پیامدهای انقلاب عصر دیجیتال بر نیروی کار جهانی
به گزارش وبلاگ خبری، موسسه تحقیقاتی رند در گزارشی با عنوان شکاف جهانی مهارت های دیجیتال روندهای فعلی و جهت گیری های آینده پیرامون موضوعات فناوری های نوظهور، بازارهای کار، سیاست علم، فناوری و نوآوری، آموزش STEM، توسعه نیروی کار و تنوع نیروی کار کوشیده به سوالاتی نظیر اینکه منظره مهارت های دیجیتال چگونه به نظر می رسد؟ چه چیزی باعث ایجاد شکاف در مهارت های دیجیتال می گردد؟ و یا چگونه سازمان ها می توانند شکاف مهارت های دیجیتال را رفع نمایند، پاسخ دهد.
طبق این گزارش، دیجیتالی شدن سریع و گسترده ماهیت کار را تغییر داده است و اکنون مهارت های دیجیتال برای نیروی کار مدرن ضروری تلقی می گردد. کارمندان برای کار با فناوری های نو و به روز بودن با پیشرفت های سریع تکنولوژی به مهارت های دیجیتالی احتیاج دارند. در حالی که تقاضا برای مهارت های دیجیتال زیاد است، عرضه کم است. نیروی کار همواره مهارت های لازم برای مدیریت تحول دیجیتال را ندارند و کسب وکارها اغلب برای یافتن استعداد برای نقش های دیجیتال کوشش می نمایند. این شکاف مهارت های دیجیتال در طول همه گیری کووید 19 آشکارتر شده است. با افزایش سرعت دیجیتالی شدن برای جابجایی مشاغل آنلاین، احتیاج به مهارت های دیجیتال افزایش یافت.
هدف از این تحقیق انجام یک مطالعه محدوده ای برای آنالیز شواهد مرتبط با جنبه های مختلف منظره مهارت های دیجیتال فعلی، با تمرکز بر شکاف مهارت های دیجیتال بود. ما در پی درک بهتر این موضوع بودیم که آیا و چرا شکاف مهارت های دیجیتال در حال افزایش است، و بعلاوه پیامدهای آن برای نابرابری های دیجیتال و اجتماعی، و اینکه سهامداران مختلف در پاسخ به آن چه می نمایند. یافته های ما اهمیت و فوریت پرداختن به شکاف مهارت های دیجیتال را برجسته می نماید، به ویژه برای اطمینان از اینکه صنایع و کسب وکارها همگام با نرخ و مقیاس نوآوری های فناوری هستند. علاوه بر این، ما تاکید می کنیم که نابرابری های دیجیتالی و اجتماعی - که با تاثیر جهانی همه گیری کرونا تشدید شده است - بر فرصت های توسعه مهارت های دیجیتال تأثیر می گذارد و بستن شکاف مهارت ها می تواند از رشد نابرابری های اجتماعی بین افرادی که دارای مهارت های دیجیتالی هستند در مقابل افرادی که دارای مهارت های دیجیتال هستند جلوگیری کند. انجام ندهید.
این گزارش نتیجه گرفته که منظره مهارت های دیجیتال با روندهای پیچیده تعیین می گردد که هم چالش ها و هم فرصت ها را ارائه می دهد. دیجیتالی شدن سریع و گسترده ماهیت کار را تغییر داده است و مهارت های دیجیتال را به یک ویژگی ضروری برای نیروی کار مدرن تبدیل نموده است. کارفرمایان به طور فعال در پی کارمندانی با مهارت های دیجیتالی هستند تا بتوانند خود را با یک محیط دیجیتالی شده سازگار نمایند. در حالی که تقاضا برای مهارت های دیجیتال زیاد است، عرضه کم است و کسب وکارها اغلب برای یافتن استعداد برای نقش های دیجیتال کوشش می نمایند.
همراه با مهارت های دیجیتال، مهارت های نرم برای تسهیل سازگاری کارگران با محیط های کاری در حال تغییر مورد احتیاج است و به طور فزاینده ای به وسیله سازمان ها ارزش دارد. شکاف مهارت های دیجیتال و تأثیر آن در طول همه گیری کرونا در خط مقدم بحث ها قرار گرفته است. در مقیاس جهانی، به طور فزاینده ای آشکار می گردد که شکاف مهارت های دیجیتال هزینه دارد.شکاف مهارت های دیجیتالی که به وجود آمده است به وسیله چندین عامل متمایز اما مرتبط شکل می گیرد. دیجیتالی شدن و استفاده از فناوری های نوظهور تقاضا برای مهارت های دیجیتال را تسریع نموده است. نابرابری های دیجیتال و اجتماعی بر فرصت های توسعه مهارت های دیجیتال تأثیر می گذارد. روش های سنتی آموزش ممکن است به تنهایی با احتیاجهای کارفرمایان برای مهارت های دیجیتال سازگار نباشد. همه گیری کووید-19 ضرورت ایجاد شرایطی را تشدید نموده است که به طور مؤثر راه چاره های دیجیتالی را برای کار و تجارت مجازی اعمال می نماید.
پیشرفت فن آوری مستلزم انطباق مهارت های چابک از سوی کارگرانی است که برای سازگاری با بازارها و محیط های کاری نو به طیفی از مهارت های نو احتیاج دارند. گزینه های متعددی برای سازمان ها وجود دارد تا شکاف مهارت های دیجیتال را برطرف نمایند. یک چارچوب مهارت های مشترک می تواند برای تطبیق استعداد با تقاضای مهارت های تجاری استفاده گردد.
شیوه های استخدام مبتنی بر مهارت می تواند به پر کردن شکاف های مهارت های دیجیتال در شرکت ها یاری کند. ابتکارات ارتقاء مهارت و مهارت مجدد می تواند نقش کلیدی در ایجاد نیروی کار تاب آور ایفا نماید. توزیع مجدد نیروی کار و مهارت ها در بین مشاغل می تواند فرصت هایی را برای رسیدگی به عدم تطابق مهارت ها ایجاد کند. ابتکارات و برنامه های فراگیر دیجیتالی می توانند به توسعه مهارت های دیجیتال یاری نمایند. فرصت های تجربه صنعت می تواند جایگزین های موثری برای ایجاد مهارت ها باشد. کسب و کارها می توانند با اتخاذ رویکرد یادگیری مادام العمر از کارگران حمایت نمایند. در نهایت اینکه توسعه مشارکت های مقطعی بین ذینفعان مختلف می تواند به برطرف شکاف مهارتی یاری کند.
منبع: موسسه رند
311311
منبع: خبرآنلاین