گلکسی تب و گلکسی بوک خود سامسونگ در سال 2023 استفاده خواهند شد. سامسونگ انتظار دارد اپل از این نمایشگر برای اولین آیپد مجهز به پنل OLED خود که قرار است در سال 2024 راهی بازار گردد استفاده کند. شاید در سال 2025 و بعد از آن، در مک بوک ها و آی مک ها هم شاهد استفاده از این نمایشگر باشیم.

طبق خبرهای منتشر شده، سامسونگ تنها شرکت تأمین کننده نمایشگر اولین آیپد مجهز به پنل OLED اپل نخواهد بود و رقبای قدری نظیر LG خواهد داشت. این شرکت کره ای هم فناوری لازم برای ساخت پنل هایی با ساختار دولایه را دارد اما فعلا فقط این کار را در ابعاد نمایشگرهای به کار رفته در خودروها انجام داده است. علاوه بر LG، شرکت چینی BOE هم که تأییده اپل را برای تأمین نمایشگر آیفون 13 به دست آورد هم می تواند رقیبی جدی برای سامسونگ باشد چرا که نمایشگرهایی باکیفیت با قیمت مناسب فراوری می نماید. هرچند در نهایت این سامسونگ است که با فناوری پیشرفته خود، تأمین کننده اصلی نمایشگر محصولات اپل خواهد بود.

اپل پیش تر قرار بود سال جاری از یک آیپد ایر با نمایشگر OLED رونمایی کند اما گزارش های تازه در این زمینه از این موضوع حکایت دارند که آیپدهایی با قیمت مناسب با همان نمایشگر LCD راهی بازار می شوند تا بدین ترتیب تعادل خوبی که بین قیمت و مشخصات فنی آن ها وجود دارد حفظ گردد.

نسل پنجم آیپد ایر به احتمال بسیار زیاد در رویداد 8 مارس اپل که Peek Performance نام دارد و در آن از آیفون SE 3 هم رونمایی خواهد شد، با تراشه A15 معرفی می گردد. بعلاوه گفته می گردد این محصول یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض به عنوان دوربین سلفی خواهد داشت و از اینترنت 5G هم پشتیبانی می نماید.

فعلا نزدیک ترین رویداد اپل، 4 روز دیگر برگزار می گردد بنابراین در حال حاضر برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات سخت افزاری اپل باید تا 8 مارس (17 اسفند) منتظر بمانیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "نمایشگرهای 2023 سامسونگ 2 برابر روشنایی و 4 برابر دوام بیشتر خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگرهای 2023 سامسونگ 2 برابر روشنایی و 4 برابر دوام بیشتر خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید