پروژه فیبر نوری وزارت ارتباطات به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ خبری، زومیت نوشت: اجرای طرح توسعه فیبر نوری تا امروز در 65 شهر در 10 استان شروع شده است. با ترمیم فیبرهای دریایی 720 گیگ به ظرفیت اینترنت کشور اضافه شد.

پروژه فیبر نوری وزارت ارتباطات به کجا رسید؟

جدیدترین اخبار منتشرشده به وسیله وزارت ارتباطات از پیگیری های این وزارتخانه برای توسعه پروژه فیبر نوری گزارش می دهد. طبق گزارش روابط عمومی این وزارتخانه، در ادامه برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته (هفتم آذرماه) در ملاقات وزیر ارتباطات با استاندار فارس بر ضرورت توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها تأکید شده و زارع پور از محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، خواست پروژه فیبر نوری منازل را در اولویت برنامه های این استان قرار دهد.

وزیر ارتباطات پروژه فیبر نوری را بستر رشد کشور دانسته و اظهار داشت: منابع اجرای این پروژه تأمین شده است و تمام ظرفیت های موجود را برای اجرای این پروژه به کار گرفته ایم. او بعلاوه با اشاره به مصوبه دولت برای همکاری دستگاه های مختلف و نهادهای عمومی در این طرح، همکاری شهرداری ها و فرمانداری های سراسر کشور برای اجرای این پروژه را مهم و ضروری خواند.

به همین علت، وزیر ارتباطات از استاندار استان فارس درخواست کرد تمام ظرفیت های دستگاه های استانی را برای این پروژه ملی و راهبردی به کار بگیرد و اضافه نمود: باید به این پروژه در استان ها به عنوان یک پروژه ملی و زیرساختی پرداخته گردد و از نگاه مالی صرف به آن پرهیز گردد.

با توجه به اشاره استاندار فارس به آمار بالای عشایر این استان که در مسیر تردد خود با مسائل ارتباطی روبه رو هستند، وزیر ارتباطات اظهار داشت بعد از اجرای پروژه های توسعه ارتباطات در روستاها امیدواریم بتوانیم ارتباطات نقاط گردشگری و عشایری را نیز در برنامه قرار دهیم.

عیسی زارع پور بعلاوه در ملاقات با نمایندگان شهرهای مختلف کشور گزارش هایی درباره پیشرفت پروژه فیبر نوری در کشور ارائه کرد. او در ملاقات با محمد علیپور نماینده مردم ماکو، پلدشت، چالدران و شوط، حسین گودرزی نماینده مردم درود و ازنا و سارا فلاحی نماینده مردم ایلام، مهران، ایوان، شیروان، چرداول و ملکشاهی در مورد توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها آمارهایی را ارائه کرد. به گفته وزیر، تا به امروز 10 شرکت و اپراتور برای اجرای این طرح ملی پای کار آمده اند و کار در 65 شهر در 10 استان شروع شده است و امیدوارم که تا دهه فجر امسال، در سراسر کشور شروع گردد.

او درباره توسعه ارتباطات در روستاها نیز توضیحاتی را به نمایندگان مجلس ارائه نموده و گفت: در بعضی از استان ها و منطقه ها به علت کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه ها، مسائلی وجود دارد اما کوشش می کنیم براساس برنامه ریزی اجرا شده ارتباطات روستاها تأمین گردد. بعلاوه، در این ملاقات نمایندگان مجلس نیز با اشاره به مسائل ارتباطات در روستاها و شهرها نکاتی را درباره شرایط فیبرکشی بعضی مسیرها و لزوم تقویت زیرساخت های ارتباطی مطرح کردند.

اضافه شدن 720 گیگ به ظرفیت اینترنت کشور

امیر لاجوردی، مدیرعامل شرکت زیرساخت، نیز روز گذشته از دستیابی به توان تعمیر فیبرهای دریایی خبر داده است. براساس گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک شرکت ایرانی پیروز شده کابل های فیبر نوری دارای برق در بستر خلیج فارس را، که اوایل امسال آسیب دیده بود، تعمیر کند.

این آسیب منجر به اختلال و کاهش ظرفیت ارتباطات بین الملل در کشور شده بود که به وسیله یک شرکت ایرانی و با حمایت وزارت ارتباطات ابتدا مکان یابی شده و سپس، بخش آسیب دیده آن که چهار کیلومتر طول داشت ترمیم شد.

امیر لاجوردی با اشاره به این اقدام اظهار داشت درنتیجه این ترمیم عملا 720 گیگ به ظرفیت اینترنت کشور اضافه شده است و در ادامه توضیح داد: از داخل این فیبر ولتاژ عبور می نماید و برای تعمیر آن باید ابتدا نقطه آسیب دیده شناسایی گردد که 4 نقطه به همین منظور شناسایی شد و کابل در کف دریا ازطریق ربات، برش خورد و به بالا کشیده شد و ازطریق دستگاه های خاص، تخلیه بار الکتریکی انجام شد تا عمل تعمیر انجام گردد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به صرفه مالی این اقدام، گفت: این فناوری که در حوزه کابل کشی و تعمیر انجام شد، سالانه 20 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور خواهد داشت و می توانیم به کشورهای منطقه هم خدمت دهیم که به نوعی درآمدزایی برای کشور خواهد داشت.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "پروژه فیبر نوری وزارت ارتباطات به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه فیبر نوری وزارت ارتباطات به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید